Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zagraniczne inwestycje w handlu na rynkach lokalny

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 46.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715044
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:12:14

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 212
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2008
Oprawa: miękka, klejona



Zagraniczne inwestycje w handlu na rynkach lokalnych

Urszula Kłosiewicz-Górecka

W wyniku przystąpienia Polski do Unii Europejskiej otworzyły się nowe możliwości pobudzania rozwoju społeczno-gospodarczego regionów i - co za tym idzie - zwiększania ich konkurencyjności. To na rynkach lokalnych zachodzą podstawowe zjawiska i procesy oraz relacje podmiotowe wpływające na stan polskiej gospodarki. Władze lokalne wpływają także w istotny sposób na procesy rozwoju inwestycji zagranicznych, mają bowiem zasadnicze instrumenty tworzenia warunków sprzyjających lokowaniu inwestycji na danym terenie. W książce Autorzy zajęli się problemem oddziaływania inwestycji zagranicznych w handlu na przemiany zachodzące na rynkach lokalnych.

Przedstawili zatem: rolę inwestycji w rozwoju przedsiębiorstw i rynków lokalnych, wspieranie rozwoju inwestycji zagranicznych przez samorządy terytorialne, ocenę skutków inwestycji zagranicznych na rynkach lokalnych przez przedsiębiorców, przedstawicieli gmin i konsumentów, wpływ tych inwestycji na lokalny rynek pracy oraz zmiany zachodzące w kanałach dystrybucji, a także kierunki i sposoby łagodzenia problemów powstałych w wyniku zagranicznych inwestycji w handlu na rynkach lokalnych.


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Inwestycje a rozwój przedsiębiorstw i rynków lokalnych
1.1. Rola inwestycji
1.2. Poziom, dynamika i struktura inwestycji
1.3. Miejsce inwestycji handlowych w inwestycjach ogółem

Rozdział 2. Wspieranie rozwoju inwestycji zagranicznych przez samorządy terytorialne a rozwój rynków lokalnych
2.1. Rozwój lokalny jako element rozwoju spoteczno-gospodarczego kraju
2.2. Zaangażowanie gmin w tworzenie warunków rozwoju inwestycji zagranicznych.
2.3. Działania gmin na rzecz rozwoju handlu lokalnego

Rozdział 3. Skutki zagranicznych inwestycji handlowych dla sieci handlowej w Polsce
3.1. Wielkość i struktura nakładów inwestycyjnych przedsiębiorstw handlowych z udziałem kapitału zagranicznego
3.2. Miejsce i struktura zagranicznych placówek handlowych w sieci sklepowej
3.3. Wpływ zagranicznych przedsiębiorstw handlowych na zmiany sieci sklepowej
3.4. Inwestycje przedsiębiorstw zagranicznych w handlu hurtowym
3.5. Skutki zagranicznych inwestycji handlowych w opinii przedstawicieli gmin.
3.6. Skutki działalności inwestycyjnej zagranicznych przedsiębiorstw handlowych w opinii przedstawicieli przedsiębiorstw
3.7. Kierunki rozwoju handlu w opinii przedsiębiorców i przedstawicieli gmin

Rozdział 4. Ocena skutków inwestycji zagranicznych w handlu przez konsumentów
4.1. Stosunek konsumentów do zmian zachodzących w handlu
4.2. Warunki dokonywania zakupów w ocenie konsumentów
4.3. Preferowane przez konsumentów miejsca zakupu wybranych grup produktów
4.4. Zakupy w placówkach wielkopowierzchniowych w opinii konsumentów
4.5. Stosunek konsumentów do inwestycji w handlu

Rozdział 5. Zagraniczne inwestycje handlowe a rynek pracy
5.1. Oddziaływanie zagranicznych inwestycji handlowych na rynek pracy jako przedmiot badań
5.2. Inwestycje zagraniczne a zdolność absorpcyjna handlu
5.3. Wpływ zagranicznych przedsiębiorstw handlowych na jakość rynku pracy

Rozdział 6 Zagraniczne inwestycje handlowe a zmiany zachodzące w kanałach dystrybucji
6.1. Zmiany pozycji rynkowej krajowych przedsiębiorstw handlowych
6.1.1. Zmiany struktur podmiotowych i zasobów przedsiębiorstw
6.1.2. Struktura kanałów dystrybucji artykułów konsumpcyjnych
6.1.3. Planowane przez przedsiębiorstwa kierunki raq'onalizacji kanałów dystrybycji
6.1.4. Miejsce krajowych przedsiębiorstw handlowych w funkcjonujących kanałach dystrybucji
6.2. Zmiany relacji między dostawcami a przedsiębiorstwami handlowymi
6.2.1. Relacje między producentami a zagranicznymi sieciami handlowymi
6.2.2. Udział producentów w kreowaniu relacji między uczestnikami kanałów dystrybucji
6.2.3. Działania w tradycyjnym kanale dystrybucji
6.2.4. Współdziałanie uczestników kanałów dystrybucji
6.3. Wpływ zagranicznych inwestycji handlowych na rozwój otoczenia biznesowego

Rozdział 7. Kierunki i sposoby łagodzenia skutków zagranicznych inwestycji handlowych na rynkach lokalnych
7.1. Celowość i granice regulacji skutków obecności zagranicznych przedsiębiorstw handlowych
7.2. Centralny i lokalny wymiar regulowania zagranicznych inwestycji handlowych
7.2.1. Wymiar centralny
7.2.2. Wymiar lokalny

Podsumowanie
Bibliografia