| | Okładka: | |
Liczba stron:376 Wydawnictwo:Helion Wymiary: 180 x 235 mm ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2662-5 Data wydania: 2[zasłonięte]010-09 | | | | OPIS KSIĄŻKI | Naucz się wykorzystywać wzorce projektowe i ułatw sobie pracę!
- Jak wykorzystać projekty, które już wcześniej okazały się dobre?
- Jak stworzyć elastyczny projekt obiektowy?
- Jak sprawnie rozwiązywać typowe problemy projektowe?
Projektowanie oprogramowania obiektowego nie jest łatwe, a przy założeniu, że powinno ono nadawać się do wielokrotnego użytku, staje się naprawdę skomplikowane. Aby stworzyć dobry projekt, najlepiej skorzystać ze sprawdzonych i efektywnych rozwiązań, które wcześniej były już stosowane. W tej książce znajdziesz właśnie najlepsze doświadczenia z obszaru programowania obiektowego, zapisane w formie wzorców projektowych gotowych do natychmiastowego użycia!
W książce "Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku" opisano, czym są wzorce projektowe, a także w jaki sposób pomagają one projektować oprogramowanie obiektowe. Podręcznik zawiera studia przypadków, pozwalające poznać metody stosowania wzorców w praktyce. Zamieszczono tu również katalog wzorców projektowych, podzielony na trzy kategorie: wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne. Dzięki temu przewodnikowi nauczysz się skutecznie korzystać z wzorców projektowych, ulepszać dokumentację i usprawniać konserwację istniejących systemów. Krótko mówiąc, poznasz najlepsze sposoby sprawnego opracowywania niezawodnego projektu.
- Wzorce projektowe w architekturze MVC
- Katalog wzorców projektowych
- Projektowanie edytora dokumentów
- Wzorce konstrukcyjne, strukturalne i operacyjne
- Dziedziczenie klas i interfejsów
- Określanie implementacji obiektów
- Obsługa wielu standardów wyglądu i działania
- Zastosowanie mechanizmów powtórnego wykorzystania rozwiązania
Wykorzystaj zestaw konkretnych narzędzi do programowania obiektowego! | | Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku - SPIS TREŚCI: | Przedmowa (9) Wstęp (11) Przewodnik dla Czytelników (13) Rozdział 1. Wprowadzenie (15)
- 1.1. Czym jest wzorzec projektowy? (16)
- 1.2. Wzorce projektowe w architekturze MVC w języku Smalltalk (18)
- 1.3. Opisywanie wzorców projektowych (20)
- 1.4. Katalog wzorców projektowych (22)
- 1.5. Struktura katalogu (24)
- 1.6. Jak wzorce pomagają rozwiązać problemy projektowe? (26)
- 1.7. Jak wybrać wzorzec projektowy? (42)
- 1.8. Jak stosować wzorce projektowe? (43)
Rozdział 2. Studium przypadku - projektowanie edytora dokumentów (45)
- 2.1. Problemy projektowe (45)
- 2.2. Struktura dokumentu (47)
- 2.3. Formatowanie (52)
- 2.4. Ozdabianie interfejsu użytkownika (55)
- 2.5. Obsługa wielu standardów wyglądu i działania (59)
- 2.6. Obsługa wielu systemów okienkowych (63)
- 2.7. Działania użytkowników (69)
- 2.8. Sprawdzanie pisowni i podział słów (74)
- 2.9. Podsumowanie (86)
Rozdział 3. Wzorce konstrukcyjne (87)
- BUDOWNICZY (BUILDER) (92)
- FABRYKA ABSTRAKCYJNA (ABSTRACT FACTORY) (101)
- METODA WYTWÓRCZA (110)
- PROTOTYP (PROTOTYPE) (120)
- SINGLETON (SINGLETON) (130)
- Omówienie wzorców konstrukcyjnych (137)
Rozdział 4. Wzorce strukturalne (139)
- ADAPTER (ADAPTER) (141)
- DEKORATOR (DECORATOR) (152)
- FASADA (FACADE) (161)
- KOMPOZYT (COMPOSITE) (170)
- MOST (BRIDGE) (181)
- PEŁNOMOCNIK (PROXY) (191)
- PYŁEK (FLYWEIGHT) (201)
- Omówienie wzorców strukturalnych (213)
Rozdział 5. Wzorce operacyjne (215)
- INTERPRETER (INTERPRETER) (217)
- ITERATOR (ITERATOR) (230)
- ŁAŃCUCH ZOBOWIĄZAŃ (CHAIN OF RESPONSIBILITY) (244)
- MEDIATOR (MEDIATOR) (254)
- METODA SZABLONOWA (TEMPLATE METHOD) (264)
- OBSERWATOR (OBSERVER) (269)
- ODWIEDZAJĄCY (VISITOR) (280)
- PAMIĄTKA (MEMENTO) (294)
- POLECENIE (COMMAND) (302)
- STAN (STATE) (312)
- STRATEGIA (STRATEGY) (321)
- Omówienie wzorców operacyjnych (330)
Rozdział 6. Podsumowanie (335)
- 6.1. Czego można oczekiwać od wzorców projektowych? (335)
- 6.2. Krótka historia (339)
- 6.3. Społeczność związana ze wzorcami (340)
- 6.4. Zaproszenie (342)
- 6.5. Słowo na zakończenie (342)
Dodatek A: Słowniczek (343) Dodatek B: Przewodnik po notacji (347)
- B.1. Diagram klas (347)
- B.2. Diagram obiektów (349)
- B.3. Diagram interakcji (350)
Dodatek C: Klasy podstawowe (351)
- C.1. List (351)
- C.2. Iterator (354)
- C.3. ListIterator (354)
- C.4. Point (355)
- C.5. Rect (355)
Bibliografia (357) Skorowidz (363) | | | |