Polecamy książki dla fachowców w najtańszych cenach na Allegro
Pamiętaj zawsze możesz do nas zadzwonić 533 [zasłonięte] 038 / w dni powszednie od 10 do 17 / lub napisać [zasłonięte]@ksiegarnia-fachowa.pl
|
ZAGRANICZNA POLITYKA GOSPODARCZA POLSKI 2[zasłonięte]001-20
RAPORT ROCZNY
INSTYTUT KONIUNKTUR I CEN HZ , 238 STRON, B5,
|
|
Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego prezentuje kolejny raport o zagranicznej polityce gospodarczej Polski. Ukazuje się on przed raportem o gospodarce i handlu zagranicznym, w którym przedstawimy dokładniejszą analizę tendencji makro- i mikroekonomicznych w 200] roku.
W rozdziale pierwszym raportu omawiamy zewnętrzne warunki kształtowania się wymiany Polski z zagranicą w tym perspektywy rozwoju koniunktury w gospodarce światowej w latach 2[zasłonięte]002-20 i politykę gospodarczą Polski wobec krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Szczególnie dużo uwagi poświęcamy dostosowaniem Polski do członkostwa w Unii Europejskiej oraz procesowi negocjacji akcesyjnych i perspektywom zakończenia rokowań w najbliższym okresie.
W rozdziale drugim analizujemy główne zmiany w handlu zagranicznym i ich związek z relacjami makroekonomicznymi. Rozważamy też wybrane problemy polityki kursowej i dewizowej. Przedstawiamy politykę wobec inwestorów zagranicznych, a także prognozę obrotów handlu zagranicznego Polski na lata 2[zasłonięte]002-20.
W ostatnim rozdziale dokonujemy oceny wybranych problemów i instrumentów sterowania eksportem i importem, zarówno z perspektywy makro-, jak i mikroekonomicznej. Przedstawiamy zagadnienia dotyczące poziomu ceł i innych obciążeń importowych, ograniczeń pozataryfowych w obrotach zagranicznych, kształtowania wymiany artykułami rolno-spożywczymi i polityki handlowej odnoszącej się do tego sektora. Szczególną uwagę poświęcamy zagadnieniom wspierania proinnowacyjnego rozwoju oraz promocji eksportu, zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorstw, a także kwestii ubezpieczeń i gwarancji eksportowych oraz ocenie skuteczności różnych instrumentów wspierania eksportu i ich wykorzystania przez przedsiębiorstwa. |
|