Współczesny, wielosezonowy uniwersalny olej przekładniowy do wszelkich przekładni mechanicznych zespołów napędowych – skrzyń biegów, mostów napędowych, skrzyń rozdzielczych tak samochodów osobowych jak i ciężarowych. Zaleca się do przekładni współczesnych pojazdów samochodowych obliczonych na użycie dobrze lejnych olejów. Zabezpiecza komfortowe przełączanie przełożeń i działa efektywnie w wysoko obciążonych przekładniach hipoidalnych w tym samoblokujących. Posiada bardzo wysoką odporność na starzenie i utlenianie, nawet przy temperaturach pracy w granicach +150°C i obciążeniach rzędu 3000 MPa, dlatego stosuje się jako jednorazowe na cały okres eksploatacji. Sprzyja obniżaniu zużycia paliwa, szczególnie w 4 x 4. Przewyższa wymagania norm międzynarodowych i producentów pojazdów dla tego typu oleju. Dodany rewitalizant XADO zapewnia niemal bezzużyciową eksploatację czyli ciągłe odnawianie zębów kół zębatych, synchronizatorów i łożysk.
Olej bazowy: Wyprodukowano na osnowie specjalnie rafinowanych olejów otrzymanych z komponentów ropy naftowej szelfu Morza Północnego. Uzupełniony pakietem dodatków ze specjalnym EP (Extreme Pressure) przeciw zatarciu.
Dane techniczne:
Gęstość w 20°C (kg/l) 0,898
Lepkość w 100°C (mm2/s ) 14,8
Lepkość w 40°C (mm2/s) 142,5
Indeks lepkości 104
Temperatura zapłonu (°C) 205
Temperatura płynięcia (°C) < -30
Spełnia certyfikaty międzynarodowe:
SAE 80W-90
API GL 3/4/5
API MT-1
MIL-PRF-2105E
MIL-L2105 B/C/D/E
Spełnia dopuszczenia producentów samochodów :
Volvo 97310
MAN 341 ; 342 ; 334 ML
Scania STO 1:0 , 2:0
ZF TE-ML 01, 02, 05, 07, 08