OPIS KSIĄŻKI:
Zaburzenia zachowania i związane z nimi reakcje emocjonalne mogą stanowić dość częste i niełatwe do oceny przeszkody w integracji i przystosowaniu społecznym. Dr Zasępa uwzględniła najbardziej wartościowe źródła w swej pracy, dokonując ich krytycznej analizy i starając się dotrzeć do tych danych, które mogą stanowić podstawę podjętych przez nią badań. Przygotowała obszerny program badań, starając się uchwycić najbardziej istotne komponenty mające znaczenie dla prawidłowej oceny wspomnianych wyżej przejawów nieprzystosowania, a tym samym zdrowia psychicznego, jakie można oceniać za pomocą odpowiednio dobranych narzędzi. Praca wyróżnia się wielostronnością, bogactwem informacji w niej zawartych, nieprzeciętnie wysokim poziomem analizy ilościowej zebranych wyników. Podane w niej informacje, interpretacje, dyskusje i porównania z poglądami innych badaczy inspirują do dalszych poszukiwań badawczych.
Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Gałkowskiego
Książka stanowi interesującą i oryginalną pracę badawczą, poszerzając, a czasami wręcz rewolucjonizując naszą wiedzę o funkcjonowaniu psychospołecznym osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Wskazuje na umiejętność zaplanowania przez autorkę samodzielnego, poprawnego metodologicznie badania, opartego na dogłębnej znajomości obecnego stanu wiedzy w interesującej ją dziedzinie oraz umiejętność przedyskutowania osiągniętych wyników i rzetelnego wyciągnięcia wniosków. Reasumując, książka Ewy Zasępy jest niezwykle cenną lekturą zarówno dla studentów psychologii, medycyny, pedagogiki, jak i lekarzy, psychologów, pedagogów.
SPIS TREŚCI:
I. Część teoretyczna
1. Niepełnosprawność intelektualna
2. Specyfika pomiaru problemów zdrowia psychicznego w populacji osób niepełnosprawnych intelektualnie
3. Dane epidemiologiczne dotyczące problemów zdrowia psychicznego w populacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
4. Zaburzenia zdrowia psychicznego w populacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
5. Korelaty problemów zdrowia psychicznego osób z niepełnosprawnością intelektualną
II. Część empiryczna
1. Metodologia badań własnych
2. Zachowania problemowe u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną oraz u osób o prawidłowym rozwoju - wyniki badań własnych
3. Analiza zachowań problemowych w grupie osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną
4. Korelaty zachowań problemowych u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną
5. Zachowania problemowe a jakość życia w grupie osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną
6. Podsumowanie i dyskusja wyników
ZOBACZ NASZE POZOSTAŁE AUKCJE:
© PanelReklamowy
_____NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM_____NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM_____
|