Maciej Dutko
|
Założycielem firmy jest dr Maciej Dutko:
• autor kilku książek o e-biznesie, • Certyfikowany Wykładowca Allegro, • wykładowca akademicki, • redaktor internetowy, • konsultant ds. e-handlu i funkcjonalności ofert, • autor bloga eksperckiego Akademia Internetu, • twórca serii e-publikacji pod tym samym tytułem.
Więcej: zob. hasło "Maciej Dutko" w Wikipedii.
|
|
Profesjonalista zawsze chce poznać swoje błędy, by móc je usunąć. Dlatego jest profesjonalistą. Dziś i Ty możesz zlokalizować słabe strony swojej oferty i przekuć je na korzyści!
Zamów audyt swojej aukcji i popraw sprzedaż
Coraz więcej e-sprzedawców zamawia usługi audytu aukcji i stron WWW. Nie ma się co dziwić - każdy chce być lepszy od konkurencji i zarabiać więcej!
Po co mi audyt WWW?
W ciągu ostatnich kilku lat zbadałem blisko 1000 aukcji Allegro i e-sklepów na zlecenie moich Klientów - dużych firm i kontrahentów indywidualnych. Każda (!) analizowana strona zawierała błędy, które - w mniejszym lub większym stopniu - psuły sprzedaż i zniechęcały kupujących. Okazuje się, że sprzedawcy Allegro i właściciele witryn WWW popełniają całą gamę strategicznych błędów, które wystarczy wyeliminować, by stać się lepszym od konkurencji. Dobra strona sprzedażowa jest jak piła - mądry drwal wie, że czasami trzeba ją naostrzyć, żeby praca była lżejsza, a efekty - lepsze i szybsze.
Co można poprawić?
Każda oferta Allegro i każda strona WWW jest inna. Dlatego do każdego badania podchodzę indywidualnie. Podczas analizy, sprawdzane są:
- Tytuł oferty - od niego zależy, czy i jak wielu kupujących dotrze do Twojej aukcji; w ramach audytu sprawdzam trzy strategiczne cechy, jakie powinien mieć dobry i skuteczny tytuł sprzedażowy (93% moich dotychczasowych Klientów nie wiedziało o nich, zanim nie zamówiło audytu).
- Opcje dostawy i płatności - rzecz pozornie prosta, ale - zaniedbywana - u 27% sprzedawców powoduje obniżenie skuteczności całej oferty.
- Formatowanie wizualne, ergonomia i architektura informacji - jak nas widzą, tak od nas kupują, można rzec. Blisko 65% sprzedawców popełnia poważne błędy w budowie graficznej oferty, kompozycji opisu i kolejności elementów. Wystarczy wskazać i usunąć pewne usterki, by sprzedający zyskał profesjonalny wizerunek, a oferta stała się bardziej ergonomiczna.
- Opis - zaledwie ok. 15% przedsiębiorców sprzedających na Allegro, z którymi miałem przyjemność współpracować, zdaje sobie sprawę z tego, jakie elementy języka wpływają na "podrasowanie" oferty. Ogromna większość sprzedających z uporem "informuje" klientów: "Dziś mamy do sprzedania produkt X o parametrach A, B i C". A to tak, jak jeść frytki bez soli albo pizzę bez sera. W ramach audytu sprawdzę, których przypraw brakuje Twojej ofercie.
- Budowanie marki - dlaczego blisko 80% aktywnych sprzedawców na Allegro nie potrafi we właściwy sposób eksponować swojej marki? Czy i Ty popełniasz pewien strategiczny błąd, który już w pierwszych sekundach wizyty na Twojej aukcji odstrasza Twoich klientów? Przekonaj się o tym i pozwól, aby klient, który trafił do Twojej oferty, od razu zapałał do Ciebie zaufaniem. A przy tym zapamięta Ciebie i Twoją ofertę.
- Prezentacja wizualna przedmiotu - jeden obraz jest wart więcej niż 1000 słów. Dlaczego więc w 63% badanych przeze mnie ofert tkwią zdjęcia-odstraszacze? Czasami odnoszę wrażenie, że e-sprzedawcy licytują się między sobą, który w bardziej wymyślny sposób zniechęci klienta złym zdjęciem. Czas przerwać ten bieg w odwrotną stronę i zastanowić się, co można poprawić.
- Inne elementy wpływające na skuteczność oferty - jest jeszcze kilka ważnych technik, które każdy profesjonalny sprzedawca na Allegro powinien stosować. Co ciekawe, są to sposoby bardzo łatwe i niewymagające większego wysiłku ani dużych kosztów, a - raz zastosowane - przynoszą niemal natychmiastowy wzrost skuteczności oferty!
Co to za strategiczne elementy? Wybacz, ale tę ofertę, którą teraz widzisz, obejrzy także przynajmniej kilkadziesiąt innych osób. A ja nie mam zamiaru rozdawać Twoim konkurentom za darmo wiedzy, którą zdobywałem latami. Jeśli zechcą, niech sobie zamówią audyt strony sprzedażowej. Ty powinieneś tym bardziej!
Jak to się robi i co otrzymujesz?
- Zamawiasz i opłacasz usługę, a następnie przesyłasz e-mailem link do oferty, która ma zostać poddana moim "torturom" (wykonuję też audyty wszelkiego rodzaju stron WWW - tu ceny ustalane są indywidualnie, w zależności od wielkości serwisu; audyt średniej wielkości witryny to koszt ok.[zasłonięte]900-12 zł).
- W ciągu 7-10 dni przeprowadzam dogłębny audyt Twojej oferty; w efekcie otrzymasz ode mnie raport w pliku PDF - oczywiście oprócz wskazania błędów, przekażę sprawdzone i skuteczne sugestie i metody ich wyeliminowania i przekucia na korzyści; otrzymane wskazówki możesz wdrożyć jeszcze tego samego dnia!
A tak wygląda przykładowy raport z audytu (oczywiście w pomniejszeniu, ponieważ nie chciałbyś chyba, abym zdradził Twojej konkurencji strategiczne elementy badania):
Trochę przechwałek - czyli dlaczego masz skorzystać z mojej oferty:
- nazywam się Maciej Dutko i analizą poprawności stron WWW (a głównie ofert Allegro) zajmuję się zawodowo od kilku lat,
- zrobiłem doktorat z funkcjonalności typograficzno-wizualnej stron WWW, z pewną dozą nieskromności mogę więc powiedzieć, że wiem, co w trawie piszczy i jak te piski usunąć,
- jestem Certyfikowanym Wykładowcą Allegro - od roku 2007 przeszkoliłem kilka tysięcy sprzedawców aukcyjnych w zakresie budowania skutecznych ofert,
- na zlecenie Allegro wykonuję regularnie audyty aukcji użytkowników (ok. 30 miesięcznie); współpracuję też z platformą sklepową iStore (każdego miesiąca pod moją lupę trafia 10 sklepów internetowych),
- mam na koncie kilka książek poruszających tematykę jakości stron WWW i ich optymalizacji,
- prowadzę bloga eksperckiego Akademia-Internetu z poradami dla sprzedających w Sieci,
- jako wykładowca akademicki współpracuję z kilkunastoma uczelniami wyższymi w całej Polsce,
- w swoim życiu pastwiłem się nad serwisami takich firm, jak Telewizja Polska (posiadam certyfikat wydany przez Ośrodek Nowe Media TVP przy ul. Woronicza 17 w Warszawie), Wyższa Szkoła Handlowa, a także kilku wydawnictw i kilkuset klientów indywidualnych.
Więcej informacji: Dutko.pl
Gotowy do usunięcia przeszkód, które spowalniają Twój e-biznes? Zamów audyt już dziś, by wkrótce być lepszym niż konkurenci!
|