Przedmiotem licytacji jest
NOWY towar:
Na początku nowego tysiąclecia,
systemy PianoCraft stały się prawdziwym trendem. Yamaha świętuje
ten sukces nowym systemem PianoCraft MCR-550 udowadniając zarazem, iż
krystalicznie czysty dźwięk, możne również pochodzić z
kompaktowych systemów niezależnie od źródła. Oprócz doskonałego
dźwięku z płyt CD i radia, możesz cieszyć się żywym,
dynamicznym oraz czystym brzmieniem utworów odtwarzanych z Twojego
iPoda. PianoCraft dostarczy optymalnej jakość z wszystkich dostępnych
źródeł muzycznych.
Doskonała jakość dźwięku:
- Odtwarzacz CD korzysta z najwyższej jakości części w tym,
kondensatorów blokowych robionych na zamówienie, wysoce
precyzyjnych przetworników C/A Burr-Brown, dużych terminali głośnikowych
- Cyfrowe połączenie iPoda dla najwyższej jakości dźwięku
- Zaawansowane przetwarzanie sygnałów: Music Enhancer i
rozszerzenie danych bitowych (ang. bit data expansion)
- Moc 32W x 2, niski poziom zniekształceń
- Dwu drożna obudowa, bassreflex
- Nowy design obudowy dla doskonałego brzmienia tonów niskich
Uniwersalna konstrukcja:
- Wysokiej jakości odtwarzacz CD (odtwarza MP3, WMA), tuner FM i
USB
- Port USB na panelu górnym
- Wyjście na subwoofer
- Wejście mini jack na panelu tylnim
Specyfikacja techniczna
Moc |
40 W / 110 W (nominalna / maksymalna) |
Obsługa płyt CD |
|
Obsługa płyt MP3 |
|
Stacja dokująca do iPoda |
|
Gniazdo USB |
|
Wyjście na subwoofer |
|
Wymiary głośników w mm (Sz x W x G) |
154 x 274 x 287 mm |
Waga głośników w kg |
3.9 |
Wymiary elektroniki w mm (Sz x W x G) |
215 x 125 x 309 mm |
Waga elektroniki w kg |
4.8 |
Bez kompleksów
Inkarnacji PianoCraftów nie sposób zliczyć, łatwo
jednak wskazać ich zalety i zasługi, jakie wniosły do globalnej
rodziny minisystemów. To właśnie produkty Yamahy sprawiły, że miłośnicy
dobrego brzmienia przychylniej spojrzeli na zestawy kojarzące się
wcześniej niemal wyłącznie z tandetą. Dziesięć lat temu Yamaha
nadała wieżyczkom nową jakość i świeżość, wyznaczając drogę,
jaką chcą dzisiaj podążać inni producenci.
Choć zasada ta dotyczy generalnie sprzętu Hi-Fi, to w
minisystemach nabiera szczególnej wagi. Prawda jest taka, że
PianoCrafty od zawsze głośnikami stoją. Producent projektuje przeróżne
wersje systemów, eksperymentując na całego z elektroniką, podczas
gdy zespoły głośnikowe, nie licząc drobiazgów, pozostają od
samego początku niemal niezmiennie znakomite, a dzięki nim
PianoCrafty wciąż brzmią świetnie.
Głośniki systemów PianoCraft były opisywane i komplementowane
tyle razy, że kolejny klasyczny opis mijałby się z celem, zwłaszcza
że niedawno poznałem zupełnie nową zaletę tej konstrukcji, o której
chętnie opowiem. Jednemu z moich znajomych, który jakiś czas temu
kupił za moją namową minisystem Yamahy, zdarzyło się zrzucić
kolumnę z całkiem wysokiej podstawki. Jedyną pamiątką po tym
zdarzeniu jest spory krater w dębowym parkiecie, a na obudowie
monitorów niemal nie ma śladu.
Producent deklaruje zastosowanie w obecnej generacji głośników
(z systemu MCR-550) dodatkowych wzmocnień obudów, układ głośników
jest dwudrożny z 13-cm nisko-średniotonowym (membrana
polipropylenowa) i 25-mm kopułką. Przednie ścianki są teraz wykończone
w czarnym macie, nowością (obecną od niedawna także w innych
systemach PianoCraft) są maskownice o ósemkowym kształcie,
przytrzymane magnesami.
Elektronika ma formułę CD-amplitunera, którego styl nawiązuje
do wzorców stworzonych przy okazji projektowania wzmacniaczy i
odtwarzaczy serii S. Front urządzenia jest metalowy, podobnie jak
pokrętła, co nie jest regułą nawet w kosztujących znacznie więcej
pełnowymiarowych wzmacniaczach czy odtwarzaczach. Yamaha zastosowała
znaną z serii S cienką tackę mechanizmu, jego działanie jest pewne
i ciche. Na froncie znalazło się zaledwie kilka małych przycisków,
gniazdo słuchawkowe
oraz czytelny wyświetlacz.
Chociaż bez płyt CD wciąż trudno wyobrazić sobie tego typu
zestaw, to Yamaha stawia również na inne źródła. Na górnej ściance
zamontowano panel ze stacją dokującą dla iPodów oraz złączem USB.
Naklejka tuż obok mówi o cyfrowym transferze danych z iPoda, które
przed konwersją poddawane są obróbce w układach (Music Enhancer),
mającym przywrócić skompresowanym plikom pierwotny dynamiczny
blask. Port USB z nośników pamięci odczytuje pliki MP3 oraz WMA.
Przetworniki cyfrowo-analogowe pełnią tutaj ważną rolę,
dlatego cieszy obecność dobrych kości Burr-Browna. Sekcja
wzmacniacza wyposażona jest w dwie końcówki o mocy 32 W każda.
Oprócz zespołów głośnikowych, do miniwieży Yamaha
MCR-550 możemy podłączyć subwoofer
aktywny i dwa źródła liniowe (jedno RCA, drugie mini-jack).
Warto podkreślić wysoką jakość wszystkich gniazd (złocone RCA,
grube głośnikowe). Wiatraczek na tylnej ściance ożywa
sporadycznie. Yamaha daje wybór czarnej i srebrnej elektroniki,
kolumny mogą pojawić się w „piano blacku”, brązie oraz coraz
modniejszej błyszczącej bieli.
Odsłuch
Yamaha MCR-550 kompleksów nie ma, brzmienie
prezentuje ekspresyjny, niezawoalowany charakter. Obszarem dużej
aktywności jest góra pasma, która nie cofa się i nie gubi w
trudnych zadaniach, jest selektywna i wyrazista, chwilami trochę
przesadza, balansuje na krawędzi, nie dając jednak rządzić
metalicznym elementom.
Średnica jest najbardziej naturalna i wcale nie daje się zepchnąć
na drugi plan, wokale są czytelne i plastyczne. Również dzięki
takiemu podejściu do zakresu średniotonowego budowana jest stabilna,
uporządkowana scena stereofoniczna. Nie ma ona wielkiej skali i
rozmachu, ale dokładność pozycjonowania przypomina naprawdę dobre
Hi-Fi. Bas… najlepszy w tej grupie - niższy, bardziej obszerny,
jednocześnie z zachowaniem dobrej dynamiki. Pomysł wykorzystania wyjścia
subwooferowego szybko ustąpił miejsca zadowoleniu z brzmienia samych
monitorów MCR-a.
Test zaczerpnięty ze strony http://audio.com.pl/testy/yamaha-mcr-550:9
Zapraszam do
odwiedzenia naszej strony
o mnie.
Zobacz inne
moje aukcje, a może znajdziesz coś dla siebie.
P.S.
Jedyna honorowana gwarancja w Polsce
jest wydana przez Audio Klan - WYŁĄCZNEGO
DYSTRYBUTORA YAMAHA W POLSCE. Gwarancja obejmuje 36 miesięcy od daty
zakupu.
|