Witam na mojej aukcji oferuje do sprzedaży kultowy motocykl
YAMAHA XTZ 750 Super Tenere
Motocykl w moim posiadaniu od 2010 roku, przez ten czas przejechałem 18 tyś. km, podróżowałem nim po Albanii w 2010 roku i trasa Rumunia-Ukraina w 2012 roku. Z powodu zmiany planów motocyklowych muszę się z nim rozstać. To bardzo solidny i niezawodny motocykl, przez okres użytkowania nigdy nie miałem awarii.
Obecnie przebieg wynosi 60800 km, w zeszłym sezonie zostało zrobione:
- wymiana łożysk i uszczelniaczy w obu kołach
- wymiana łożysk i uszczelniaczy w wahaczu-regularnie smarowany przez kalamitki
- wymiana dolnego łożyska amortyzatora
- wymiana oleju w przednim zawieszeniu na gęstszy oraz zwiększenie naprężenia sprężyn poprzez dostawienie dodatkowych, krótkich sprężyn specjalnie przygotowanych do tego zawieszenia
- sprawdzenie stanu łożyska ramy, jest zamontowane stożkowe, zostało nasmarowane
- kontrola luzu zaworowego - nie wymagały regulacji
- wymiana oleju z filtrem
- wymiana filtrów powietrza
- czyszczenie i regulacja gaźników
Silnik pracuje dobrze, nie ma problemów z odpalaniem użytkując na co dzień, jak i po dłuższej przerwie. Po asfalcie prowadzi się bardzo dobrze i w jeździe solo nie odbiega od mocniejszych, szosowych motocykli. Na drogach szutrowych i w lekkim terenie również nie ma zastrzeżeń, jednak na oponach Anakee nie pojeździmy poza asfaltem, gdy mokro. Jest to duży i ciężki motocykl i raczej nie skonstruowany do jazdy po torze. Spalanie wynosi od 5,5-7 l w zależności od ładunku i prędkości. Zużycie oleju przy trasie 4500 km, we dwójkę z pełnym ładunkiem wyniosło ok 300ml, w codziennym użytkowaniu nie bierze oleju. Motocykl nie kopci, nic nie stuka, skrzynia pracuje cicho i lekko. Napęd wymieniłem po zakupie i obecnie nadal jest w dobrym stanie poprzez zastosowanie olejarki. Przednia opona na ok. 3000 km, tylna, nowa już zakupiona TKC 80. Jestem trzecim właścicielem w Polsce, został przywieziony z Włoch w stanie bardzo dobrym, pierwszy właściciel jeździł turystycznie i blisko, drugi użytkował tylko miesiąc i po wywrotce postanowił sprzedać. Uszkodzona była czacha, jest pospawana i nic więcej z tym nie robiłem, specjalnie nie szpeci, a nic się z tym nie dzieje. Wniosek-nie jest to sprzęt dla niskich motocyklistów.
Z doświadczenia z podróży Tenera została doposażona:
- gmole Rumuńskie Heavy Duty
- mojej konstrukcji bagażnik na kufer+kufer i dokręcany bagażnik na sakwy – sprawuje się bardzo dobrze
- wygodne siedzenie turystyczne-szybki demontaż
- poszerzane podnóżki
- skrzynka narzędziowa pod siedzeniem
- handbary Acerbis z listkami
- podgrzewane manetki Saito
- olejarka Motooiler-duży zbiornik, wystarczy na ok. 3500km
- szyba turystyczna + deflektor
- reflektory H4
- stopa centralna
- wydech Sebring, dedykowany do tego modelu-brzmi nieporównywalnie do oryginału (pomiar 91dB), odnoszę wrażenie, że motocykl zyskał większą dynamikę
Ponadto dokładam oryginalną szybę, wydech, reflektory „bańki”. Jestem czynnym motocyklistą i szanuję swoje bezpieczeństwo dbając o sprzęt. Wizualnie jest w stanie dobrym i wszystkie elementy są oryginalne i nie kombinowane, technicznie w stanie bardzo dobrym.
Zapraszam do oględzin i zakupu. Więcej informacji tel. 695 [zasłonięte] 488
|