Xbox 360 Wireless Pad S
Bezprzewodowy Pad S w czarnym kolorze, to najnowsza wersja kontrolera do konsoli Xbox 360 (standardowo dołączana do odświeżonej wersji konsoli tzw. S lub Slim). Maksymalny zasięg komunikacji kontrolera z konsolą to 9m. Do kontrolera dołączone są dwie baterie AA (paluszki), które powinny wystarczyć na maksymalnie 40 godzin pracy. Pad wyposażony jest w dwie gałki analogowe, ośmiokierunkowy krzyżak, 6 przycisków funkcyjnych (A, B, X, Y, LB i RB), 2 analogowe spusty (LT, RT), przyciski systemowe START i BACK, przycisk do bezprzewodowej synchronizacji z konsolą, wejście do podłączania akcesoriów (np. zestaw słuchawkowy lub poręczną klawiaturkę) oraz podświetlany przycisk GUIDE. Przycisk GUIDE jest nowatorskim rozwiązaniem wprowadzonym przez Microsoft. Przyciskając go, gracz uruchamia konsolę (można to również zrobić przytrzymując przycisk START), a także wywołuje podręczne menu (niezależnie od tego, czy w danej chwili gra, ogląda film, czy słucha muzyki), które zawiera wszystkie niezbędne funkcje do zarządzania konsolą. Dodatkowo GUIDE otoczony jest czterema diodami, które podświetlają się w zależności od tego, jako który w kolejności kontroler został włączony (do czterech maksymalnie) oraz migają, gdy na ekranie wyświetliła się informacja lub komunikat dla tego gracza.
Baterie umieszcza się w specjalnym koszyczku, który z kolei należy podpiąć od spodu do pada. Koszyczek ten można zastąpić akumulatorkiem (sprzedawany osobno np. w zestawie Play&Charge Kit), który ma taki sam kształt, dzięki czemu można bardzo szybko zastąpić jedno źródło energii drugim.
W kontrolerze oczywiście zainstalowano dwa silniczki o zmiennej prędkości obrotów, dzięki czemu pad może wibrować z różną siłą.
Halo: Combat Evolved Anniversary
Halo: Combat Evolved Anniversary to zremasterowana wersja pierwszej części kultowej sagi, jaką stało się Halo. Okazją do odświeżenia oryginalnej gry z serii jest świętowanie dziesiątej rocznicy wydania jednej z najpopularniejszych marek w historii elektronicznej rozrywki. Jest to także zarazem możliwość zaprezentowania tego rewolucyjnego, jak na swe czasy, tytułu młodszym graczom, którzy dziesięć lat temu nie mieli możliwości zagrania w tego klasyka.
Halo: Combat Evolved to tytuł, który zrewolucjonizował gatunek FPS na konsolach. Wcześniej tylko studiu Rare z grą 007: Goldeneye na Nintendo 64 udało się stworzyć całkiem niezłe sterowanie na konsoli w tego typu grze. Jednak dopiero twórcy z Bungie pokazali, że sterowanie padem może być na tyle dynamiczne i precyzyjne, że strzelaniny z widokiem z pierwszej osoby mają rację bytu na konsolach. Z czasem okazało się, że schemat sterowania, jaki stworzono przy okazji Halo, stał się standardem dla wszystkich gier z tego gatunku.
Oczywiście sterowanie to nie jedyny aspekt, który zdecydował o spektakularnym sukcesie tej gry. Bungie pokazało, że w strzelaninie można w bardzo filmowy sposób i z dużym rozmachem przedstawić złożoną historię, pełną emocji, tajemnic i zwrotów akcji. Wszystko to okraszono wspaniałą oprawą audio-wizualną i przyprawiono do dzisiaj jedną z najlepszych sztucznych inteligencji przeciwników. To w Halo jako pierwszej grze przeciwnicy przestali atakować biegnąc na bohatera po linii prostej, strzelając wszystkim, w co zostali wyposażeni. Zachowanie wrogów było uzależnione od ich rasy, rangi, wyposażenia, ukształtowania terenu i tego czy mają przewagę liczebną. Obcy potrafili asekurować się, zastawiać pułapki na gracza, czy nawet prowokować do ujawnienia swojej pozycji prześmiewczymi odzywkami.
Imponującym wyczynem, którego twórcy dokonali, to stworzenie nowego uniwersum, posiadającego swoją własną, bogatą historię, pełnego ciekawych i zróżnicowanych ras i przede wszystkim wiarygodnych bohaterów, gotowych do heroicznych poświęceń z Master Chiefem na czele.
Jednak tym, co kompletnie zmieniło rynek gier na konsolach był tryb zabawy wieloosobowej, jaki Bungie stworzyło dla Halo. Zbalansowanie broni, różnorodne i nowatorskie tryby gier, przemyślane mapy do potyczek dawały tak dużo radości i satysfakcji z gry, że pomimo tego, że gra nie posiadała możliwości gry przez Internet (usługa Xbox Live wystartowała dopiero przy premierze Halo 2) ludzie masowo spotykali się z wielkimi telewizorami pod pachą, żeby móc wspólnie powalczyć w lokalnej sieci System Link.
W Halo: Combat Evolved Anniversary twórcy postanowili odświeżyć oprawę audio-wizualną jednocześnie nie naruszając doskonałej mechaniki gry. Aby to osiągnąć udało się im uruchomić dwa silniki pracujące równolegle. Pierwszy, działający w tle, to oryginalny silnik Halo: Combat Evolved, który odpowiada za całą mechanikę gry, drugi to silnik graficzny z Halo: Reach, dzięki któremu gra wygląda równie pięknie jak ostatnia część sagi. Bajerem, który udostępniono graczom jest możliwość, w dowolnym momencie gry, za dotknięciem jednego przycisku, przełączenia się między obiema wersjami gry i porównać, jak wielką metamorfozę przeszła gra.
Zaimplementowano możliwość gry w trybie kooperacji po raz pierwszy przez Xbox Live. Gra posiada nowe wątki historii, czekające na odkrycie i nowe wyzwania do wykonania. Posiadacze kontrolera Kinect będą mogli skanować świat gry wydając polecenia głosowe, co z kolei przełoży się na zbieranie informacji do kompendium wiedzy o świecie Halo.
Halo: Combat Evolved Anniversary pozwoli poznać na nowo niesamowitą historię walki Ziemian z siłami obcych. Prowadząc ostatniego super żołnierza, stworzonego w programie Spartan - Master Chiefa, gracze odkryją, że przymierze obcych, Covenanci, to nie jedyne zagrożenie, z jakim przyjdzie im zmierzyć się, aby ocalić całą cywilizację.