Zabudowa pożarnicza na podwoziu MAN 4x4
Oferujemy wykonanie zabudowy samochodu pożarniczego na podwoziu dostarczonym przez klienta
I. Zabudowa pożarnicza na dostarczonym podwoziu MAN z napędem terenowym 4x4.
II. Kabina załogi jednomodułowa, czterodrzwiowa, w układzie miejsc 2 + 4:
- na kabinie załogi belka STRAŻ w koszu ochronnym,
- w kabinie sygnalizacja otwarcia schowków, wysunięcia masztu, załączenia autopompy, podłączenia zewnętrznego ładowania akumulatorów,
- z przodu kabiny lampy niebieskie pulsacyjne, zderzak rurowy oraz lampa typu szperacz, wyciągarka elektryczna,
- montaż niezależnego ogrzewania kabiny załogi.
III. Nadbudowa pożarnicza:
- konstrukcja z profili stalowych zamkniętych, zabezpieczonych antykorozyjnie,
- pokrycie zewnętrzne z blachy aluminiowej, mocowane metodą klejenia,
- nadkola z blachy aluminiowej,
- balustrada ochronna wykonana jako jednolita nierozłączna część z nadbudową pożarniczą, wyłożona od wewnątrz blachą aluminiową łezkową,
- 7 szt. żaluzji aluminiowych anodowanych z bocznymi uszczelkami, zamykane
jednym kluczem,
- żaluzje pyło- i wodoszczelne, wyposażone w mechanizm sprężynowy samozwijalny,
wspomagający otwarcie oraz uniemożliwiający samoczynne opadanie,
- spody schowków i ścianki wyłożone blachą aluminiową łezkową,
- w pierwszym schowku z lewej strony maszt oświetleniowy podnoszony pneumatycznie oraz mocowanie agregatu prądotwórczego na wysuwnej palecie,
- w lewym tylnym schowku miejsce do mocowania motopompy pływającej „Niagara” na wysuwanym podłożu,
- schowki przeznaczone na osprzęt wodny, w dolnej części wyposażone w stojaki na
węże ø 52 i ø 75 oraz uchwyty na prądownice, smok ssawny, rozdzielacze, kliny pod koła, przełączniki, zbieracz i inne wyposażenie standardowe, piłę do cięcia drewna, piłę do cięcia betony i stali, kanistry na paliwo, zestaw medyczny PSP R1, dokładny rodzaj i ilość sprzętu, palet, szuflad do uzgodnienia,
- konstrukcja skrytek zapewniająca odprowadzanie wody z ich wnętrza,
- konstrukcja skrytek umożliwiająca łatwy dostęp do sprzętu, maksymalna wysokość najwyżej położonych półek, szuflad i palet nie może przekraczać 1850 mm od poziomu gruntu,
- szuflady i palety wyposażone w oznaczenia ostrzegawcze,
- z tyłu pojazdu ogrzewany przedział autopompy, zamykany żaluzją aluminiową,
- schowki nadwozia oświetlone wewnątrz automatycznie po otwarciu żaluzji,
- oświetlenie zewnętrzne pola pracy wokół samochodu sterowane ręcznie,
- dach pojazdu użytkowy pokryty blachą aluminiową łezkową,
- na dachu wyjście na działko z zaworem 2 ½” + działko wodno-pianowe, uchwyty do mocowania drabiny, węży ssawnych ø 110 - 3 szt., hydrantu, klucza hydrantowego, mostków przejazdowych, bosaka oraz skrzynia aluminiowa na sprzęt, zamykana,
- z tyłu pojazdu lampa LBO, drabinka wejściowa na dach - nierdzewna, sygnał cofania
z lampą pulsującą oraz belka świetlna „FALA” 6-cio segmentowa.
IV. Instalacja wodno-pianowa:
- zbiornik wodny do 4000 l stalowy, zabezpieczony obustronnie lakierami chemoutwardzalnymi,
- zbiornik umieszczony wzdłuż osi pojazdu z falochronami i włazem rewizyjnym,
- zbiornik wyposażony w instalację napełniania z hydrantu, króciec 1 x 75, oraz w instalację przelewową i grawitacyjnego opróżniania,
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 200 l, wykonany ze stali chromoniklowej,
- autopompa dwuzakresowa AW 20/10-4/40 (o wydajności 2000 l/min przy 10 barach i 400 l przy 40 barach) wraz z wyjściem na szybkie natarcie wysokociśnieniowe, napędzana przez przystawkę wyjścia mocy,
- na wlocie ssawnym zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem
się do pompy zanieczyszczeń stałych.
V. Wyposażenie układu wodno-pianowego:
- wyjście ssawne ø 110,
- linia tłoczna 2 x ø 75,
- napełnianie zbiornika z hydrantu, z zastosowaniem zaworu kulowego,
- napełnianie zbiornika środka pianotwórczego ø 52 od góry i z poziomu terenu,
- dozownik środka pianotwórczego - sterowany ręcznie,
- wyjście na działko na podest dachu z zaworem 2 ½” + działko wodno-pianowe,
- szybkie natarcie wysokociśnieniowe z elektrycznym napędem zwijadła,
- podświetlana tablica sterująca z manometrem, manowakuometrem, regulacją obrotów silnika, elektronicznym wskaźnikiem poziomu wody i środka pianotwórczego, wskaźnikami ciśnienia oleju i temperatury wody oraz wyłącznikiem silnika pojazdu,
- elementy układu wodno-pianowego wykonane z materiałów odpornych na korozję,
- konstrukcja układu wodno-pianowego powinna umożliwiać jego całkowite
odwodnienie przy użyciu co najwyżej 2 zaworów.
VI. Instalacja elektryczna:
- oznakowanie pojazdu uprzywilejowanego – na kabinie belka STRAŻ w koszu
ochronnym oraz lampa LBO z tyłu zabudowy,
- oświetlenie schowków bocznych i schowka tylnego,
- belka świetlna „FALA” 6-cio segmentowa,
- lampy obrysowe,
- lampy odblaskowe boczne,
- montaż lampy szperacz z niezależnym podłączeniem,
- montaż lamp oświetlenia bocznego, zewnętrznego, nad żaluzjami – oświetlenie pola pracy wokół nadwozia (5 szt.) wraz z osłonami,
- montaż radiostacji, anteny i przetwornicy,
- w kabinie kierowcy sygnalizacja otwarcia skrytek i wysunięcia masztu,
- w kabinie zespolonej wyprowadzenie instalacji elektrycznej do ładowarek, latarek i radiotelefonów przenośnych Motorola GP 360,
- montaż gniazda do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego, sygnalizacja połączenia w kabinie kierowcy,
- montaż lamp pulsacyjnych niebieskich z przodu samochodu,
- montaż elektronicznego wskaźnika poziomu wody i środka pianotwórczego w przedziale autopompy,
- montaż na tablicy sterującej wskaźników ciśnienia oleju i temperatury wody oraz wyłącznika silnika pojazdu – silnik „stop”,
- maszt oświetleniowy podnoszony pneumatycznie, lampy halogenowe 2 x 500 W,
pochył najaśnic i obroty sterowane elektrycznie, automatyczna funkcja złożenia
masztu do pozycji wyjściowej (agregat prądotwórczy zamawiającego),
- wyprowadzenie instalacji i podłączenie wyciągarki elektrycznej,
- montaż niezależnych ogrzewań kabiny załogi i przedziału autopompy,
VII. Lakierowanie i konserwacja:
- malowanie zabudowy pożarniczej lakierami akrylowymi zewnątrz i renowacyjnymi wewnątrz,
- zderzak przedni oraz nadkola w kolorze białym,
- samochód wraz z zabudową w kolorze czerwonym RAL 3000,
- opis samochodu zgodnie z życzeniami zamawiającego.
VIII. Wykonanie oceny technicznej o zmianie przeznaczenia pojazdu
Udzielamy 2 lat gwarancji na całą zabudowę.
WIĘCEJ INFORMACJI POD NUMERAMI TELEFONU: 34-3273-291,
[zasłonięte]691-64-42, 605-[zasłonięte]-153lub [zasłonięte]@bonex.pl
Nasza firma zajmuje sie karosacjami i przebudowami samochodów pożarniczych i specjalistycznych.
Montujemy również działka wodno-pianowe, natarcia wysokociśnieniowe, maszty oświetleniowe, autopompy, wciągarki, zderzaki rurowe.
W celu zapoznania się z dodatkowymi danymi technicznymi oraz zdjęciami prosimy o kontakt.
Cena może ulec zmianie po dokładnym ustaleniu szczegółów karosacji.