2. Pierwsza rejestracja 2002 rok
3. Silnik 3,2 DID
4. Automat 5 biegów + pełna sekwencja sterowana ręcznie.
5. Pełne napędy mechaniczne żadnej elektroniki!!!! jak w nowym Pajero
6. Blokada centralnego dyfra ( możliwość jazdy po czarnym ze stałym napędem na 2 (eko) lub 4 koła)
7. Blokada tylnego mostu ( mechaniczna za pomocą siłownika hydraulicznego )
8. Pełny reduktor naprawdę dużej mocy auto jest dużo mocniejsze niż Patrol 4.2 L
9. Pełna elektryka
10. Pełna klima
11. Zamykanie z pilota
12. Auto po wymianie pompy wtryskowej na nową w autoryzowanym Serwisie koszt 8000 zł!!!
13. Wersja Skandynawska posiada elektryczne wspomaganie ogrzewania ( ogrzewanie działa niemal od razu po odpaleniu samochodu w zimie, podgrzewane przewody i filtr paliwa oraz bloku silnika , dwa akumulatory co umożliwia jazdę w temperaturach rzędu – 40 stopni C gdybyśmy chcieli np. pojechać na Rosyjską Kamczatkę z zimie :)
14. Koła 32 cale Goodrich Mud Terrain 6 szt głębokość bieżnika 12-13 mm ( dwa zapasy I dętka ) felgi aluminiowe malowane proszkowo 4 razy na specjalne życzenie i wypalane w piecu o wyższej temperaturze,
15. Zawieszenie ( sprężyny i amortyzatory ) oryginalny OLD MAN EMU lift + 50 mm udźwig dodatkowy + 200 kg na osi
Auto na tym zawieszeniu prowadzi się pewnie bez żadnych przechyłów przy zakrętach, nie nurkuje przy hamowaniu pomimo wagi, jedzie stabilnie po drodze asfaltowej i nie ma tu mowy o jeździe jak np. starym patrolem że fura pływa po całej drodze
Bezstresowo można jechać przy pełnym załadunku 120-130 km na godzinę i poza spalaniem nie ma żadnych dziwnych objawów. Wiadomo że opony Goodrich troszkę wyją ale nie ma tragedii.
16. Spalanie przy pełnym załadunku: pisze prawdę w 100%-- miasto 15 L/100 km
Trasa do 100 km/h 10,5 – trasa 110-120 km/h 14L/100km powyżej tej prędkości J nie wiem….bo lepiej nie wiedziećJ . W terenie średnim pełny bak wystarcza na około 400-450 km, wiadomo że w błocie i pod górę będzie mniej…. W zależności od terenu i prędkości spalanie powinno się przeliczać już na motogodziny.
Zasięg poza terenem na trasie około 650 km jadąc grzecznie to nawet 700 km
Pełne zatankowanie oraz miejsce na dodatkowe paliwo daje nam zasięg około i tu uwaga ….1600 km po drodze utwardzonej co gwarantuje że na pewno trafimy do stacji benzynowej lub cysterny na pustyni J
17. Prześwit pojazdu na środku pod osłoną 30 cm
18. Pozostałe zawieszenie wymienione w znacznej części na nowe o sportowym charakterze i podwyższonej wytrzymałości.
19. Klima i układ nagrzewnic przerobiony tak aby nie było go z tyłu czyli wypięta tylna chłodniczka i obieg klimy zrobiony na krótko tak aby nie można go było uszkodzić od spodu.
20. Wszystkie otwory fabryczne uszczelnione otwieranymi deklami gumowymi.
21. Profesjonalny snorkel australijskiej firmy Safari
22. Stalowy oryginalny zderzak australijskiej firmy ARB z orurowaniem wraz z oryginalną wyciągarką Super Winch 5,5 tony lina sprawna nasmarowana wyciągarka schowana pod klapą nie pada na nią deszcz, śnieg czy też błoto!!! Sterowniki do wyciągarki ukryte pod maską w bezpiecznym zadaszonym miejscu!!! nie są przy wyciągarce.
23. Zderzak tylny własnej konstrukcji ze stali, cynkowany z wewnętrznymi wspornikami i malowany proszkowo z podłączeniem na hak. Atest na przyczepę w dowodzie 3,5 tony!!!! Wszystkie lampy tylne zostały przeniesione ze zderzaka fabrycznego do górnych atrap co wyeliminowało wieczne problemy z naprawą lamp będących w zderzaku.
24. Osłony spodnie wykonane z aluminium 6 mm na całej długości auta od przodu od tylnego mostu. Schowane jest wszystko co może ulec uszkodzeniu podczas spotkania z niespodzianką
25. Osłona przedniego mostu wykonana ze stali nierdzewnej grubość 6 mm. Dlatego wzmocniona ponieważ to jest miejsce najbardziej narażone na uszkodzenia .
26. Bagażnik dachowy mega wyprawowy, modułowy demontowany to mega wygoda tego pojazdu. Jest własnej konstrukcji wykonany z profili aluminiowych malowanych proszkowo. Podparty bardzo solidnie na 8 stopach może pomieść kufer opisany poniżej oraz namiot dachowy bez potrzeby demontażu czegokolwiek. Jest zrobiony tak solidnie że bez obaw można stosować go do zapinania zabezpieczeń na bardzo dużych przechyłach. Jego udźwig transportowy ciągły to na pewno 300 kg( testowany)
27. Wszystkie nadkola poprzerabiane tak aby ich nie uszkodzić podczas jazdy w terenie. Dostosowane do większych kół. Wszystko solidnie skręcone aby nie pogubić przy kontakcie z np. krzakami czy korzeniem.
28. Skrzynia transportowa ( 110 na 120 cm wys około 60 cm) zamykana na klucz wykonana z aluminium w całości z deklem podnoszonym na podnośnikach gazowych szczelna podczas ulewnych deszczów pomieści wszystko co nie zbędne aby przetrwać poza domem . Wewnętrzne przegrody regulowane dają możliwość utrzymania porządku przez co nie trzeba wyciągać wszystkiego aby wyjąć np. paliwo do piły.
Skrzynia pomieści wszystko od piły spalinowej poprzez paliwo , szakle, zblocza, części zamienne, stoły , krzesła i wszystko to co potrzebne a z czym nie chcemy podróżować wewnątrz pojazdu.
29. Platforma pod namiot dachowy o wymiarach 210 na 110 cm daje pewny fundament pod namiot dwuosobowy który można kupić w każdym sklepie z tego typu sprawami. Jest to zwykły namiot typu” 2 sekundy”. Platforma jest tak zrobiona że zapina się do niej lub do bagażnika dachowego wszystkie odciągi o podłoga jest zakotwiczona za pomocą linki gumowej mocowanej w ciągu kilku sekund zamiast śledzi. Bardzo wygodne i proste rozwiązanie.
W przypadku zniszczenia namiotu można go bez problemu wszędzie dokupić za dosłownie 300-400 zł.
Przy konieczności mogą spać na platformie trzy osoby szczupłe. Skonstruowana jest tak aby nie była podparta podczas snu nigdzie na ziemi jest absolutnie samonośna ( można ją szybko i bez problemu zdjąć z dachu w przypadku takiej potrzeby ) czyli nie tak jak w namiotach dachowych że np. miś strąci drabinkę i leżymy obok misia na ziemi tylko śpimy u góry i po zabraniu drabinki na dach nie ma możliwości wejścia na górę ani tez kłopotów z szybkim jego opuszczeniem.
Platforma jest wykonana ze sklejki wodoodpornej na zawiasach i po rozłożeniu ( cały proces rozkładania platformy i namiotu na gotowo dla jednej wyćwiczonej osoby to 5 minut) możemy na niej ustawić dowolny namiot. Na podłogę idą maty samopompujące ( my śpimy na 5 cm grubości ) i mamy dach nad głową w 100 % chroniący nas przed wiatrem i deszczem . Przetestowane w praktyce nawet przy intensywnych opadach jest suchutko w środku!!!
30. Odciągi boczne chroniące przednią szybę przed krzakami itp.
31. Drabinka aluminiowa jest tak skonstruowana i przerobiona aby było można wejść na dach z każdej strony pojazdu nawet wtedy kiedy nie ma stabilnego gruntu obok pojazdu !! ba nawet wtedy kiedy nie ma go w ogóle. Drabinka za pomocą specjalnych wsporników otwieranych dodatkowo wspiera się na progu i można po niej spokojnie wejść na dach. W namiocie można spać bezpiecznie wchodząc na dach nawet wtedy kiedy auto stoi po kolana w wodzie lub błocie .Nie musimy przy tym schodzić wcale na ziemie tylko wychodząc z pojazdu można po progu wejść od razu na drabinkę i na platformę.
32. Żyroskop pokładowy pozwoli nam wypoziomować auto przed snem aby nie było pochylone w żadną stronę oraz poinformuje nas o tym kiedy będziemy na granicy kąta przechyłu bocznego bądź też wzdłużnego. Świetna sprawa dla tych którzy zaczynają przygodę z tego typu turystyką.
33. Progi boczne wykonane ze stali nierdzewnej 6 mm są na tyle mocne że chronią boki pojazdu przed uszkodzeniem. Można na nich podnieść HI liftem całe auto do góry bądź też podłożyć pod nie poduszkę powietrzną ( opis poniżej) i napompować ją tak ze samochód uniesie się podpierając na nich do góry. Progi są bardzo mocne, nie jednokrotnie przesuwały kłody lub pnie drzew leżące na drodze aby zrobić przejazd dla innych samochodów .
34. Poduszka powietrzna podniesie nam całe auto na wysokość 80 cm . można mieć oba koła dowolnej strony w powietrzu . Bardzo przydaje się w błocie gdzie hi lift jest często bez użyteczny . Podkładamy poduszkę pod auto i przewód nakładamy na rurę spalinową wydechową pojazdu i w ciągu kilku sekund mamy dwa koła w powietrzu pod co można podłożyć trapę i wyjechać z opresji.
35. Trapy zbudowane dla ciężarówki są sporo przewatowane , gwarantują przejazd przez każdy rów bez stresu i problemu ( oczywiście przy odrobinie wprawy w prowadzeniu samochodu tego typu w terenie) ich udźwig dla jednej sztuki był testowany na 4 tony ich waga to 55 kg ( dwie sztuki)
36. Reflektory przednie Hella rozświetlają nam drogę w nocy na odległości około 600 m. Przy użyciu całego oświetlenia jest jak w dzień J i auto musi jechać jako pierwsze chcąc użyć pełnego oświetlenia.
37. Reflektor na skrzyni do profesjonalna zdalnie sterowana lampa hidowa o mocy 150 W (przeliczając). Z tak wysokiego punktu rozświetla nam wszystko dookoła super skupionym światłem koloru białego wpadającego w fiolet. Reflektor jest obrotowy 360 stopni i po wyjściu z pojazdu jako że jest zdalnie sterowany może podążać za kierowcą bądź pilotem który idzie przed autem w celu sprawdzenia przejazdu. ( wymaga naprawy przewodu)
Reflektor oprócz regulacji obrotowej ma jeszcze regulację w pionie w znacznym zakresie . Ze względu na rodzaj oświetlenia ( HID) lampa nie jest prądo żerna. Całość jest zabezpieczona obudową z nierdzewki przed przypadkowym uszkodzeniem przez np. konar drzewa.
38. Tylne zewnętrzne oświetlenie to dwie lamy po 50 W każda. Gwarantują cofanie i manewry do tyłu w całkowitej ciemności bez żadnych stresów. Włączane automatycznie po włączeniu biegu wstecznego
39. Pojazd posiada dwa akumulatory Warty najwyższej serii o pojemności 96 Ah i prądem rozruchowym prawie 700 A każdy, przy czym można do osprzętu podczas postoju rozładowywać tylko jeden drugi zaś można użyć rano do odpalenia pojazdu. Wielokrotnie podpianaliśmy telewizje satelitarną która grała niekiedy cały dzień
( na aucie jest miejsce na wpięcie talerza satelitarnego wraz z masztem odbiór tv sat w każdym miejscu na świecie no może w prawie każdym J)
40. Auto posiada przetwornicę 230 W chłodzoną wiatrakiem o mocy 600 V która umożliwia zabranie np. dla żony suszarki do włosów :)
41. Kompresor do pompowania kół akcesoryjny
42. CB radio z anteną 1,5 m do łączności z innymi wozami. Antena regulowana tak aby można ją było złożyć przy przejazdach pod drzewami, krzakami itp.
43. Czajnik bezprzewodowy na 12 V
44. Pełny wypas różnych dodatków nie zbędnych aby przetrwać w komforcie na dalekich wyjazdach.
45. W aucie po rozłożeniu siedzeń tworzy się jedna wielka powierzchnia do spania na której w komfortowych warunkach śpią dwie osoby dorosłe i dziecko. Pozycja snu oczywiście leżąca z wyprostowanymi nogami J
46. Na tylnych drzwiach stolik rozkładany. Czas rozkładania 3 sekundy. Gwarantuje szybki posiłek i możliwości podróżowania dalej bez dłuższej przerwy.
47. Na bagażniku jest miejsce na kanistry paliwa w ilości 120 litrów :)
48. Auto posiada 7 wtyków do zapalniczki gdzie można podłączyć wszystko co konieczne w celu utrzymania kontaktu ze światem cywilizowanym.
49. Pojazd w 100 % zadbany sprawny.
Na wszelkie pytania chętnie odpowiem pod numerem telefonu 603 [zasłonięte] 525.
Każdy kto choć troszkę zna się na takich tematach wie że w takie auto aby je tak przygotować trzeba włożyć masę miesięcy pracy i wręcz fortunę na części i materiały .
Na życzenie mogę przesłać zdjęcia w większej ilości i w większym rozmiarze.
Auto jest oklejone aktualnie nową czarną folią. Wygląda jak nowy prosto z salonu :)
Poprzednia grafika ( szachownica żółto czarna) została usunięta i auto teraz jest czarne z białym dachem
Wszystkie dodatki takie jak bagażnik dachowy, skrzynia na bagażnik i inne są obecnie zdemontowane. Nie jest jednak problemem zamontowanie tego wszystkiego ponownie.
CENA ZA POJAZD OBEJMUJE TYLKO SAMOCHÓD W KOLORZE CZARNYM Z BIAŁYM DACHEM WIDOCZYNYM NA ZDJĘCIU GŁÓWNYM. POZOSTAŁE AKCESORIA TO KWESTIA NEGOCJACJI I WSPÓLNYCH USTALEŃ.