Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zaistnieć w kulturze. O kształceniu kompetencji...

04-11-2014, 9:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 21 zł     
Użytkownik WydawnictwoAP
numer aukcji: 4721180556
Miejscowość Słupsk
Wyświetleń: 2   
Koniec: 04-11-2014 08:34:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.29 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Zaistnieć w kulturze. O kształceniu kompetencji kulturowej uczniów w edukacji polonistycznej

Autor: Grażyna Różańska

[Słupsk 2011]    

21,00 zł

seria:
ilość stron: 197
format: A5
ISBN:[zasłonięte]978-8367-159-0
nr wydania:

Temat niniejszej publikacji wynika z przeświadczenia o konieczności poszerzenia wiedzy o kształceniu kompetencji kulturowej uczniów w edukacji polonistycznej oraz o zasadności zbadania tejże kompetencji na grupie reprezentatywnej uczniów szkół gimnazjalnych, w związku z przeprowadzoną w 1999 roku reformą szkolnictwa polskiego i wprowadzeniem
nowego szczebla kształcenia – gimnazjum. Książka składa się z czterech części. Pierwsza z nich prezentuje różnorodne
definicje i pojęcia omawiające teoretyczne podstawy rozumienia terminów: kultura, teksty kultury i kompetencja kulturowa. Poprzez analizę różnych stanowisk i poglądów naukowych zdefiniowano kulturę jako całość zachowań ludzkich, zdolność do ich przekształcania i weryfikowania z uwzględnieniem wartości, które są nieodłącznym elementem istnienia i ewolucji jednostki. Ma to pomóc uczniom w przyswojeniu takich pojęć, jak tolerancja, globalizacja, etniczność, wielokulturowość,
kultura śródziemnomorska oraz kompetencja kulturowa, rozumiana jako zdolność jednostki do samodzielnego interpretowania świata, niezależność w wygłaszaniu sądów i opinii, umiejętność różnicowania i wartościowania elementów kultury estetycznej, sprawność w interpretowaniu i analizowaniu zjawisk kultury, zdolność do jej recepcji, odkodowywania
znaków i odkrywania artystycznych sensów zamkniętych w dziełach sztuki.

 (Ze Wstępu)