Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 18.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715511
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:18:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
               [zasłonięte]@vp.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 132
Format: 17.0x23.0cm
Rok wydania: 2008
Oprawa: Miękka

Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych Problemy diagnozy i terapii

Urszula Oszwa

Celem prezentowanej publikacji jest ukazanie istoty specyficznych zaburzeń rozwoju umiejętności arytmetycznych na tle zaburzeń rozwoju umiejętności szkolnych, ze wskazaniem odrębności mechanizmów i objawów dyskalkulii rozwojowej z jednej strony, z drugiej zaś – zwróceniem uwagi na możliwość jej współwystępowania z dysleksją. Praca zawiera przegląd dotychczas prowadzonych badań nad zaburzeniami rozwoju umiejętności arytmetycznych. Od początku lat dziewięćdziesiątych obserwuje się poważny wzrost zainteresowania problematyką specyficznych trudności w uczeniu się matematyki w wielu krajach, co prowadzi do coraz nowszych odkryć i bardziej pogłębionych analiz, ukierunkowanych na zastosowanie uzyskiwanych rezultatów w praktyce psychologicznej i pedagogicznej. Opracowanie otwiera dyskusję na temat problemów związanych z diagnozą dyskalkulii, utrudniających trafne i rzetelne jej rozpoznanie.

Książka jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców, którymi są m.in. rodzice, nauczyciele, psychologowie, terapeuci, pedagodzy szkolni.


Spis treści:


Wprowadzenie

 

1.         SPECYFICZNE ZABURZENIA ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SZKOLNYCH

1.1.      Istota specyficznych trudności w uczeniu się

1.2.      Czytanie, pisanie i dysleksja

1.3.      Trudności w uczeniu się matematyki – problemy definicyjne

 

2.         DYSLEKSJA I DYSKALKULIA – ODRĘBNOŚĆ, PODOBIEŃSTWA

2.1.      Wspólne i odmienne uwarunkowania obu syndromów

2.2.      Językowy i pozajęzykowy aspekt matematyki

2.3.      Współwystępowanie trudności w czytaniu, pisaniu i liczeniu

 

 

3.         SYMPTOMATOLOGIA ZABURZEŃ ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI ARYTMETYCZNYCH

3.1.      Dzieci z trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu

3.2.      Prawidłowo czytające dzieci z trudnościami w matematyce

3.3.      Przejawy ryzyka dyskalkulii rozwojowej

 

4.         PROBLEM DIAGNOZY DYSKALKULII ROZWOJOWEJ

4.1.      Ocena osiągnięć czy zdolności?

4.2.      Techniki oceny osiągnięć i umiejętności szkolnych

4.3.      Testy zdolności ogólnych

4.4.      Metody pomiaru zdolności specyficznych

4.5.      Analiza kliniczna w diagnozie dyskalkulii

 

5.         POMOC DZIECIOM Z DYSKALKULIĄ W ŚWIETLE BADAŃ

5.1.      Terapia zaburzeń rozwoju umiejętności arytmetycznych a wyniki badań naukowych

5.2.      Pomoc dzieciom z trudnościami w uczeniu się matematyki a doświadczenia praktyki klinicznej

 

6.         W KIERUNKU EFEKTYWNEJ EDUKACJI

6.1.      Wyniki badań psychologicznych a nauczanie matematyki

6.2.      Czynniki emocjonalno-motywacyjne a dyskalkulia

6.3.      Renesans starych eksperymentów

 

 

Bibliografia

 

Aneks