Rower Miejski - damka - firmy Union.
Posiada dosyć ciekawe rozwiązanie hamulców bębnowych - pociągnięcie za jakąkolwiek rączkę powoduje zadziałanie hamulców w obu kołach jednocześnie. Hamulce są sterowane za pomocą sztywnych cięgieł prętowych a nie linek.
Rower w pełni sprawny, gotowy do jazdy.
Prawdopodobnie (wg. poszukiwań internetowych) pochodzi z lat 50-tych.
Po przywiezieniu z Holandii wykonano, co następuje:
1. Rozebrano go na części pierwsze.
2. Rama i elementy lakierowane - wypiaskowano, zabezpieczono epoksydowm podkładem lakierniczym, pomalowano w zakładzie
lakierniczym, odtworzono wszystkie szparunki (lakierowanie i maskowanie - nie kalkomania), wymienono łożyska suportu i sterów.
3. Elementy chromowane - tarcza z dużym logo Union, korby, kierownica sygnowana Union, popychacze układu hamulcowego,
klamki, akcesoria zostały na nowo profesjonalnie pochromowane (koszt ok. 800 PLN) .
4. Koła - na piastach Sturmey Archer, wyposażone w hamulce bębnowe i 3 biegi w pieście. Oczyszczono obręcze z korozji,
wymieniono szprychy na wykonane ze stali nierdzewnej, założono holenderskie białe opony z epoki, założono nowe, białe pedały
oczywiście sygnowane Union, łąńcuch też jest nowy i też Union.
5. Lampy i dynamo - oryginalne, sygnowane Union, oświetlenie działa.
6. Fotel nowy, model Primus Lepper, używany w rowerach Union z lat 50-tych. Wyjątkowo wygodny, zawieszony na ośmiu
sprężynach.Od siebie dodam, że na wygodniejszym jeszcze nie jeździłem.
7.Rower posiada zintegrowaną z bagażnikiem podpórkę typu motocyklowego - jak w przedwojenych rowerach.
Szacunkowy koszt części i usług (nie wliczając mojej robocizny) poniesiony podczas renowacji wyniósł ok. 2.200,00 PLN.
Jak widać z opisu rower robiłem dla siebie, nie na handel, bardzo dbałem o wszystkie szczegóły, nie licząc się zbytnio z kosztami (sprzedaję go za mniej niż włożyłem pieniędzy).
Wystawiam go z ciężkim sercem ale zbieram na inny projekt. Tu uwaga - zachodzi możliwość zamiany na skuter Vespa - ale starszy (do lat 90-tych).
Na SMS nie odpowiadam, przepraszam. Na pytania email lub telefoniczne (695 [zasłonięte] 177) chętnie dpowiem.