Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zaburzenia artykulacji Teoria i praktyka

04-03-2012, 12:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 28 zł      Aktualna cena: 28 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 2096197453
Miejscowość Wrocław
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 14   
Koniec: 03-03-2012, 15:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji z naszej księgarni
O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i perfekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

Tytuł
Zaburzenia artykulacji Teoria i praktyka

Autor
Anna Sołtys-Chmielowicz
Opis

Wydawnictwo Impuls
ISBN[zasłonięte]978-8387-045-9
Kraków 2008,  wyd. 1, format 165 x 235, objętość 200 str., oprawa miękka

Istnieje dość powszechne przekonanie, że nieprawidłowa wymowa głosek jest zaburzeniem mowy najprostszym do opisania i terapii. Jednak okazuje się, że zaburzenia artykulacji, najczęściej nazywane dyslalią, nie zawsze łatwo jest scharakteryzować, a ich leczenie może trwać bardzo długo. Należy się więc głębiej zastanowić nad ich istotą, postawić diagnozę, zastosować właściwą terapię i wreszcie umieć posłużyć się odpowiednią terminologią. Obecnie używa się bowiem wielu różnych określeń, najczęściej mało precyzyjnych, nieoddających istoty zagadnienia.

Czy wady wymowy są takim problemem, że trzeba im poświęcać aż tyle uwagi? Nie ulega wątpliwości, że tak, choć, obiektywnie rzecz biorąc, istnieją znacznie poważniejsze kłopoty w porozumiewaniu się językowym słownym. Niemniej jednak nieprawidłowości artykulacyjne bywają przyczyną wielu niepowodzeń szkolnych, a w późniejszym okresie trudności z wyborem drogi życiowej. Innym argumentem przemawiającym za ważkością tego problemu jest to, że foniatria już blisko 200 lat temu stworzyła terminologię nazywającą wady wymowy. Zatem kłopoty z wymową były postrzegane od wieków i już od dawna starano się pomagać ludziom mającym trudności artykulacyjne.

Ambicją autorki niniejszego opracowania jest pokazanie szczegółowej metodyki wywoływania głosek i wprowadzania ich do większych struktur językowych.

Spis Treści

Wprowadzenie

1. Stan badań
1.1. Wybrane zagadnienia dotyczące badań fonetycznych
1.2. Najważniejsze prace poświęcone metodyce wywoływania głosek
1.3. Uwagi o osiągnięciach praktyków w innych krajach słowiańskich
1.4. Prace nad strukturą wyrazów
2. Wady wymowy
2.1. Miejsce wad wymowy w klasyfikacjach zaburzeń mowy
2.2. Znaczenie terminu „dyslalia”
3. Przegląd klasyfikacji wad wymowy
3.1. Klasyfikacje ilościowe
3.2. Klasyfikacje jakościowe
3.2.1. Klasyfikacje foniatryczne
3.2.2. Klasyfikacje językoznawcze
3.3. Mniej znane klasyfikacje
4. Ocena klasyfikacji wad wymowy i problemy dyskusyjne
4.1. Dyslalia środowiskowa w ujęciach różnych autorów
4.2. Ocena klasyfikacji ilościowej Leona Kaczmarka
4.3. Problem zrozumiałości wypowiedzi w przypadkach dyslalii
– przyczynek do klasyfikacji Antoniego Pruszewicza
4.4. Ocena klasyfikacji jakościowych
4.5. Dygresja na temat substytucji i elizji – problemy dyskusyjne
4.6. Problemy zapisu fonetycznego artykulacji wadliwych
5. Przyczyny wad wymowy
6. Badanie wymowy
6.1. Kryteria oceny wymowy
6.2. Wady wymowy a błędy wymowy
6.3. Jak badamy wymowę
7. Etapy pracy korekcyjnej
8. Charakterystyka wad artykulacyjnych i ich korygowanie
8.1. Mowa bezdźwięczna
8.2. Spółgłoski dentalizowane
8.2.1. Spółgłoski przedniojęzykowo-dziąsłowe š ž č
8.2.2. Spółgłoski przedniojęzykowo-zębowe s z c
8.2.3. Spółgłoski środkowojęzykowe ś ź ć
8.2.4. Spółgłoski zwarto-szczelinowe i szczelinowe
8.2.4.1. Spółgłoski zwarto-szczelinowe c „ č … ć
8.2.4.2. Spółgłoski szczelinowe s z š ž ś ź
8.3. Spółgłoska r
8.4. Spółgłoski l l’
8.5. Spółgłoski tylnojęzykowe k g x k’ g’ x’
8.6. Spółgłoski dwuwargowe p b m p’ b’ m’
8.7. Spółgłoski wargowo-zębowe f v f ’ v’
8.8. Spółgłoski przedniojęzykowo-zębowe t d n
8.9. Półsamogłoski ‹ ? oraz spółgłoska miękka ń
8.10. Samogłoski ustne i y e a o u
8.11. Samogłoski nosowe ę ”
9. Programowanie terapii w dyslalii
10. Struktura wyrazu
10.1. Długość wyrazu
10.2. Grupy spółgłoskowe
10.3. Asymilacje
10.4. Dysymilacje
10.5. Przestawki
10.6. Wyjątkowo trudne wyrazy
10.7. Uwagi o terapii zaburzeń struktury wyrazu
11. Opisy przypadków
11.1. Analiza lingwistyczna wypowiedzi dziecka z rozległą dyslalią
11.2. Rzadka forma substytucji w zakresie głosek dentalizowanych
11.3. Pięcioletni chłopiec z opóźnieniem rozwoju mowy
11.4. Opis wymowy dziecka z kilkoma substytutami
11.5. Dziewczynka ze znacznym opóźnieniem w zakresie artykulacji
11.6. Przebieg terapii chłopca z bezwibracyjną wymową r
11.7. Dziecko z rotacyzmem tylnojęzykowym szczelinowym
11.8. Rzadka postać dyslalii u jedenastoletniej dziewczynki
11.9. Dziecko z dominującymi zaburzeniami w zakresie struktury wyrazu
11.10. Sześcioletni chłopiec z opóźnionym rozwojem mowy
11.11. Chłopiec z szeregiem problemów artykulacyjnych
11.12. Zaburzenia struktury wyrazu u dziecka z upośledzeniem umysłowym
11.13. Sześcioletni chłopiec z zaburzeniami w zakresie struktury wyrazu
11.14. Uczniowie z klasy I z niezrozumiałą wymową
11.15. Dziecko z redukcją grup spółgłoskowych
11.16. Dziecko z brakiem spółgłosek tylnojęzykowych

Zakończenie

Bibliografia  

Uwagi

Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
Na Skróty
Płatności

Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

Koszty Wysyłki
Odbiór Osobisty

Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

Stadion Olimpijski we Wrocławiu
Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
Al. J.I. Paderewskiego 35
51-612 Wrocław

Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

Kontakt z Nami

allegro[na]sportowo-medyczna.pl
Telefon: 071 [zasłonięte] 54
Gadu-Gadu:

  • Mirek, status:
  • Robert, status: