EAN
978[zasłonięte][zasłonięte]20551
Wydanie
Rok wydania: 2009, oprawa broszurowa
Podręcznik realizuje cele zajęć komputerowych zawarte w Podstawie programowej. W zakresie treści i metod nauczania jest zachowany zintegrowany system nauczania. Uczniowie zdobywają umiejętności posługiwania się komputerem i programami komputerowymi. Następnie, wykonując ćwiczenia z wykorzystaniem danego programu, utrwalają wybrane treści z różnych edukacji zawarte w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego, m.in. dotyczące opisywania wyglądu rysunków, dostrzegania różnic między nimi, przeliczania elementów, porządkowania liczb, dodawania i odejmowania w zakresie dziesięciu, tworzenia rysunków, znajomości liter, pisania wyrazów oraz wybranych zagadnień z edukacji przyrodniczej i społecznej. Podręcznik zawiera ponad 200 ćwiczeń i zadań sprawdzających - ciekawych i przemyślanych metodycznie. W klasie I uczniowie tworzą własne dokumenty oraz korzystają z gotowych plików, które modyfikują w określony sposób. Uczeń poznaje zagadnienia w sposób systematyczny i uporządkowany. Metody objaśniane są na przykładach oraz zobrazowane ciekawymi rysunkami i schematami. Przejrzysty układ graficzny podręcznika pomaga łatwo odnaleźć dane zagadnienie, a przystępny język - szybko je przyswoić. Podręcznik jest jednocześnie zeszytem ćwiczeń. Niektóre ćwiczenia uczniowie wykonują, wypełniając odpowiednie rubryki w książce. W podręczniku dla klasy I podstawowe zasady korzystania z komputera, w tym ograniczenia dotyczące korzystania z komputera, zostały przedstawione na rysunkach, m.in. wirtualność gier, ograniczanie czasu spędzanego przy komputerze, potrzeba kontaktów z rówieśnikami, rekreacja na świeżym powietrzu, właściwa postawa podczas pracy przy komputerze. Podręcznik wchodzi w skład serii podręczników do zajęć komputerowych dla szkoły podstawowej, która obejmuje podręczniki dla klasy I, II i III oraz dla klas IV-VI.