Yamaha Dt 125r
2003r.
Przebieg 13 247km
Dane techniczne:
· Pojemność skokowa 124ccm
· Typ silnika Jednocylindrowy, dwusuwowy
· Moc maksymalna 28KM (około z układem wydechowym Gianelli)
· Masa własna 110 kg
· Wysokość siodła 885mm (podane wymiary podane są na kołach enduro, mogą nieznacznie odbiegać po założeniu kół supermoto)
· Wysokość całkowita 1255mm
· Długość całkowita 2170mm
· Szerokość całkowita 830mm
· Prześwit 315mm
· Rozstaw osi 1415mm
· Skok zawieszenia przedniego 270mm
· Skok zawieszenia tylnego 260mm
· Hamulce Tarczowe
· Przeniesienie napędu 6 biegowa skrzynia / Łańcuch
Yamaha DT 125R należy do motocykli, które, choć niepozorne, dają się lubić. Napędzany jest on żywiołowym dwusuwowym silnikiem współpracującym z sześciostopniową skrzynią biegów. Membranowy rozrząd i zawór sterujący przekrojem okna wylotowego (YPVS) pozwalają uzyskać z silnika moc 28 KM. W pokonywaniu terenowych nierówności pomoże duży prześwit zawieszenia o skoku godnym dużo cięższych motocykli. Przednie zawieszenie ma 270 mm, a tylne 260 mm skoku. Podstawową zaletą DT 125 jest mała masa, dzięki której motocykl zachowuje się w terenie lepiej niż nie jedno "poważne" enduro z dużo większym i mocniejszym silnikiem.
Krótka historia motocykla:
Motocykl zakupiłem 17.07.2009r. od pierwszego właściciela z Niemiec z przebiegiem około 8000km. Data pierwszej rejestracji to 29.04.2003r. Motocykl na początku poprzedniego sezonu przeszedł gruntowny remont z powodu małej już kompresji (nie był zatarty). Docierany był przez 1000km. Nie jest to motocykl w którym (jak to piszą w większości tego typu aukcji) wszystko jest powymieniane, nowe i po remoncie. Mogę, zagwarantować, że silnik jest w jak najlepszej kondycji i następny właściciel spokojnie pojeździ na nim (oczywiście odpowiednio o niego dbając) kilka sezonów bez dużego wkładu finansowego. W tym sezonie przerobiłem motocykl na supermoto.
Czynności wykonane przy motocyklu w poprzednim sezonie:
· kuty tłok Wossner z powłoką teflonową zmniejszającą tarcie (najlepszy dostępny na rynku tłok do tego motocykla) 360zł
· szlif cylindra 100zł
· korbowód firmy Jasil i nowe łożyska 195zł
· łożyska wału firmy Koyo (najlepsze dostępne łożyska) + uszczelniacze wału Athena 230zł
· zestaw napędowy (zębatka zdawcza, zębatka tylna i łańcuch napędowy) firmy D.I.D. 200zł
· uszczelki całego silnika Athena 180zł
· olej przekładniowy Motul Transoil Expert 10W40 w pełni syntetyczny 40zł
· linka sprzęgła 50zł
· filtr powietrza 60zł
· przednia opona Dunlop 180zł
· świeca irydowa NGK (zmniejsza spalanie, dłuższa żywotność, szybsze dogrzewanie sie silnika, wysoka kultura pracy, ułatwia rozruch) 42zł
· nowa okleina wykonana na specjalne zamówienie 120zł
· uszczelniacze przedniego zawieszenia 40zł
· olej do amortyzatorów Motul 10W 30zł
· układ wydechowy (zakupiony przez poprzedniego właściciela) około 1000zł
· Zmodyfikowałem gas-box przez rozwiercenie go na większą średnicę przez co motocykl lepiej wkręca się na obroty
Czynności wykonane przy motocyklu w tym sezonie:
· koła supermoto, opony, tarcze, zębatka około 1000zł
· klocki przód czerwone racingowe jedne z lepszych firmy ebc + tylne klocki złote tytanowe najlepsze dostępne do tego motocykla firmy ebc razem 161zł
· łańcuch D.I.D. x-ringowy 264zł
· lostka odblokowująca (wcześniej był przyblokowany na prędkość do 90km/h) 95zł
· płyn hamulcowy 9zł
· akumulator Varta 3Ah + elektrolit 69zł
· olej przekładniowy Motorex Gear Oil 10W30 w pełni syntetyczny 58zł
· uszczelniacz wałka zmiany biegów 8zł
· Nowa zębatka tylna na kołach enduro 70zł
Yamaha nigdy mnie nie zawiodła (no chyba, że zabrakło mi paliwa). Pali bardzo ładnie od pierwszego kopnięcia, na zimnym czy na ciepłym. Nic nie cieknie, biegi wchodzą ładnie, nic nie szumi. Wsadziłem w niego bardzo dużo pieniędzy i serca. Wymienione części nie były wymienione jednorazowo lecz stopniowo w miarę potrzeby. Remont robiony był w zakładzie motocyklowym 'AUTO - MOTO'. Resztę rzeczy takich jak czyszczenie gaźnika, filtra powietrza, wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia, dopasowanie kół supermoto i wiele innych robiłem sam.
Wiele pomogły mi fora internetowe których jestem członkiem. Korzystam i jestem tzw. 'piratem forumowym' tej strony internetowej poświęconej w pełni motocyklowi Yamaha Dt: yamahadt.cenebit.biz.
Istnieje również drugie forum - www.yamahadt.info.
Na tych forach dowiecie się dosłownie wszystkiego o tym modelu motocykla i jeżeli zdarzy się jakaś usterka użytkownicy forum doradzą jak ją naprawić.
Motocykl zawsze jeżdżony był na najwyższej jakości oleju w 100% syntetycznym Castrolu Power 1 Racing, jest to najlepszy dostępny olej w pełni syntetyczny do tego motocykla. Olej w przekładni wymieniany jest co roku na początku sezonu, tu podobnie stosuję zawsze najlepsze oleje 100% syntetyczne.
Do motocykla dokładam dodatkowo rzeczy/części z poniższych zdjęć takie jak:
· Drugi komplet kół enduro wraz z tarczami dystansami, nową zębatką i osłoną na przednią tarczę.
· duża tarcze 320mm od kół supermoto
· zębatka (jeszcze dobra od) od kół supermoto
· bagażnik (wystarczy przykręcić)
· kierunkowskazy sztuk cztery
· lusterko
· oleje przekładniowy i silnikowy
· nowa przednia zębatka zdawcza 13 zębów
· gaźnik na części (kiedyś potrzebna była mi jedna śrubka więc kupiłem cały używany)
· i zużyte części (te co w pudełku po lewo)
· stare opony
· i kilka innych drobnych rzeczy i części
Do wglądu są oczywiście stare części z remontu, pudełka i paragony nowych.
Motocykl sprzedaję niestety bez mojego wspaniałego podnośnika. J
Zapraszam do oglądania i na jazdę próbną.
Jeżeli masz jakieś pytania lub wątpliwości proszę o kontakt:
Tel: 517 280 079
Mail: [zasłonięte]@gmail.com
Cena do minimalnej negoc*****.
Zdjęcia oraz opis powyższej aukcji są mojego autorstwa. Zgodnie z Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170, kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich.
Zdjęcia oraz opis powyższej aukcji są mojego autorstwa.
Zgodnie z Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170, kopiowanie,
przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez
mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich.