Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zakaz dyskryminacji w sferze podatków... [nowa]

28-01-2012, 1:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 41.90 zł     
Użytkownik TechBook
numer aukcji: 2021290525
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 26-01-2012 02:59:42
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Zakaz dyskryminacji w sferze podatków bezpośrednich w prawie podatkowym Wspólnoty Europejskiej

Wydawnictwo:C.H. Beck
Wymiary: 145 x 205 mm
Ilość stron:328
ISBN: 83-7483-017-4
seria: Monografie Podatkowe
Wymiary: 145 x 205 mm
Rok wydania: 2006
Opis:

Monografia "Zakaz dyskryminacji w sferze podatków bezpośrednich w prawie podatkowym Wspólnoty Europejskiej"stanowi próbę całościowego ujęcia zagadnienia zakazu dyskryminacji określonego w jej tytule. Jest to obecnie najbardziej aktualny przedmiot badań w doktrynie europejskiego i międzynarodowego prawa podatkowego w Europie Zachodniej. Wraz z przystąpieniem Polski do UE zagadnienie to stało się w pełni aktualne również dla polskich prawników zajmujących się opodatkowaniem w stosunkach międzynarodowych: doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów, a także pracowników administracji skarbowej.



Spis treści:

Wykaz skrótów
Wykaz literatury
Wykaz orzeczeń ETS powołanych w tekście rozprawy XX
Wykaz umów o unikaniu podwójnego opodatkowania
zawartych przez Rzeczpospolitą Polską powołanych
w tekście rozprawy XL
Wprowadzenie
Rozdział 1. Pojęcie i rodzaje dyskryminacji
Par.1. Pojęcie dyskryminacji
1.1. Pojmowanie dyskryminacji w naukach prawnych
1.2. Pojmowanie dyskryminacji w europejskim prawie
wspólnotowym
1.3. Elementy konstrukcji dyskryminacji
Par.2. Rodzaje dyskryminacji
Par.3. Dyskryminacja a ograniczenia korzystania ze swobód rynku
wewnętrznego WE
Par.4. Dyskryminacja a zakaz dyskryminacji
Rozdział 2. Zakaz dyskryminacji w międzynarodowym
prawie podatkowym
Par.1. Uwagi ogólne
Par.2. Traktowanie obywateli państw-stron umów o unikaniu
podwójnego opodatkowania
2.1. Model Konwencji OECD
2.2. Polska praktyka traktatowa
Par.3. Traktowanie stałych zakładów
3.1. Model Konwencji OECD
3.2. Polska praktyka traktatowa
Par.4. Traktowanie płatności na rzecz nierezydentów
4.1. Model Konwencji OECD
4.2. Polska praktyka traktatowa
Par.5. Traktowanie przedsiębiorstw kontrolowanych przez
nierezydentów
VIII
5.1. Model Konwencji OECD
5.2. Polska praktyka traktatowa
Par.6. Podsumowanie
Rozdział 3. Podstawy prawne zakazu dyskryminacji
w europejskim prawie wspólnotowym
Par.1. Uwagi ogólne
Par. 2. Normatywne podstawy zakazu dyskryminacji
2.1. Wspólnotowe prawo pierwotne i legislacja
instytucjonalna
2.2. Zasady ogólne prawa
2.3. Zakaz dyskryminacji a orzecznictwo ETS
2.4. Karta Praw Podstawowych
Par.3. Soft law
Par.4. Zasada efektywności prawa wspólnotowego a sytuacja
prawna podmiotu chronionego
4.1. Pierwszeństwo norm prawa wspólnotowego
4.2. Skutek bezpośredni norm prawa wspólnotowego
4.3. Stosowanie prawa wspólnotowego ex officio przez sądy
i organy państw członkowskich
4.4. Wykładnia prawa krajowego zgodna z prawem WE
4.5. Odpowiedzialność odszkodowawcza państwa
członkowskiego za naruszenie prawa wspólnotowego
4.6. Obowiązek zwrotu świadczeń nienależnych na
podstawie prawa wspólnotowego
Par.5. Podsumowanie
Rozdział 4. Podmiot dyskryminacji
Par.1. Uwagi ogólne
Par.2. Zakres podmiotowy zakazu dyskryminacji w sferze wolności
rynku wewnętrznego
2.1. Pracownik transgraniczny
2.2. Przedsiębiorca transgraniczny
2.3. Podmioty świadczące usługi oraz beneficjenci usług
2.4. Podmioty dokonujące transferów kapitału
Par.3. Podatnik jako podmiot dyskryminacji
3.1. Osoby fizyczne
3.1.1. Osoby aktywne zawodowo we własnym państwie
członkowskim a osoby aktywne zawodowo
transgranicznie
3.1.2. Rezydent a rezydent


3.1.2.1. Rezydent dokonujący płatności na rzecz
nierezydenta a rezydent dokonujący płatności
na rzecz rezydenta
3.1.2.2. Rezydent dokonujący inwestycji w aktywa
nierezydenta a rezydent inwestujący na terenie
swego kraju rezydencji
3.1.2.3. Pozostałe przypadki porównywania rezydenta
i rezydenta powiązanego z obcą
jurysdykcją podatkową
3.1.3. Nierezydent a nierezydent
3.2. Osoby prawne
3.2.1. Rezydent a nierezydent (stały zakład nierezydenta
a krajowa spółka)
3.2.2. Rezydent a rezydent
3.2.2.1. Spółka - element transgranicznej struktury
holdingowej a spółka - element krajowej
struktury holdingowej
3.2.2.2. Rezydent dokonujący płatności
transgranicznej a rezydent dokonujący płatności
w obrocie krajowym
Par.4. Podsumowanie
Rozdział 5. Kryterium różnicowania
Par.1. Uwagi ogólne
Par.2. Kryteria dyskryminacji jawnej
2.1. Obywatelstwo osób fizycznych
2.2. Przynależność państwowa korporacji
2.3. Kryteria dyskryminacji jawnej w orzecznictwie ETS
z zakresu opodatkowania bezpośredniego
2.3.1. Osoby fizyczne
2.3.2. Osoby prawne
Par.3. Kryteria dyskryminacji ukrytej
3.1. Osoby fizyczne
3.1.1. Rezydencja podatnika
3.1.2. Miejsce siedziby beneficjenta płatności
dokonywanych przez podatnika
3.2. Osoby prawne
3.2.1. Miejsce siedziby podatnika
Par.4. Kryteria możliwe do zidentyfikowania w wyrokach ETS
opartych na koncepcji zakazu ograniczeń w korzystaniu
z wolności rynku wewnętrznego
X
4.1. Osoby fizyczne
4.1.1. Fakt korzystania ze swobody przemieszczania
się pracowników
4.1.2. Rezydencja
4.1.3. Miejsce siedziby beneficjenta płatności
dokonywanych przez podatnika
4.1.4. Miejsce siedziby podmiotu, w którego aktywa
zainwestował podatnik
4.1.5. Miejsce siedziby płatnika dochodu osiąganego
przez podatnika (źródło niezwiązane
z inwestycjami kapitałowymi)
4.2. Osoby prawne
4.2.1. Miejsce siedziby beneficjenta płatności
dokonywanych przez podatnika
4.2.2. Miejsce siedziby podmiotu
zależnego/podmiotów zależnych podatnika
4.2.3. Miejsce położenia oddziału podatnika
(stałego zakładu)
4.2.4. Miejsce siedziby podmiotu dominującego podatnika
Par.5. Podsumowanie
Rozdział 6. Substrat dyskryminacji
Par.1. Uwagi ogólne
Par.2. Zakres przedmiotowy zakazu dyskryminacji we
wspólnotowym prawie rynku wewnętrznego
Par.3. Standard traktowania przewidziany przez przepisy
zakazujące dyskryminacji w sferze wolności rynku
wewnętrznego
Par.4. Instytucje prawa podatkowego, które mogą być podstawą
substratu dyskryminacji
4.1. Substrat spotykany przy zastosowaniu kryterium
obywatelstwa/przynależności państwowej
4.2. Substrat występujący przy zastosowaniu kryterium
rezydencji podatnika
4.3. Substrat spotykany przy zastosowaniu kryterium
miejsca siedziby beneficjenta płatności dokonywanych
przez podatnika
4.4. Substrat spotykany przy zastosowaniu kryterium
miejsca siedziby podmiotów, których udziałowcem jest
podatnik, lub miejsca siedziby udziałowców podatnika
Par. 5. Podsumowanie


Rozdział 7. Okoliczności usprawiedliwiające różne
traktowanie podatników
Par.1. Uwagi ogólne
Par.2. Okoliczności usprawiedliwiające różne traktowanie
podmiotów rynku wewnętrznego
Par.3. Okoliczności usprawiedliwiające różne traktowanie
w podatkowym orzecznictwie Europejskiego Trybunału
Sprawiedliwości
3.1. Okoliczności zawarte w klauzulach derogacyjnych TWE
3.2. Okoliczności powoływane przez państwa
członkowskie w ramach stosowania orzeczniczej
reguły rozsądku
3.2.1. Okoliczności związane z substratem
dyskryminacji
3.2.1.1. Nieznaczny rozmiar substratu dyskryminacji
3.2.1.2. Kompensata substratu przez inne korzyści
osiągane przez podatnika
3.2.1.3. Możliwość łatwego uniknięcia gorszego
traktowania podatnika
3.2.1.4. Możliwość uniknięcia gorszego traktowania
przy zastosowaniu środków proceduralnych
3.2.1.5. Potrzeba zapewnienia spójności krajowego
systemu podatkowego
3.2.2. Okoliczności związane z wykonywaniem
jurysdykcji podatkowych przez państwa członkowskie
3.2.2.1. Konieczność różnego traktowania
ze względu na bilateralną naturę umów o unikaniu
podwójnego opodatkowania
3.2.2.2. Potrzeba zachowania systemu
progresywnego opodatkowania oraz dyferencjacji rezydentów i nierezydentów
3.2.2.3. Potrzeba przeciwdziałania unikaniu
opodatkowania oraz uchylaniu się od opodatkowania
3.2.2.4. Zasada terytorialności
3.2.2.5. Trudności administracyjne i potrzeba
zapewnienia efektywności nadzoru podatkowego
3.2.2.6. Potrzeba przeciwdziałania erozji bazy
podatkowej i utracie wpływów budżetowych
3.2.3. Pozostałe okoliczności powoływane przez
pełnomocników państw członkowskich
3.2.3.1. Brak harmonizacji prawa podatkowego
XII 3.2.3.2. Ochrona konsumenta
3.2.3.3. Potrzeba usunięcia nierównowagi
w krajowym systemie zabezpieczenia społecznego
3.2.3.4. Promocja inwestycji w krajowej gospodarce
3.2.3.5. Potrzeba zapewnienia neutralności
konkurencyjnej
3.2.3.6. Potrzeba promocji badań naukowych
Par.4. Podsumowanie
Podsumowanie
Indeks rzeczowy 325

Zobacz nasze pozostałe aukcje

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zapraszam serdecznie.