Program "Nowe media w sztuce" proponuje konkretne ćwiczenia i zadania plastyczne z użyciem nowych mediów, możliwe do realizacji w szkolnej pracowni plastycznej/informatycznejw ciągu 30 godzin lekcyjnych.Autor proponuje 10 ćwiczeń z rozpisaniem ich na przydzieloną liczbę godzin (30), podaje potrzebne środki i materiały dydaktyczne oraz wymagane do realizacji materiały i narzędzia. Według autora komputer należy traktować jak tak samo nieskomplikowane narzędzie wyrazu artystycznego jak pędzel, farba, ołówek, nożyczki, klej czy kolorowy papier. Przebieg każdego ćwiczenia jest dokładnie opisany w programie. Przewidziano rozmaite działania z użyciem: fotografii, graficznych programów komputerowych, tworzenia prezentacji multimedialnych. Do realizacji zadań komputerowych autor proponuje oprogramowanie dostępne w przeciętnie wyposażonym komputerze. Niektóre zajęcia przewidują zestawienie pracy wykonanej ręcznie z efektami działań z użyciem komputera. Ćwiczenia służą również pokazaniu komputera jako narzędzia do digitalizacji i archiwizacji prac plastycznych. Przykładowe ćwiczenia: Miasto z liter, Wieś - krajobraz z linii, Autoportret, Komputerowa martwa natura, Dokumentacja miejsca - uczymy się patrzeć fotograficznie, Prezentacja multimedialna, Graffiti.