Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wyzwania strategiczne w zarządzaniu... [nowa]

16-05-2014, 2:29
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 60.30 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4157870976
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 3   
Koniec: 16-05-2014 02:33:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Wyzwania strategiczne w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa



Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64194
  • liczba stron: 305
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Difin
  • Data wydania: 2[zasłonięte]013-09
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Celem podręcznika jest przekazanie wiedzy z zakresu finansów przedsiębiorstwa z punktu widzenia strategicznych decyzji wspierających realizację strategii działania oraz determinujących osiągnięcie przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych. Książka może być wykorzystana zarówno na studiach ekonomicznych stacjonarnych i niestacjonarnych, jak również na studiach podyplomowych i kursach dla absolwentów szkół wyższych zatrudnionych w przedsiębiorstwach czy bankach. Będzie też pożyteczną lekturą dla tych, którzy z różnych powodów chcą poznać praktyczną stronę finansów przedsiębiorstwa i nabyć praktyczne umiejętności.
    Z recenzji dr Anny Wawryszuk-Misztal:
    Recenzowana publikacja podejmuje aktualną i ważną problematykę z punktu widzenia zarządzania finansami przedsiębiorstw. Stanowi ona udaną próbę wskazania wieloaspektowości decyzji finansowych podejmowanych w toku prowadzonej działalności gospodarczej. Ranga problemów rozwiązywanych przez menadżerów odpowiedzialnych za zarządzanie finansami wymaga spojrzenia na decyzje finansowe poprzez pryzmat decyzji strategicznych. Konsekwencją tego jest konieczność formułowania strategii finansowych w poszczególnych obszarach zarządzania finansami. Autorzy poszczególnych rozdziałów, prezentując w sposób interesujący różnorodne strategie finansowe, jednocześnie udowadniają, jak złożony i wielowymiarowy jest proces podejmowania decyzji finansowych.
    Na uwagę zasługuje także logiczna konsekwencja rozważań, inteligentny podział pracy na części oraz interesująca treść poszczególnych rozdziałów. Atutem publikacji są zaprezentowane w niej analizy przypadków, które stanowią ilustrację dla prezentowanych w niej treści (...).

    Wstęp
    Część A. Finansowe aspekty decyzji strategicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
    Rozdział 1. Strategie finansowe przedsiębiorstw
    Małgorzata Dyl
    1. Zarządzanie finansami przedsiębiorstw we współczesnych warunkach rynkowych
    1.1. Wpływ podejmowanych w przedsiębiorstwie decyzji na proces zarządzania finansami
    1.2. Cel finansowy przedsiębiorstwa
    1.3. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
    1.4. Cząstkowe cele finansowe przedsiębiorstw
    2. Miejsce i rola strategii finansowych w procesie zarządzania finansami przedsiębiorstw
    2.1. Zasady opracowywania strategii finansowej i jej wpływ na realizację celów przedsiębiorstwa
    2.2. Zarządzanie aktywami trwałymi w przedsiębiorstwie
    2.3. Strategie inwestowania w aktywa bieżące
    2.4. Strategie kapitału obrotowego netto
    3. Istota i rodzaje finansowania przedsiębiorstw
    3.1. Źródła finansowania działalności przedsiębiorstw
    3.2. Strategie finansowania przedsiębiorstw
    3.3. Struktura kapitału w przedsiębiorstwie
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 2. Strategie zarządzania obciążeniami podatkowymi
    Agnieszka Rogalska
    1. Istota i cele strategii zarządzania obciążeniami podatkowymi
    2. Rodzaje strategii podatkowych
    3. Prezentacja strategii podatkowej stosowanej w firmie X - studium przypadku
    4. Strategia podatkowa zastosowana przez firmę Y - studium przypadku
    5. Podatek VAT
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 3. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
    Łukasz Wiszniewski
    1. Przesłanki i istota restrukturyzacji
    2. Klasyfikacja restrukturyzacji
    3. Narzędzia restrukturyzacji
    4. Przebieg procesu restrukturyzacyjnego
    4.1. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
    4.2. Analiza zasobów przedsiębiorstwa
    4.3. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
    4.4. Program restrukturyzacji przedsiębiorstwa a jego strategia
    4.5. Realizacja procesu restrukturyzacji i jego kontrola
    5. Restrukturyzacja finansowa
    5.1. Techniki restrukturyzacji finansowej
    5.2. Formy restrukturyzacji finansowej
    6. Restrukturyzacja operacyjna
    7. Restrukturyzacja zakresu działania
    8. Restrukturyzacja poprzez podział
    9. Charakterystyka procesu restrukturyzacji wybranego przedsiębiorstwa - studium przypadku
    9.1. Opis działalności Spółki w latach 1[zasłonięte]998-20
    9.2. Analiza finansowa Przedsiębiorstwa
    9.3. Formy restrukturyzacji Spółki w latach 1[zasłonięte]998-20
    9.4. Funkcjonowanie Spółki w latach 2[zasłonięte]004-20
    9.5. Analiza finansowa Przedsiębiorstwa w latach 2[zasłonięte]004-20
    9.6. Formy restrukturyzacji Spółki w latach 2[zasłonięte]004-20
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Część B. Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym
    Rozdział 4. Miejsce przedsiębiorstwa na rynku finansowym
    Ewa Myszak
    1. Istota rynku kapitałowego
    2. Powiązania pomiędzy rynkiem kapitałowym a przedsiębiorstwem
    3. Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 5. Czynniki fundamentalne ustalania ceny emisyjnej
    Ewa Myszak
    1. Ustalanie ceny emisyjnej akcji jako kluczowy element decydujący o powodzeniu pierwszej emisji akcji
    2. Analiza fundamentalna jako sposób identyfikacji czynników determinujących cenę emisyjną
    3. Czynniki fundamentalne związane z otoczeniem makroekonomicznym spółki
    4. Czynniki fundamentalne powiązane z analizą sektorową spółki
    5. Analiza sytuacyjna spółki jako etap identyfikacji czynników fundamentalnych
    6. Analiza finansowa spółki jako podstawowy element jej analizy fundamentalnej
    7. Wycena akcji
    8. Rynkowe czynniki determinujące cenę emisyjną oraz psychologiczne determinanty wyceny
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 6. Polityka dywidend spółek publicznych
    Michał Janisz
    1. Istota i rodzaje dywidend
    2. Pomiar poziomu dywidend
    3. Modele wypłat dywidend
    4. Teorie polityki dywidend
    5. Charakterystyka spółek z GPW wypłacających dywidendy
    5.1. Liczba spółek wypłacających dywidendę
    5.2. Wysokość wypłacanych dywidend przez spółki z GPW
    5.3. Wypłacanie dywidend przez spółki z poszczególnych branż
    5.4. Dywidendy spółek z udziałem Skarbu Państwa
    5.5. Wpływ polityki dywidend na ceny akcji notowanych na GPW
    5.5.1. Porównanie kursów spółek budowlanych wypłacających dywidendy na tle całej branży
    5.5.2. Porównanie kursów spółek informatycznych wypłacających dywidendy na tle całej branży
    5.5.3. Porównanie kursów banków wypłacających dywidendy na tle całej branży
    5.5.4. Porównanie kursów spółek spożywczych wypłacających dywidendy na tle całej branży
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Część C. Rozwój przedsiębiorstwa poprzez fuzje i przejęcia
    Rozdział 7. Fuzje i przejęcia jako metody realizacji strategii rozwoju przedsiębiorstwa
    Justyna Borowska
    1. Sposoby rozwoju przedsiębiorstwa
    2. Istota oraz pojęcie fuzji i przejęcia
    3. Klasyfikacja fuzji i przejęć
    4. Motywy fuzji i przejęć
    4.1. Motywy nabywcy
    4.2. Motywy sprzedawcy
    5. Sposoby finansowania procesów fuzji i przejęć
    5.1. Finansowanie fuzji i przejęć za pomocą środków własnych oferenta
    5.2. Finansowanie transakcji konsolidacji długiem
    5.3. Instrumenty hybrydowe jako metoda finansowania fuzji oraz przejęć
    6. Ryzyko związane z operacjami fuzji i przejęć
    7. Przykład fuzji - Polimex i Mostostal
    7.1. Motywy przeprowadzenia fuzji
    7.2. Przebieg transakcji połączenia
    7.3. Ocena przeprowadzonej fuzji
    7.4. Analiza kondycji finansowej
    7.5. Ocena skutków połączenia
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 8. Badanie due diligence w procesie fuzji i przejęć
    Jolanta Pytel
    1. Istota badania due diligence
    2. Etapy przeprowadzania analizy due diligence
    3. Strony uczestniczące w badaniu due diligence
    4. Obszary analizowane w badaniu due diligence
    4.1. Due diligence finansowe
    4.2. Due diligence prawne
    4.3. Due diligence operacyjno-zarządcze
    4.4. Due diligence w obszarze zasobów ludzkich
    4.5. Kwestia ochrony środowiska w badaniu due diligence
    5. Analiza due diligence w praktyce - studium przypadku
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 9. Ochrona konkurencji w procesie fuzji i przejęć
    Anna Bocian
    1. Zagrożenia dla konkurencji w procesie fuzji i przejęć
    2. Konieczność ingerencji państwa w działalność rynku
    3. Przyczyny ingerencji państwa w proces fuzji i przejęć
    4. Instytucje mające na celu ochronę konkurencji
    4.1. Podstawowe informacje o Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz instytucjach europejskich
    4.2. Zadania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    4.3. Praktyki ograniczające konkurencję
    4.3.1. Porozumienia ograniczające konkurencję
    4.3.2. Nadużywanie pozycji dominującej
    4.3.3. Ograniczenia konkurencji w rozumieniu Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej
    5. Akty prawne kontrolujące proces fuzji i przejęć
    5.1. Koncentracja przedsiębiorstw w świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
    5.2. Zgłoszenie zamiaru koncentracji
    5.3. Kontrola koncentracji w prawie unijnym
    6. Ochrona konkurencji w procesie fuzji i przejęć na przykładzie NFI Empik Media&Fashion SA oraz Merlin SA
    Podsumowanie
    Bibliografia

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.