|
Praca z
dzieckiem ryzyka dysleksji i dysgrafii Klim-Klimaszewska
Anna Wydawnictwo:
Erica ISBN: 978-83-[zasłonięte]-8575-5 Format:
16.0x23.0cm Liczba stron: 344 Oprawa:
Miękka Wydanie: 1, 2015 r. Dzieci mogące mieć w przyszłości problemy z
czytaniem i pisaniem można zauważyć już w przedszkolu. W
pierwszym rozdziale książki przedstawiona jest problematyka
ryzyka dysleksji i dysgrafii. W drugim omawiana jest
organizacja zajęć terapeutycznych. Natomiast w rozdziale
trzecim znalazły się praktyczne rozwiązania w postaci metod,
ćwiczeń, scenariuszy zajęć i planów pracy przydatne podczas
prowadzenia zajęć terapeutycznych w przedszkolach z dziećmi
ryzyka dysleksji i dysgrafii. Książka przeznaczona jest dla
studentów studiów pedagogicznych o specjalności edukacja
przedszkolna i wczesnoszkolna, dla nauczycieli wychowania
przedszkolnego, ale także dla kochających rodziców, którzy
pragną zrozumieć problematykę dysleksji i dysgrafii oraz chcą
pomóc swoim pociechom. Anna Klim-Klimaszewska – prof. nzw.
dr hab., pedagog zajmujący się problematyką wychowania
przedszkolnego, pełni funkcję kierownika Katedry Dydaktyki w
Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu
Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Jest autorką ponad
200 publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym
wydawanych w kraju i za granicą.
Pokonywanie
trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją Wiatrowska
Leokadia Wydawnictwo:
Impuls ISBN:[zasłonięte]978-8350-442-9 Format:
16.0x23.5cm Liczba stron: 332 Oprawa:
Miękka Wydanie: 1, 2013 r. Zastosowana przez Autorkę metoda to propozycja
indywidualnego przebiegu działań edukacyjnych, który z
powodzeniem może być modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i
możliwości […] danej klasy. Na podkreślenie ze wszech miar
zasługuje zwrócenie […] uwagi na postawę nauczyciela jako
kreatora indywidualnych podejść i preferencji dla każdego
dziecka z osobna. Nauka pisania i czytania to niezwykła
powinność i odpowiedzialność ze strony nauczyciela,
wyzwalająca działania twórcze i kreatywne, jakie drzemią w
świadomości ucznia. Rola i zadania, jakie stoją przed
nauczycielem w przypadku dzieci o specyficznych trudnościach w
nauce pisania i czytania, powodują zwiększenie skali
kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela profesjonalisty w
tym zawodzie. Z recenzji dr hab. Urszuli Ordon, prof.
AJD Skala występowania zjawiska dysleksji (ryzyka
dysleksji) ujawniona przez naukę, jak również praktykę
pedagogiczną skłania wielu badaczy do poszukiwania nowszych,
innych i skuteczniejszych sposobów pracy z dzieckiem, aby
pomóc mu w wysiłkach edukacyjnych związanych z nauką czytania
i pisania. Także ta książka jest wskazaniem nowej metody pracy
z uczniem rozpoczynającym swoją szkolną karierę. Aby owa nauka
okazała się jak najmniej bolesna, można zastosować tę metodę w
przypadku dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i uczynić z nauki
przyjemną zabawę połączoną z twórczą
działalnością. Dzięki teoretycznym rozważaniom
dotyczącym dysleksji i jej metodycznego aspektu metoda ta może
być również stosowanym przez rodziców sposobem pracy z
dzieckiem. To przecież oni, jako największy autorytet,
stanowią często silny oręż w pokonywaniu trudności swoich
potomków. Stąd wykorzystanie przez rodziców opisanej metody
może się przyczynić do zmniejszania kryzysów i porażek tych,
których bardzo kochają. Wspólna praca z dzieckiem to nie tylko
wyraz troski o nie, lecz także strukturyzowanie inteligencji
emocjonalnej, tak bardzo niezbędnej człowiekowi w dobie
nanocywilizacji. Każdy rodzic jest zatem zobowiązany do
wspomagania rozwoju swojego dziecka, co może czynić,
zapoznając się z przedstawianą metodą pracy. Nie ma w niej
zwycięzców i pokonanych, nie ma mądrzejszych i mniej zdolnych.
Są tylko wytrwali i ambitni, którzy pragną rozwijać swoje
horyzonty poznawcze przez nieustawanie w wysiłkach.
![okładka](http://images56.fotosik.pl/1352/2ed86f77b<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>45891.png)
|