Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Yamaha VL1m Version 2/Patchman/ do EWI,WX5,7,11!!

12-07-2014, 14:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 5 500 zł     
Użytkownik smith-
numer aukcji: 4375943695
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 51   
Koniec: 12-07-2014 14:26:40

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam, tym razem mam do sprzedania kultową Yamahe VL1-m Version 2. Kosztowała swego czasu około 5000$. Prawdopodobnie jedyna sztuka w Polsce. Nowy bezpaskowy napęd dyskietek specjalnie ściągany ze stanów. Wgrane brzmienia Patchmana (Brecker, Mintzer, Kashiwa, Vail....itd). Idealna do Akai EWI4000S, Yamaha WX5, WX7, WX11...itd. Yamaha to firma, która w swoim dorobku oprócz syntezy FM ma dosyć mocną broń w postaci syntezy fizycznego modelowania VA S/VA (Self-oscillating Virtual Acoustic Synthesis). Był 1993r i wszyscy myśleli, że już wszystko zostało wymyślone i teraz to już tylko czeka nas powiększanie pamięci próbek. Całe szczęście tak się jednak nie stało, a Yamaha odsłoniła karty i pokazała model VL1. Yamaha VL1 była prawdziwym przełomem w dziedzinie instrumentów, gdyż nie był to kolejny instrument z wbudowanymi próbkami brzmień, a bazował na zupełnie innej strukturze. Mowa tu o fizycznym modelowaniu, dla którego serca muzyków znów mocniej zabiły. Synteza VL pomimo tego, że w modelu VL1była dwugłosowa pozwalała na uzyskanie niesamowitej ekspresji gry. Tutaj Yamaha wprowadziła dodatkowe kontrolery Bc3 oraz serię dętych instrumentów WX. Dzięki nim można było za pomocą oddechu sterować natężeniem dźwięku oraz różnymi parametrami bogatej syntezy. Technologia ta była bardzo droga, jednak brzmienia instrumentów dętych takich jak saksofon, trąbka czy też flet nie miała sobie równych. Instrumenty etniczne zaczęły nagle "żyć" w rękach i ustach muzyków. Podczas tworzenia nowych dźwięków decydujemy o tym z jakich materiałów ma być wykonany nasz instrument, jak wielki ma być. VL symuluje wibracje, rezonans znany np. z instrumentów smyczkowych. Jest to bardzo matematyczne podejście do dźwięku, jednak zyskało ono uznanie muzyków na całym świecie. Yamaha w późniejszych latach zaimplementowała tą technologię do modelu EX5, a następnie jako karty rozszerzeń do serii Motif, CS oraz modułów brzmieniowych MU. The VL1-m Virtual Acoustic Synthesizer from Yamaha uses Physical Modeling Synthesis, where different parts of an actual acoustic instrument are modelled in the synth's memory. Acoustic drivers (trumpet mouthpiece, bow, reed, flute mouthpiece) are 'connected' to different resonating objects (pipe, string), and the sounds are derived from the interactions of these components. Due to the nature of interacting physical systems, the sounds can be driven into chaos, with very interesting consequences The resulting sound can then be modified with effects, including 5-band parametric eq, delays, reverbs, tube and transistor amp and distortion simulators, and cabinet simulators. The VL1-m is the module (3 rack unit) version of the 49-key VL1. I play the synth with a Yamaha WX7 wind controller. VL1-m Physically Modeled Synthesizer The Yamaha VL1-m synthesizer module is one of the most expressive synth modules ever bult for wind control. While physically large in its 3U rack mount chassis, the user interface and on-screen editing is incredibly flexible. The VL1m synth generates its sounds through 'physical modeling' (PM) which is essentially a set of math equations that describe how vibrations would occur within an object. There are math equations for the object which creates the vibrations, such as mouthpieces, reeds, violin bows, and buzzing lips. There are also math equations for instrument bodies (tubes: like in a clarinet; boxes: like in a cello), as well as other aspects of musical instruments - real or imagined. The VL1-m synth takes these equations and computes the behavior of the vibrations using very fast math computers, commonly called DSP chips (digital signal processing chips). The result of all this intense computation is an audio waveform which can then be amplified and brought to the real world through speakers. The result is a synthesizer which sounds beautiful, and more importantly behaves like real tubes with vibrations (i.e. clarinets, saxes, cellos). For a wind synth player, where there are many variables which can be adjusted while playing (i.e. wind velocity, bite pressure, etc.), the physically modeled synthesizer can be made to behave like a physical system would. The VL1-m has been discontinued by Yamaha, but the less expensive, single voice physically modeled synthesizer, the VL70m has replaced it and is described above.