Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wywiad motywujący w opiece zdrowotnej [nowa]

24-01-2012, 4:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36.30 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 2001009664
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 15-01-2012 10:16:52
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Wywiad motywujący w opiece zdrowotnej. Jak pomóc pacjentom w zmianie złych nawyków i ryzykownych zachowań

Butler Christopher C., Miller William R., Rollnick Stephen

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]92819
  • liczba stron: 264
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Academica
  • Rok wydania: 2010
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Książka skupia się na pewnym rodzaju spokojnego dialogu z pacjentem, zwanym wywiadem motywującym (ang. motivational interviewing, w skrócie MI), który okazał się efektywnym sposobem dopingowania pacjentów do zmiany różnego rodzaju ryzykownych dla zdrowia zachowań. Kliniczna metoda wywiadu motywującego została opisana po raz pierwszy w 1983 r. Początkowo wykorzystywano ją do pracy z osobami z problemem alkoholowym. Niska motywacja tych pacjentów jest częstą przeszkodą w ich terapii. Począwszy od roku 1990, metodę tę zaczęto testować przy innych problemach zdrowotnych, szczególnie chorobach przewlekłych, w których zmiana zachowań i nawyków oraz wzmocnienie motywacji chorego są szczególnie pożądane. Wykorzystanie wywiadu motywującego przyniosło pozytywne efekty w walce z: chorobą sercowo-naczyniową, cukrzycą, nadciśnieniem, psychozą, uzależnieniem od hazardu, stosowaniem niewłaściwej diety oraz zakażeniem wirusem HIV.Książka ta została napisana, aby pomóc wszystkim tym pracownikom sektora ochrony zdrowia, którzy w swojej praktyce zawodowej prowadzą z pacjentami czy podopiecznymi rozmowy na temat zmiany ryzykownych zachowań i nawyków na postępowanie prozdrowotne. Do tej szerokiej grupy można zaliczyć m.in.:- Lekarzy- Psychologów- Terapeutów- Pielęgniarki i położne- Konsultantów medycznych- Dietetyków- Edukatorów zdrowia- Kapelanów szpitalnych- Pracowników socjalnych.Wywiad motywujący nie służy do manipulowania ludźmi, skłaniania ich ku czemuś, czego sami by nie chcieli. Przeciwnie, jest to umiejętność i styl pracy lekarza, który potrafi wzbudzić u chorego pozytywną motywację do zmiany postaw na takie, które służą jego zdrowiu. Lekarz podejmuje tu rolę przewodnika, a nie kierownika, partnera w tańcu, a nie zapaśnika. W takim samym stopniu wymagane jest słuchanie chorego, co mówienia do niego. Istotę wywiadu motywującego stanowi: współpraca, sugestia i poszanowanie autonomii pacjenta.Gdy pacjentowi brakuje motywacji, aby stosować się do słusznych zaleceń lekarza, często sądzi się, że problem leży po stronie chorego, a więc nie ma na to wpływu. Osąd ten jest jednak zwykle nieprawdziwy. Punktem wyjścia do rozważań w tej książce jest przekonanie, że motywację do zmiany zachowań można kształtować, w szczególności w relacji z drugą osobą. Sposób rozmowy z pacjentem w znacznym stopniu wpływa na jego motywację. Wszyscy mamy swoje dążenia i aspiracje, nie ma osób zupełnie niezmotywowanych. Lekarz, decydując się na terapię z zastosowaniem techniki wywiadu motywującego, wnosi do leczenia zupełnie nową jakość. Wpływa na długotrwałą zmianę postaw pacjenta, a w konsekwencji na poprawę stanu jego zdrowia.PATRON MERYTORYCZNY WYDANIA:- MedicoverPATRONAT ORGANIZACYJNY:- Polskie Towarzystwo Terapii Motywującej- Instytut Psychologii ZdrowiaPATRONAT MEDIALNY:- rynekzdrowia.pl- miesięcznik "Terapia"- magazyn psychologiczny "Charaktery"- miesięcznik "Rynek Zdrowia"


    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.