Wzrok i
słuch zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji
sensorycznej Odowska-Szlachcic Bożenna, Mierzejewska Beata
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN:
[zasłonięte]978-8344-045-2 Format: 16.5x23.5cm Liczba
stron: 232 Oprawa: Miękka Wydanie: 1, 2013
r.
Niniejsza książka ma
charakter podręcznikowy i jest adresowana do pedagogów
specjalnych i specjalistów terapii pedagogicznej, terapeutów
SI, psychologów, logopedów, studentów kierunków pedagogicznych
oraz rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się. Autorki
dokonały przeglądu najnowszych metod
diagnostyczno-terapeutycznych, które można z powodzeniem
stosować w terapii dzieci z warunkowanymi przez zaburzenia
funkcji wzrokowych i słuchowych problemami w czytaniu i
pisaniu. Zastosowane podstawy metodologii oparte są m.in. na
założeniach teorii integracji sensorycznej.
Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu
rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu
nerwowego
Oprawa: Miękka
Format: 14.5x20.5cm
Ilość stron: 156
Wydanie: 3
Rok wydania: 2013
ISBN: [zasłonięte]978-8334-402-2
Książka ta przeznaczona jest dla
terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a
jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają
uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi
dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. W książce
znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej
oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność. Autorka
skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji
sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem
wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i
upośledzeniem umysłowym.
W drugiej części książki
znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania
metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych
dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je
ćwiczeń.
![okładka](http://images58.fotosik.pl/185/6bb20d7787c6b044.jpg)
|