| |
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
| | | | | | KATEGORIE - kliknij i wybierz:
| | | | | |
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
| | | | | |
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS ! II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł | | | | |
| |
Ewa Zwolińska
Efektywność dydaktyczna zajęć korekcyjno-wyrównawczych
Data wydania: 2010 Okładka: miękka Format B-5 stron: 247
Książka stanowi obszerne i pogłębione studium opracowanych programów oddziaływań korekcyjno-wyrównawczych, jakie prowadzone były u uczniów z pierwszych klas szkoły podstawowej. Zaprezentowany materiał jest cennym źródłem inspiracji i pomysłów, które mogą być wdrażane w życie w ośrodkach psychologiczno-pedagogicznych. Publikacja jest cenną pozycją na rynku wydawniczym, która uzupełnia wiedzę z pedagogiki i psychologii. Można mieć nadzieję, że przyczyni się także do lepszego zrozumienia i docenienia zajęć muzycznych w programach oddziaływań wyrównawczych.
SPIS TREŚCI WSTĘP Rozdział 1 SKUTECZNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA W PROCESIE EDUKACJI Wprowadzenie 1.1. Skuteczność i efektywność kształcenia w literaturze przedmiotu 1.2. Pomiar osiągnięć dydaktycznych 1.3. Znaczenie oddziaływań wychowawczych dla pomiaru osiągnięć dydaktycznych
Rozdział 2 PROBLEMATYKA DYSLEKSJI ROZWOJOWEJ W ŚWIETLE LITERATURY Wprowadzenie 2.1. Proces czytania i pisania 2.2. Podstawowe warunki rozpoczynania nauki czytania i pisania 2.3. Przyczyny trudności w nauce czytania i pisania 2.4. Terminologia trudności w nauce czytania i pisania 2.5. Definicja dysleksji rozwojowej 2.6. Koncepcje etiologiczne dysleksji rozwojowej 2.7. Diagnoza dysleksji rozwojowej 2.8. Terapia dysleksji rozwojowej 2.9. Profilaktyka dysleksji rozwojowej ___________________________________________________ Rozdział 3 TEORETYCZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH Wprowadzenie 3.1. Cele badań 3.2. Problemy i hipotezy robocze 3.3. Zmienne i wskaźniki 3.4. Metody badawcze 3.5. Techniki i narzędzia badawcze 3.6. Organizacja i przebieg badań 3.7. Charakterystyka terenu badań i badanych grup
Rozdział 4 PROGRAM ODDZIAŁYWAŃ KOREKCYJNO- -WYRÓWNAWCZYCH W BADANIACH WŁASNYCH Wprowadzenie 4.1. Ćwiczenia rozwijające funkcje wzrokowe 4.2. Ćwiczenia rozwijające funkcje słuchowe 4.3. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową
Rozdział 5 POMIAR EFEKTÓW POSTĘPOWANIA KOREKCYJNO-WYRÓWNAWCZEGO Wprowadzenie 5.1. Wpływ wysiłku nauczającego (C) na poziom wykonywanych przez dzieci zadań 5.2. Pomiar wysiłku dziecka (A) 5.3. Motywowanie i wzmacnianie aktywności dzieci 5.4. Przedmiot oceny - jednostki i grupy 5.5. Sposób rejestrowania danych 5.6. Sposób prezentacji wyników postępowania korekcyjno-wyrównawczego 5.6.1. Kontrola i ocena czasu (T) zużytego w postępowaniu korekcyjno-wyrównawczym 5.6.2. Granice pomiaru zmiennych (A) i (C) w postępowaniu korekcyjno-wyrównawczym 5.6.3. Prezentacja wyników
Rozdział 6 ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA SKUTECZNOŚCI ODDZIAŁYWANIA KOREKCYJNO-WYRÓWNAWCZEGO NA DEFICYTY ROZWOJOWE DZIECI SZEŚCIOLETNICH Wprowadzenie
6.1. Analiza wyników badania skuteczności oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego bez muzyki 6.1.1. Skuteczność oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego bez muzyki w zakresie analizatora wzrokowego 6.1.2. Skuteczność oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego bez muzyki w zakresie analizatora słuchu 6.1.3. Skuteczność oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego bez muzyki w zakresie sfery ruchowej 6.2. Analiza wyników badania skuteczności oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego z muzyką 6.2.1. Skuteczność oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego z muzyką w zakresie analizatora wzrokowego 6.2.2. Skuteczność oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego z muzyką w zakresie analizatora słuchowego 6.2.3. Skuteczność oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego z muzyką w zakresie sfery ruchowej 6.3. Analiza wyników badania efektywności oddziaływania metod korekcyjno-wyrównawczych z muzyką i bez muzyki 6.3.1. Efektywność metody oddziaływania korekcyjno- -wyrównawczego z muzyką względem metody oddziaływania bez muzyki w zakresie analizatora wzrokowego 6.3.2. Efektywność metody oddziaływania korekcyjno- -wyrównawczego z muzyką względem metody oddziaływania bez muzyki w zakresie analizatora słuchowego 6.3.3. Efektywność metody oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego z muzyką względem metody oddziaływania korekcyjno-wyrównawczego bez muzyki w zakresie sfery ruchowej ______________________________________________________________________ Rozdział 7 151 POMIAR I WARTOŚCIOWANIE OSIĄGNIĘĆ W EDUKACJI Wprowadzenie 7.1. Potrzeba zbliżania się do skuteczności i efektywności dydaktycznej 7.2. Podstawowe składniki zachowań w procesie dydaktycznym 7.2.1. Wyniki uczenia się 7.2.2. Warunki nauczania i uczenia się 7.2.3. Możliwości zastosowania formuły i przyszłe badania
Rozdział 8 WARTOŚĆ MUZYKI W PROCESIE EDUKACJI Wprowadzenie 8.1. Niektóre aspekty oddziaływania muzyki na ludzi 8.2. Podstawa rozwoju muzycznego - słuchanie muzyki 8.3. Podstawy nabywania świadomości muzycznej 8.4. Rozwijanie umiejętności muzycznych 8.5. Rozwijanie sprawności muzycznych
ZAMIAST ZAKOŃCZENIA 179 BIBLIOGRAFIA ANEKSY SPIS RYSUNKÓW, TABEL I ANEKSÓW INDEKS OSÓB SUMMARY
| |