XADO AMC HighWay
Tradycyjne uszlachetniacze metali – preparaty chemii samochodowej, jakie wprowadza się w olej silnika lub przekładni. Ich podstawowe przeznaczenie – polepszenie właściwości smarnych olejów. Film olejowy z uszlachetniaczem metali posiada wysoką odporność i stwarza na powierzchni tarcia warunki przeciwdziałające zużyciu. Słabą stroną tradycyjnych uszlachetniaczy jest brak dalszego działania po wymianie oleju – wymiana powoduje zanik.
Koncern Chemiczny XADO proponuje uszlachetniacze metali nowego pokolenia.
Do produkcji AMC po raz pierwszy wykorzystana zostaje trój komponentowa formuła, zawierająca środek ślizgowy, rewitalizant i uszlachetniacz metali. Od tego momentu uszlachetniacze metali wykonują jednocześnie dwa zadania: tradycyjne – polepszają właściwości smarne oleju i nową – modyfikują powierzchnię tarcia(działanie rewitalizanta). Efektem jest anizotropowy przepływ oleju w szczelinach między powierzchniami tarcia.
1.Czynnik poślizgu(płyn) – ustanawia nadzwyczaj dobry poślizg powierzchni po sobie.
2. Rewitalizant (granulki) – buduje na powierzchniach metalo-ceramikę, kompensując zużycie przestrzenne i zwiększa odporność na zużycie.RF=5,5
3. Uszlachetniacz metali(płyn) – umacnia film smarujący, współdziałając z rewitalizantem.
Jak to działa: rewitalizant formuje na powierzchniach tarcia metalowo -ceramiczną warstwę kompensując zużycie a więc przedłuża żywotność współpracujących części. Molekuły dwufazowego, kompleksowego uszlachetniacza metali (czynnik 2D) wstępują w synergiczne(potęgujące) współdziałanie z nanocząstkami rewitalizanta i materiałem współpracujących powierzchni. Przenosi to trójwymiarowy kontakt między chropowatościami powierzchni w dwuwymiarowy – w płaszczyzny z bardzo dobrym poślizgiem i tym samym bardzo niskim współczynnikiem tarcia.
Zalecany do silników jakie przeszły już cykl rewitalizacji
Zaletą uszlachetniacza metali z rewitalizantem jest obecność efektu przedłużenia po wymianie oleju tj. metalowo-ceramiczna warstwa pozostaje.
Dodaje się jednorazowo do oleju w ilości 225 ml na 4-6(max na 10 ltr) litrów oleju. Najlepiej przy wymianie oleju aby w pełni wykorzystać składniki usuwane podczas kolejnej.
Kiedy stosować?
Gdy silnik w Twoim autku przeszedł pełny cykl rewitalizacji i zużycie oleju ustabilizowało się na poziomie fabrycznym. Zamierzasz wymienić olej, dodaj wymieniony AMC bezpośrednio po wymianie lub w krótkim czasie po wymianie.
Dlaczego?
Dwufazowy kondycjoner metali zapewnia miękkość pracy silnika a co za tym idzie - dobre wyciszenie.
Uzyskujesz lepszą elastyczność przy gwałtowniejszych przyspieszeniach i to z niskich obrotów.
Zapewnia dodatkową ochronę w miejscach tarcia a udział rewitalizanta utrzymuje ciągłe odnowienie szczątkowe, wynikające z zużycia podczas pracy.
Zanim kupisz – zapytaj!
Konfekcja: 225ml w butelce. Art. Nr XA40010
Jeżeli chcesz porównać z preparatami innych producentów, gdzie istnieje zbieżność opisów - możesz to zrobić ale na podstawie wniosków po co najmniej dwóch wymianach oleju od ich stosowania. Takie są wymogi logiki i minimum wiedzy technicznej.
Jeżeli stosowałeś któryś z rewitalizantów - podziel się swoimi uwagami na forum XADO.
"xadover"
Zrób to dzisiaj abyś nie żałował jutro.
Sprawdź na innych aukcjach – co jeszcze proponuję.