Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zębatki eliptyczne DOVAL 52/36T BCD 110

09-05-2015, 20:11
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 390 zł     
Użytkownik klams
numer aukcji: 5320833678
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 24   
Koniec: 09-05-2015 20:10:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.50 [kg]
Waga (gramy): 50 [g]
Dedykowany/a do: kolarstwo szosowe
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Pomysł eliptycznych zębatek mechanizmu korbowego nie pierwszy raz pojawia się w rowerach. BioPace już około 20 lat temu próbował zdobyć rynek i nie znalazł uznania głównie z powodu źle dobranego profilu. Ta sama idea przyświeca zębatkom produkowanym przez firmę ROTOR jednak te zębatki są prostą elipsą nie posiadającą tak wyrafinowanego profilu jak DOVAL’e, których profil składa się z dwóch elips nałożonych na siebie. Podobną krzywizna do DOVAL’ mają zębatki firmy OSYMETRIC. Zębatki firmy DOVAL posiadają unikalny system Mikro OCP pozwalający na mikro-regulację ustawienia kąta natarcia zębatki, umożlwiającą dostosowanie kąta do indywidualnych preferencji i pozycji kolarza. Eliptyczne zębatki DOVAL mają za zadanie zminimalizować martwy punkt podczas kręcenia pedałami. Prędkość obrotowa korby na chwilę wzrasta, by jak najkrócej zatrudniać mało wydajne mięśnie, a po włączeniu się do pracy najsilniejszych partii spada, by przedłużyć czas ich pracy. Profil zębatki, jej mniejsza i większa średnica, są tak dobrane, że w momencie kiedy ruch korbami napędzają najsłabsze mięśnie, opór stawiany przez mechanizm słabnie niczym podczas zmiany biegu na lżejszy. Efekt jaki uzyskujemy dzięki zębatkom DOVAL można porównać do tego jaki uzyskalibyśmy czysto teoretycznie zrzucając dwa ząbki w dół i wrzucając dwa ząbki do góry na tylnej przerzutce, dwukrotnie podczas każdego obrotu korby. Wypłaszczenie martwego punktu szczególnie zauważalne na stromych podjazdach lub grzęźnięcia w piachu, kiedy nie mamy już szansy na zmianę przełożenia. W czasie normalnej jazdy łatwość pokonywania martwego punktu obrotu skłania do używania twardszych biegów, co skutkuje spadkiem kadencji, bardziej siłową jazdą i wyższą prędkością. Producent, opierając się na wynikach badań naukowych, zapewnia o około 10% wzroście mocy i zmniejszeniu poziomu laktatu. Od pierwszej jazdy wyczuwalna jest też zmiana jakości pedałowania, to tak, jakby z dnia na dzień nauczyć się poprawnej techniki równomiernego kręcenia w każdej fazie obrotu korby. Coś, co zazwyczaj zajmuje sporo czasu i wielu sprawia problemy, nagle przychodzi z łatwością. A łatwiejsze, ale przede wszystkim szybsze, pokonywanie martwego punktu i wydłużenie czasu fazy pracy najmocniejszych mięśni wygładza pulsowanie siły dostarczanej przez łańcuch na tylne zębatki. Mocne tempo jest też bardzo stabilnie utrzymywane. Wyrównanie pracy nóg ma też zaletę podczas dokręcania z dużą kadencją na szybkich zjazdach. Jazda jest znacznie bardziej stabilna, znika charakterystyczne podskakiwanie na siodełku przy dużej częstotliwości pedałowania. Po kilku kilometrach przejechanych na DOVAL’ach, najbardziej wyczuwalna jest poprawa równomierności pedałowania podnosząca ekonomikę jazdy. O ile owalne zębatki najczęściej kojarzymy z używającymi ich zawodnikami, największy pożytek mogą z nich mieć mniej zaawansowani kolarze. Ich pedałowanie nie jest tak równe jak zawodowców, a większość pracy wykonują silne mięśnie naciskające pedał. Ustawienie wysokości przerzutki przedniej musi uwzględniać zmienny promień zębatek, ale poza tym funkcjonowanie zmiany biegów z przodu nie sprawia problemów, łańcuch bez problemu wspina się z mniejszej na większą i nie klinuje podczas zmiany z powrotem. Instalacja owalnych zębatek w rowerach z przednią przerzutką w systemie direct mount(ograniczona możliwość regulacji położenia przerzutki) może się wiązać z koniecznością wymiany przerzutki. Obrabiane CNC zębatki wykonane są z wysokiej klasy aluminium 7075 lub 6061 w przypadku zębatek szosowych. Pojedyncze zębatki SNW kompatybilne są z napędami 1x10 i 11 dzięki specjalnej budowie zębów typu narrow-wide, mogą być stosowane w napędach z pojedynczą zębatką bez konieczności używania napinacza lub prowadnicy łańcucha. Więcej na http://www.doval.me