Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

xXx Panasonic Lumix DMC-G3K 3D + ob. 14-42mm xXx

27-01-2012, 1:42
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 1 950 zł     
Użytkownik turion64snk
numer aukcji: 2071238018
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 183   
Koniec: 31-01-2012 14:39:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PRZEDSTAWIA PAŃSTWU

REWELACYJNY APARAT FOTOGRAFICZNY

Panasonic Lumix DMC-G3K 3D + ob. 14-42mm

! ! ! U W A G A ! ! !

CENA KATALOGOWA PRODUKTU: 2 180,00zł

NASZA CENA PRODUKTU: 1 950,00zł

OSZCZĘDZASZ: 230,00zł

Najnowsza, trzecia wersja bezlusterkowca Panasonic oznaczonego literą G jest interesującą alternatywą dla tradycyjnych lustrzanek. Szybkość działania i jakość zdjęć Lumiksa DMC-G3 są na wysokim poziomie, nie brakuje też ciekawych funkcji.


Możliwości lustrzanki bez jej nieporęcznych gabarytów? Twórcom bezlusterkowca G3 podobno udało się pogodzić ogień z wodą. Jego poprzednik – model G2, który na razie pozostanie w sprzedaży – nie do końca sobie z tym radzi: poziom szumu na zdjęciach znacznie przekracza standard, do którego przyzwyczaiły nas lustrzanki z podobnej półki cenowej. Gwarancją sukcesu G3 ma być nowa matryca o rozdzielczości 16 megapikseli, będąca lekko zmodyfikowanym sensorem z drogiego, topowego modelu Lumix GH2. Konieczna była rezygnacja z funkcji zachowania tego samego szerokiego kąta widzenia obiektywu niezależnie od wybranego formatu zdjęcia (4:3, 3:2 lub 16:9), za to Panasonic obiecuje wyższą szczegółowość obrazu i znacznie niższy poziom szumu.

Wyraźnie lepszy obraz

Nasze pomiary potwierdzają zapowiedzi producenta. Tak doskonałego obrazu nie rejestrował żaden z dotychczasowych aparatów systemowych Panasonic. Zawdzięczamy to przede wszystkim ograniczeniu poziomu szumu – pomiary przy ISO 400 wykazały spadek o połowę w stosunku do G2. Oglądając takie zdjęcie na monitorze nie dostrzeżemy zakłóceń – nie trzeba zbytnio zawracać sobie nimi głowy aż do poziomu ISO 1600.

Wysoka rozdzielczość matrycy ma również inne zalety. Przy ISO 160 zmierzyliśmy imponujące 1590 linii na wysokość obrazu, a zwiększanie czułości tylko nieznacznie pogarsza ten wynik. Pod względem wierności odwzorowania detali G3 depcze po piętach klasycznym lustrzankom. Mimo tego na zdjęciach zarejestrowanych z czułością ISO 3200 nasi eksperci dostrzegli wyraźną utratę szczegółów, chociaż wyniki pomiarów były bardzo dobre (83%). Fotografie wykonane w laboratorium i w plenerze można obejrzeć w galerii.

Świetna kombinacja ekranu dotykowego i przycisków

W porównaniu do G2, wymiary nowego modelu zmniejszono o jedną czwartą. Przyjemnie lekka obudowa dobrze leży w dłoni mimo braku gumowanego uchwytu – G3 na równi z Samsungiem NX11 zaliczamy do najporęczniejszych aparatów z wbudowanym wizjerem. W zakresie sposobu obsługi Panasonic postawił na sprawdzoną, ale wciąż rozwijaną kombinację przycisków i ekranu dotykowego. Do kadrowania możemy wykorzystać również wyraźny elektroniczny wizjer. Zarówno ikonie na ekranie, jak i dwóm przyciskom „FN” na obudowie można przypisać dowolnie wybraną funkcję.

Obsługa aparatu wymaga – zwłaszcza od nowicjuszy – nieco przyzwyczajenia. Do prostego fotografowania służy tryb inteligentnej automatyki (iA), w którym aparat samoczynnie dobiera program do motywu, a także nowy tryb „iA plus”, umożliwiający dodatkowo ręczne ustawienie głębi ostrości, skorygowanie ekspozycji czy dobór stylu kolorów. Brakuje jedynie asystenta zdjęć panoramicznych.



3-calowy dotykowy ekran skutecznie pomaga w efektywnym operowaniu aparatem – jak to działa w praktyce, można zobaczyć w klipie wideo. Fragment motywu, na który ma zostać ustawiona ostrość, wygodnie wybieramy, wskazując palcem odpowiednie miejsce na wyświetlaczu. Taką możliwość dawał już poprzedni model, ale w G3 da się wybrać również miejsce przy krawędzi obrazu. Wielkość pola autofokusa ustawiamy ząbkowanym pokrętłem. Bardzo przypadł nam do gustu nowy tryb „punkt”: bezpośrednio po ustawieniu ostrości aparat wyświetla powiększenie odpowiedniego fragmentu zdjęcia, umożliwiając szybkie sprawdzenie poprawności ustawienia. Przy manualnym ustawianiu ostrości widzimy obok siebie cały motyw oraz jego powiększony wycinek. Nietypowa jest również możliwość podejrzenia wpływu ustawienia przysłony i czasu ekspozycji na ostateczny wygląd zdjęcia.

Również autofokus sam w sobie nie dostarcza powodów do krytyki – w kombinacji z kitowym obiektywem 14-42 mm aparat ustawia ostrość w ciągu 0,33 sekundy – równie szybko, jak na przykład lustrzanka Canon EOS 1100D podczas korzystania z wizjera optycznego. Panasonic twierdzi, że osiągnięcie takiej szybkości było możliwe dzięki podwojeniu częstotliwości odczytu danych z matrycy do 120 cykli na sekundę.

Sprawdza się też w filmowaniu

G3 nadaje się do filmowania lepiej niż inne aparaty z tej samej klasy cenowej. Klipy wideo są rejestrowane w rozdzielczości Full HD i ze stereofonicznym dźwiękiem. Autofokus działa relatywnie sprawnie i płynnie, czego nie można powiedzieć o układach w lustrzankach Canon czy Nikon. Tu również ekran dotykowy ułatwia sterowanie. Poza tym G3 nieźle radzi sobie z automatycznym śledzeniem poruszających się obiektów. Nie zapomniano jednak o odstępie funkcjonalnym od droższego GH2 – wyższy model posiada dodatkowo wejście na zewnętrzny mikrofon, rejestruje filmy z większą częstotliwością (50 klatek na sekundę) i daje szersze możliwości manualnej regulacji ustawień.

A OTO SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA PRODUKTU

Nazwa: Panasonic Lumix DMC-G3
Typ kompakt cyfrowy z wymienną optyką
Efektywna rozdzielczość 16 Mp
Sensor
  • 4/3 Live MOS
  • 17,3 x 13,0 mm
  • 16,6 Megapikseli (16 efektywnych)
  • filtr RGB i wbudowany filtr niskoprzepustowy
  • Supersonic Wave Filter (filtr antypyłowy)
Pamięć SD/SDHC/SDXC
Rozdzielczość
  • 4592 x 3448 (4:3)
  • 3232 x 2424 (4:3)
  • 2272 x 1704 (4:3)
  • 1824 x 1368 (4:3 - zobiektywem 3D)
  • 4576 x 3056 (3:2)
  • 3232 x 2160 (3:2)
  • 2272 x 1520 (3:2)
  • 1824 x 1216 (3:2 - z obiektywem 3D)
  • 4576 x 2576 (16:9)
  • 3232 x 1824 (16:9)
  • 1920 x 1080 (16:9)
  • 1824 x 1024 (16:9 - z obiektywem 3D)
  • 3424 x 3424 (1:1)
  • 2416 x 2416 (1:1)
  • 1712 x 1712 (1:1)
  • 1712 x 1712 (1:1 - z obiektywem 3D)
Formaty zapisu obrazu
  • JPEG (Exif 2.2)
  • RAW
  • RAW + JPEG
  • AVCHD Lite
  • Motion JPEG
Poziom kompresji JPEG: 2 poziomy - standard i fine
Jakość kompresji b.d.
Obiektyw
  • obiektywy z mocowaniem Micro 4/3
  • współczynnik powiększenia 2x
  • obiektywy 4/3 poprzez adapter
Stabilizacja obrazu w wybranych obiektywach
Zoom cyfrowy do 4x
Przysłona co 1/3 EV (w zależności od obiektywu) +/- 3 EV
Migawka szczelinowa, 60 - 1/4000 s + bulb
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Program (z shift'em)
  • priorytet przysłony
  • priorytet migawki
  • ustawienia manualne
  • programy tematyczne
Pomiar światła
  • matrycowy Intelligent Multiple (144 pola)
  • centralnie ważony
  • punktowy
Kompensacja ekspozycji +/-5 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycji przycisk AEL/AFL lub spust migawki do połowy
Autobracketing 3 klatki, skok od 1/3 EV do 2 EV
Metody pomiaru ostrości
  • detekcja kontrastu
  • wybór jednego pola
  • wybór 23 pól
  • AF Tracking
  • wykrywanie twarzy Face Detection
Tryby pracy autofocusa
  • pojedynczy AFS
  • ciągły AFC
  • strojenie manualne MF
Manual focus tak, pierścieniem na obiektywie (w zależności od obiektywu))
Blokada ostrości przycisk AEL/AFL lub spust migawki do połowy
Podgląd głębi b.d.
Czułość
  • Auto
  • Intelligent ISO
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • ISO 6400
Balans bieli
  • Auto
  • dzienne
  • chmury
  • cień
  • halogenowe
  • flash
  • ustawienie własne 1
  • ustawienie własne 2
  • dobór temperatury 2[zasłonięte]500-100K (co 100K)
Korekta obrazu
  • tryb koloru: Standard, Dynamic, Nature, Smooth
  • nasycenie (5 poziomów)
  • kontrast (5 poziomów)
  • ostrość (5 poziomów)
  • redukcja szumów (5 poziomów)
  • tryb monochromatyczny: Standard, Dynamic, Smooth
  • My Film: dwa ustawienia w pamięci
Zdjęcia seryjne 4 kl/s w pełnej rozdzielczości, 20 kl/s w rozdzielczości 4 megapikseli
Rejestracja filmu
  • AVCHD: 1920 x 1080, 1280 x 720
  • Motion JPEG: 1280 x 720, 640 x 480, 320 x 240
Monitor LCD 3 cala TFT LCD dotykowy, 460 000 punktów (proporcje 3:2), 100% krycia, obrotowy, 60 kl/s, obsługa LiveView
Synchronizacja z lampą 1/160 s
Lampa błyskowa
  • wbudowana typu pop-up (otwieranie ręczne)
  • liczba przewodnia 10,5
  • korekta mocy błysku: +/-2 EV co 1/3 EV
  • gorąca stopkapka lamp zewnętrznych
  • czas synchronizacji 1/160 s
Kontrola błysku
  • Auto
  • redukcja czerwonych oczu
  • długa synchr. z redukcją cz. o.
  • długa synchronizacja
  • długa synchronizacja na drugą kurtynę
  • błysk wymuszony
  • lampa wyłączona
Stopka akcesoriów tak, gorąca stopka
Matówka brak
Lustro brak
Wizjer
  • elektroniczny EVF
  • pole widzenia 100%
  • powiększenie 1,4x
  • korekta od -4 do +4 dioptrii
  • rozdzielczość 1 440 000 punktów
Punkt oczny 17 mm
Informacja w wizjerze b.d.
Informacja LCD b.d.
Notka dźwiękowa b.d.
Tryby odtwarzania
  • Pojedyncze zdjęcie
  • Indeks 4 - 25 kadrów
  • kalendarz
  • zoom maksymalnie 16x
Samowyzwalacz 2 lub 10 s, 10 s / 3 zdjęcia
Złącza AV/USB 2.0, wyjście HDMI, wejście mikrofonu - stereo,
Zasilanie akumulator litowo-jonowy 1010 mAh
Wymiary 115 x 84 x 47 mm
Waga 336 g (bez baterii), 544 g (z baterią i kartą)
Ocena w teście DIWA 72% (5)

Aparat został sprowadzony z Anglii - posiada angielskie menu, ulotki i broszury informacyjne są zatem w języku angielskim. Aparat nie posiada PL menu.

W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na adres e-mail

Na życzenie Klienta wysyłam zdjęcia produktu na adres e-mail.

Wystawiam trzydziestodniową gwarancję rozruchową na ten produkt!

ZAPRASZAM DO ZAKUPU !!!