ó czy u? Ćwiczenia i zabawy ortograficzne
Proponowane przez autorkę metody nauczania ortografii umożliwiają uczniom przyswojenie zasad pisowni w atrakcyjny, pozbawiony stresu sposób. Dają możliwość przekształcenia żmudnej, trudnej nauki, jakąż pewnością jest ortografia, we wspaniałą zabawę. Radość wynikająca z pokonywania trudności i możliwość osiągnięcia sukcesu jest motywacją do bezbłędnego pisania. To metody samosprawdzające, porządkujące, utrwalające zdobytą wiedzę. Gwarantują dobre opanowanie zasad ortograficznych, a ich skuteczność potwierdza coraz liczniejszy udział uczniów w konkursach ortograficznych i zajmowanie w nich znaczących miejsc". Małgorzata Różewicz Dubiel, wieloletni nauczyciel nauczania zintegrowanego
"Bogate doświadczenie zawodowe Ireny Ryszki i nowatorskie spojrzenie na skuteczne uczenie poprawności językowej w początkowych klasach nauki szkolnej przynosiło jej i tym, którzy korzystali z jej dorobku niezwykłe wyniki. Ćwiczenia Z ortografia na ty mogą być doskonałą pomocą zarówno dla nauczyciela jak i przede wszystkim dla ucznia w praktycznym, ciekawym i skutecznym opanowaniu nawyków ortograficznych na tym etapie nauki szkolnej." Teresa Kucharczyk, nauczyciel polonista
.Metoda uczenia ortografii Pani Ryszki zafascynowała mnie i stała się inspiracją dla wielu działań dydaktycznych z dziećmi i młodzieżą. Obecnie dużo mówi się o pozytywnym motywowaniu, metodach aktywizujących i rozwijaniu twórczej postawy zarówno nauczyciela jak ucznia uważam, że propozycja ćwiczeń pani Ryszki jest tego świetnym przykładem." Klaudia Tesarczyk, pedagog szkolny
.Ćwiczenia Z ortografia na (y są wypracowanym narzędziem opartym na osobistym doświadczeniu zdobytym w długoletniej pracy z uczniem. Efektywność tych ćwiczeń pozwala dziecku przełamać niechęć i odzyskać wiarę w jego sukcesy szkolne." Anna Hajman, pedagog szkolny
"Wreszcie przestałam się bać języka polskiego". Małgosia H., uczennica IV klasy (dziewczynka z dysleksją i dysgrafią, swoje zdanie wyraża po kilku tygodniach pracy z ćwiczeniami)
"Nie mogłaś mi tego wcześniej powiedzieć. Teraz dopiero wszystko mi się zgadza" Wojtek W., uczeń IV klasy (Tymi słowami zwrócił się do matki, która zapoznał go z zabawowo ujętymi regułami ortograficznymi, które otrzymała od autorki ćwiczeń).
"Po tych ćwiczeniach ortografia dla mnie to nietrudnego. Inni są skazani na przypadek, a ja to po prostu wiem. Słownik i wątpliwości obrastają kurzem." Łukasz W., 16 lat
"To nie są zwyczajne ćwiczenia, te ćwiczenia są nadzwyczajne! Nasz syn po przerobieniu tych ćwiczeń nie tylko nie ma problemów z ortografia ale uwierzył w siebie i zaczął odnosić sukcesy w szkole również z innych przedmiotów. Jestem ogromnie wdzięczna pani Irenie za te wspaniałe metody, dzięki którym ortografia przestała być zmorą dla nas i naszych dzieci". Renata W., mama ucznia.
Irena Ryszka