Star Trek: Legacy jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, przygotowaną z okazji czterdziestej rocznicy powstania słynnego fantastycznonaukowego uniwersum, wymyślonego de facto przez jednego człowieka – Teksańczyka nazwiskiem Gene Roddenberry. Niniejsze dzieło programistów z firmy Mad Doc Software (bastion twórców Star Trek: Armada II) ma przekrojowy charakter, ponieważ zawiera elementy z wszystkich etapów Gwiezdnej Wędrówki (m.in. The Next Generation, Deep Space Nine i Voyager), które prezentowano zarówno w serialach telewizyjnych, jak i w pełnometrażowych filmach fabularnych.
Developerzy umożliwili nam wcielenie się w rolę dowódcy międzygwiezdnej floty, należącej do jednego z czterech obozów militarnych. Kierujemy zatem okrętami Zjednoczonej Federacji Planet (maszyny pokroju USS Enterprise), wytworami klingońskiej myśli technicznej, siłami Borgów oraz statkami romulańskimi. Ogółem w wirtualnej rzeczywistości pojawia się ponad sześćdziesiąt rozmaitych typów jednostek – począwszy od małych zwiadowców, poprzez lekkie krążowniki, a skończywszy na ogromnych niszczycielach galaktycznych. Oczywiście wszystkie trójwymiarowe modele (niektóre z nich nie zostały zaprezentowane nigdzie indziej) opracowano z wyjątkową dbałością o najdrobniejsze detale (odwzorowano chociażby różne stopnie uszkodzenia kadłuba), dzięki czemu nawet zagorzali entuzjaści sagi Star Trek powinni być usatysfakcjonowani.
Kampania w trybie single-player pozwala na samodzielne dobieranie okrętów, obsadzanie ich mostków kapitańskich oficerami o odpowiednich kwalifikacjach etc. Własną flotę tworzymy za pomocą specjalnych punktów dowodzenia, przyznawanych po odnoszonych zwycięstwach w potyczkach. Natomiast opcja zabawy wieloosobowej oferuje możliwość rywalizacji zbrojnej za pośrednictwem globalnej Sieci. Naturalnie wszystko dzieje się w przestrzeni kosmicznej, bogatej w mgławice, gwiazdy, planety itd. Całość uzupełnia przejrzysty interfejs użytkownika, nie stawiający żadnych przeszkód zwolennikom efektywnego kontrolowania działań statków zarówno z perspektywy mapy taktycznej, jak i bezpośrednio z fotela kapitana konkretnej jednostki.