Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zachowania mimetyczne kobiet pod wpływem telewizj

28-02-2012, 14:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714978
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:11:24

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2009
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 266
Format: B5
Rok wydania: 2009
Oprawa: miękka

Zachowania mimetyczne kobiet pod wpływem telewizji i doświadczeń codzienności

Łyszkowska Edyta

Publikacja koncentruje się na zachowaniach mimetycznych kobiet. Głównym celem badań przeprowadzonych przez autorkę było uchwycenie zacierającej się rzeczywistości wśród badanych kobiet. Dowodzi ona, że obecnie mass media mają ogromne znaczenie w kształtowaniu obrazu rzeczywistości, w tworzeniu ogólnie przyjętych norm i zasad. Szczególnie skutecznym medium jest telewizja ze względu na dynamiczne połączenie obrazu, dźwięku i ruchu, natomiast interesującą grupą odbiorców opisaną w książce są kobiety ze względu na zmieniającą się ich rolę społeczną i polityczną.

Autorka, przedstawiając wyniki wywiadów z kobietami prezentującymi różne style życia, ukazuje wpływ przekazów telewizyjnych na wybrane obszary życia kobiet. Z książki dowiadujemy się między innymi, w jaki sposób telewizja wpływa na życie kobiet, w jakich obszarach i czym jest uwarunkowany wpływ telewizji na zachowanie kobiety, ale także jakie są preferencje telewizyjne kobiet, np. jakie programy oglądają najchętniej i ile czasu spędzają przed telewizorem.


SPIS TREŚCI

Wstęp

Część I

Teoretyczne podstawy badań

Rozdział 1

Rozstrzygnięcia terminologiczne

1.1. Mimesis i zachowania mimetyczne

1.2. Koncepcja teorii społecznej Pierre’a Bourdieu

1.3. Style życia

1.4. Obszar pozycji społecznych i stylów życia według Pierre’a Bourdieu

i ich zastosowanie do wyboru grup docelowych

Rozdział 2

Wybrane teorie komunikacji masowej

2.1. Szkoły komunikowania

2.2. Modele procesu komunikowania

2.3. Pedagogika mass mediów

Rozdział 3

Fazy cyklu życia, czyli główne okresy przemian

3.1. Poczucie własnej tożsamości

3.2. Fazy rozwoju człowieka a rodzina

3.3. Fazy rozwoju człowieka a aktywność zawodowa

3.4. Fazy rozwoju człowieka a duchowość

Rozdział 4

Sytuacja kobiet w ujęciu społecznym, ekonomicznym i prawnym

4.1. Zarys historyczny sytuacji społecznej, ekonomicznej i prawnej kobiet

4.2. Stereotypy i uprzedzenia

Część II

Wyniki i opis badań

Rozdział 1

Badania telemetryczne

Rozdział 2

Analiza zachowań telewizyjnych kobiet na podstawie badań telemetrycznych

Rozdział 3

Seriale telewizyjne a codzienność

Rozdział 4

Otwarty wywiad pogłębiony

Rozdział 5

Dobór i sylwetki badanych kobiet

Rozdział 6

Analiza badań jakościowych w grupie docelowej – kobiety w wieku 18–24 lat

6.1. Zwyczaje korzystania z telewizji

6.2. Postrzeganie roli kobiety w rodzinie

6.3. Wpływ telewizji na kobietę i jej cielesność

6.4. Duchowość – religijność w związku z treściami telewizyjnymi

6.5. Wpływ telewizji na rozwiązywanie konfliktów

Rozdział 7

Analiza badań jakościowych w grupie docelowej – kobiety w wieku 25–39 lat

7.1. Zwyczaje korzystania z telewizji

7.2. Postrzeganie roli kobiety w rodzinie

7.3. Wpływ telewizji na kobietę i jej cielesność

7.4. Duchowość – religijność w związku z treściami telewizyjnymi

7.5. Wpływ telewizji na rozwiązywanie konfliktów

Zakończenie

Aneks

Bibliografia

Spis schematów

Spis wykresów

Spis tabel