Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ZAISTNIEĆ W SPOŁECZEŃSTWIE Derber GWP

07-03-2015, 17:09
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 28.90 zł     
Użytkownik phkowalska
numer aukcji: 5062978093
Miejscowość Siemiatycze
Wyświetleń: 2   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2002
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

ZAISTNIEĆ W SPOŁECZEŃSTWIE

O potrzebie zwracania na siebie uwagi

 

 Derber Charles

 

 

Wydawnictwo: GWP

ISBN: 83[zasłonięte]89120-6

Format: 14,5x20,5 cm

Liczba stron: 140

Oprawa: Miękka

Wydanie: 2002 r.

 

Język: polski

 

Chęć zaistnienia w społeczeństwie i rywalizacja o uwagę stanowią o jednej z najważniejszych konkurencji życia społecznego. Zainteresowanie innych ma takie samo znaczenie w kontaktach społecznych, jakie mają pieniądze w ekonomii: ludzie pragną ich i dotkliwie cierpią z powodu ich braku. Pieniądze i uwaga są oznaką prestiżu i sukcesu. 

 

– Jak jest przyczyna tak obsesyjnej potrzeby, aby być rozpoznawanym? 

– Dlaczego programy typu talk show, reality show, ukryta kamera, której nagrania można stale oglądać w internecie, powieści autobiograficzne i tym podobne, zyskują tak wielu odbiorców?

 

 

Charles Derber dowodzi, że we współczesnej kulturze ludziom brakuje wsparcia społecznego i dlatego za wszelką cenę chcą oni zdobyć zainteresowanie innych. Autor ilustruje ten konwersacyjny narcyzm przykładami dialogów, które dla wszystkich zabrzmią niepokojąco znajomo. Analizuje zjawisko pościgu za zainteresowaniem w sytuacjach oficjalnych i prywatnych, ukazując ogromne znaczenie, jakie we współzawodnictwie o uwagę mają takie cechy rozmówcy, jak: płeć, rasa i przynależność do klasy społecznej. Derber sugeruje, w jaki sposób zmienić ekonomię i kulturę, tak byśmy stali się bardziej zainteresowani społecznością, w której żyjemy, pełni empatii i chętni do oferowania naszej uwagi innym.