Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

wypracowania - klasa 1,2,3 repetytorium vademecum

20-01-2012, 1:19
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik ksiegarniaAS
numer aukcji: 2021954240
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 6   
Koniec: 26-01-2012 14:12:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Ksiegarnia Szikolna As Ksiegarnia Szikolna As

SUPER PROMOCJA!!!


WYSYŁKA 12 zl PRIORYTET POLECONY !



Pełny opis książki: Wypracowania - gotowe wzory! - klasa 1


ISBN: [zasłonięte]978-8327-482-2
liczba stron: 136
typ oprawy: oprawa zeszytowa
format: 142 x 205 mm
wersja mini: tak

opis książki

Wypracowania - gotowe wzory to książka, która niezawodnie przyda się wszystkim uczniom mającym problemy z samodzielnym formułowaniem wypowiedzi pisemnych. Specjalnie dla nich autorka publikacji stworzyła wzorcowe wypracowania na najbardziej popularne tematy zadawane przez nauczycieli. Dzięki temu można mieć pewność, że korzystając z niej odbiorca przestanie mieć kłopoty z odrobieniem zadania domowego, czy napisaniem zadania klasowego.

spis treści

OPOWIADANIE

  • Opowieśc o zajączku, który miał wielu "przyjaciół" (I. Krasicki Przyjaciele)
  • „Gdy śmierć zajrzała mi w oczy...” - monolog wewnętrzny Zbyszka (H. Sienkiewicz „Krzyżacy”)
  • Opowiem wam o moim bratanku... - rycerskie dorastanie Zbyszka widziane oczami jego stryja Maćka (H. Sienkiewicz „Krzyżacy”)
  • Opowieść o życiu i śmierci Juranda ze Spychowa (H. Sienkiewicz „Krzyżacy”)
  • Z perspektywy europejskiego rycerza biorącego udział w turnieju rycerskim w Malborku przedstaw wrażenia, jakie wywarła na tobie stolica państwa zakonnego (H. Sienkiewicz „Krzyżacy”)
  • Opowiadanie o śmierci Michała Wołodyjowskiego (H. Sienkiewicz „Pan Wołodyjowski”)
  • Posłuchajcie opowieści o Bohunie... - opowiadanie (H. Sienkiewicz „Ogniem i mieczem”)
  • Opowiedz jedną z przygód Hucka (M. Twain „Przygody Hucka”)
  • W oparciu o wypadki, jakie miały miejsce we wsi Pognębin, opowiedz o życiu Polaków pod zaborem pruskim (H. Sienkiewicz „Bartek Zwycięzca”)
  • Historia życia złego dziedzica (A. Mickiewicz „Dziady” cz. II)
  • Opowiedz dzieje Geda (U. K. Le Guin Czarnoksiężnik z Archipelagu)
  • Byłeś świadkiem wydarzeń w Edenie - opowiadania w I os. stylem biblijnym (Biblia)
  • Opowiedz, co się wydarzyło w cmentarnej kaplicy - opowiadanie (A. Mickiewicz „Dziady” cz. II)
  • Dzieje miłości Zbyszka i Danuśki na podstawie powieści (H. Sienkiewicza „Krzyżacy”)
  • Żoną Kirkora została jednak Alina - opowiadanie na podstawie Balladyny Juliusza Słowackiego
  • Co się wydarzyło w "pięknym miesiącu maju"? Zrelacjonuj dzień, o którym opowiada narratorka opowiadania Idy Fink Skrawek czasu (I. Fink Skrawek czasu)
  • Moje wymarzone wakacje
  • Przedstaw dzieje Ciri (A. Sapkowski Krew elfów, Saga o wiedźminie cz. I)

CHARAKTERYSTYKA

  • Charakterystyka Odyseusza (J. Parandowski Przygody Odyseusza)
  • Harry Potter - charakterystyka glównego bohatera powieści J. K. Rowling (J. K. Rowling Harry Potter i Kamień Filozoficzny)
  • Wśród mieszkańców Śródziemia. Czy ściany moga mówić? - charakterystyka Bilba Baginsa na podstawie jego mieszkania (J. R. R. Tolkien Hobbit, czyli tam i z powrotem)
  • Charakterystyka Rudego Dżila (J. R. R. Tolkien Rudy Dżil i jego pies)
  • Jakim detektywem był Sherlock Holmes? - charakterystyka (A. Conan Doyle Przygody Sherlocka Holmesa)
  • Mój rycerz Zbyszko - postać bohatera widziana oczyma Danuśki (charakterystyka) (H. Sienkiewicz „Krzyżacy”)
  • Mój rycerz Zbyszko - postać bohatera widziana oczyma Jagienki (charakterystyka) (H. Sienkiewicz „Krzyżacy”)
  • Rymwid - patriota. Scharakteryzuj bohatera. Opisz, co czuł, kiedy dowiedział się o zdradzie Litawora (charakterystyka z elementami opisu przeżyć) (A. Mickiewicz „Grażyna”)
  • Charakterystyka Hucka Finna (M. Twain „Przygody Hucka”)
  • Ewelina Krzycka - zła "dobra pani" - charakterystyka (E. Orzeszkowa Dobra pani)
  • Charakterystyka Joanny Lipskiej (E. Orzeszkowa A... B... C...)
  • Grażyna i Litawor - dwie odmienne postawy wobec życia (charakterystyka porównawcza) (A. Mickiewicz „Grażyna”)
  • Mój idol - charakterystyka wybranego sportowca
  • Charakterystyka Papkina (A. Fredro „Zemsta”)
  • Krzyżacy - charakterystyka społeczności (H. Sienkiewicz „Krzyżacy”)
  • Kraków - Wokark - na podstawie powieści Doroty Terakowskiej porównaj oba miasta, wskaż podobieństwa i różnice (D. Terakowska Władca Lewawu)
  • Wybitny naukowiec czy szaleniec? - scharakteryzuj postać profesora Challengera (A. Conan Doyle Zaginiony świat)
  • Charakterystyka Aliny i Balladyny (J. Słowacki Balladyna)
  • Charakterystyka Harpagona z dramatu Moliera Skąpiec (Molier Skąpiec)
  • Na podstawie Świętoszka scharakteryzuj zaprezentowaną w komedii świętość prawdziwą i świętość pozorną (Molier Świętoszek)

OPIS

  • Opis smoka (J. R. R. Tolkien Rudy Dżil i jego pies)
  • Czarci Jar - opis utrzymany w nastroju tajemnicy i grozy (H. Sienkiewicz „Ogniem i mieczem”)
  • Opis stołu rodzinnego
  • Jesteś uczestnikiem obrzędu dziadów - opisz, co widziałeś w cmentarnej kaplicy (A. Mickiewicz „Dziady” cz. II)
  • To była wspaniała zabawa - opis dynamiczny (opis sytuacji) wesela Boryny (W. S. Reymont „Chłopi” - fragment „Wesele Boryny”)
  • Opisz stan ducha Odyseusza w czasie wydarzeń opisanych we fragm. Pieśni XII (Homer „Odyseja”)
  • Opis rajskiego ogrodu (Biblia)
  • Piękno i brzydota ludzkiego ciała - opis wyglądu Winicjusza i Nerona (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)
  • Obraz Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem” - opis
  • Burza - opis sytuacji
  • Mój pierwszy egzamin - opis przeżycia wewnętrznego
  • Opisz królestwo króla Paleondara Partobona. Czy chciałbyś być jego mieszkańcem? (S. Lem Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła)
  • Opis wyglądu Geralta (A. Sapkowski Krew elfów)

DIALOG, WYWIAD

  • Dlaczego zmyślasz, mała? - rozmowa z Aurelią ((M. Musierowicz „Opium w rosole”)
  • Przeprowadź wywiad z władcą Kybery - królem Poleandrem Partobonem (S. Lem Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła)
  • Przeprowadź wywiad z Orgonem na temat tego, jak to się stało, że dał się omamić podstępnemu Świętoszkowi (Molier Świętoszek)

WYPRACOWANIE

  • Jak rozumie miłość ks. Jan Twardowski w utworze Spieszmy się? (J. Twardowski Spieszmy się)
  • Andrzej Kmicic ukrywał się pod nazwiskiem Babinicz. Wyjaśnij, dlaczego (H. Sienkiewicz „Potop”)
  • „Moja córuchna...” - za co pan Zagłoba pokochał Helenę? (H. Sienkiewicz „Ogniem i mieczem”)
  • Moim zdaniem najciekawszą postacią kobiecą w „Quo vadis” jest... (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)
  • Nieszczęśliwy wypadek czy próba morderstwa? - cykl notatek prasowych o wypadku na Jeziorze Osobliwości (K. Siesicka „Jezioro Osobliwości”)
  • Znaczenie przyjaźni w życiu człowieka - opisz na podstawie dwóch postaci literackich (J. K. Rowling Harry Potter i Kamień Filozoficzny, A. de Saint-Exupery Mały książę)
  • Odwołując się do Iliady Homera (pojedynek Hektora i Achillesa) przedstaw starogrecki wzorzec rycerza (Homer Iliada)
  • Oceń postępowanie bohaterów mitu o Dedalu i Ikarze (mity greckie)
  • Jaki skrawek czasu ma na myśli bohaterka opowiadania Idy Fink o takim samym tytule? Wyjaśnij to pojęcie i dokonaj analizy opowiadania (I. Fink Skrawek czasu)
  • Rozwiń myśl: „niezbadane są wyroki boskie” w odniesieniu do treści opowiadania „Z legend dawnego Egiptu” - wniosek w dyskusji (B. Prus „Z legend dawnego Egiptu”)
  • „Trochę serca - może to i narkotyk”. Rozwiń słowa pani Borejko (M. Musierowicz „Opium w rosole”)
  • Co nas śmieszy w „Zemście” - analiza rodzajów komizmu (A. Fredro „Zemsta”)
  • Czy poezja może być wyrazem radości z życia i zachwytu człowiekiem? Odpowiedz na przykładzie wybranych utworów Kazimierza Wierzyńskiego (Zielono mam w głowie, Jestem jak szampan, Manifest szalony, M., Dyskobol)
  • Jakie spojrzenie na śmierć prezentuje Szymborska w utworze Kot w pustym mieszkaniu? Wyjaśnij, odwołując się do tekstu wiersza (W. Szymborska Kot w pustym mieszkaniu)
  • Dlaczego Redutę Ordona Adama Mickiewicza można uznać za utwór patriotyczny? (A Mickiewicz Reduta Ordona)
  • Stosunek Adama Mickiewicza do caratu i narodu rosyjskiego na podstawie Reduty Ordona (A. Mickiewicz Reduta Ordona)
  • Humor i nauki, jakie płyną z bajek Ignacego Krasickiego

ROZPRAWKA

RECENZJA

  • Recenzja filmu zatytułowanego Wiedźmin w reżyserii Marka Brodzkiego
  • Recenzja książki J. K. Rowling Harry Potter i Kamień Filozoficzny

INSTRUKCJA

  • Instrukcja korzystania z „Wzorów wypracowań”

ZAPROSZENIE, ZAWIADOMIENIE

  • Zaproszenie
  • Zawiadomienie (1)
  • Zawiadomienie (2)

PRZEPIS, REKLAMA

  • Przepis na rosół
  • Przepis na jajecznicę dla Maćka z Bogdańca
  • Reklama ulubionej książki
  • Reklama ulubionej płyty muzycznej
  • Reklama wczasów w rajskim ogrodzie (Biblia)

NOTATKA

  • Notatka z podróży Odyseusza w formie punktów (Homer „Odyseja”)
  • Notatka z podróży Odyseusza w formie zapisu ciągłego (Homer „Odyseja”)

STRESZCZENIE

  • Streszczenie opowieści o Kainie i Ablu (Biblia)
  • Streszczenie opowiadania S. Lema Bajka o maszynie cyfrowej...
  • Streszczenie mitu o Heraklesie (mity greckie)
  • Napisz streszczenie Władca Lewawu D. Terakowskiej

LIST

  • List od Wacława i Klary do Cześnika i Rejenta z apelem o sąsiedzką zgodę (A. Fredro „Zemsta”)
  • List otwarty do społeczeństwa z apelem o rozsądne korzystanie ze zdobyczy cywilizacji (S. Mrożek „Wesele w Atomicach”)
  • List Penelopy do Odyseusza (Homer „Odyseja”)
  • List Odyseusza do Penelopy (Homer „Odyseja”)
  • List do kolegi, opowiadający o tym, kim jest Ogion, bohater książki U. Le Guin Czarnoksiężnik z Archipelagu
  • List Edwarda Malone'a do Gladys (A. Conan Doyle Zaginiony świat)

Indeks tytułó

Pełny opis książki: Wypracowania - gotowe wzory! - klasa 2


ISBN: [zasłonięte]978-8327-483-9
liczba stron: 136
typ oprawy: oprawa zeszytowa
format: 142 x 205 mm
wersja mini: tak

Wypracowania - gotowe wzory to książka, która niezawodnie przyda się wszystkim uczniom mającym problemy z samodzielnym formułowaniem wypowiedzi pisemnych. Specjalnie dla nich autorka publikacji stworzyła wzorcowe wypracowania na najbardziej popularne tematy zadawane przez nauczycieli. Dzięki temu można mieć pewność, że korzystając z niej odbiorca przestanie mieć kłopoty z odrobieniem zadania domowego, czy napisaniem zadania klasowego.

spis treści

OPOWIADANIE, PAMIĘTNIK, DZIENNIK

  • Prometeusz opowiada o swoich przeżyciach (Mitologia)
  • Jesteś starym człowiekiem z San Carlos. Opowiedz o swoim życiu w czasach przed ewakuacją (E. Hemingway Stary człowiek przy moście)
  • Opowiem wam o mojej córce - Ewa Jedwabińska prezentuje Aurelię swoim uczniom (M. Musierowicz „Opium w rosole”)
  • Historia miłości strzelca i dziewczyny z uwzględnieniem roli przyrody (A. Mickiewicz „Świtezianka”)
  • Pamiętnik Skawińskiego z latarni w Aspinwall (H. Sienkiewicz „Latarnik”)
  • Dziennik podróży Małego Księcia (A. de Saint-Exupery „Mały Książę”)
  • Wspominam i zapisuję - kilka kartek z pamiętnika Marcina Borowicza (S. Żeromski „Syzyfowe prace”)
  • Świat dorosłych widziany oczami Małego Księcia (A, de Saint-Exupery „Mały Książę”)
  • Dzieje Skawińskiego (H. Sienkiewicz „Latarnik”)
  • Opowiedz przebieg wątków miłosnych w „Panu Tadeuszu” (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)

CHARAKTERYSTYKA

  • Roland "doskonały" - uzasadnij słuszność epitetu charakteryzując bohatera (Pieśń o Rolandzie)
  • Charakterystyka Stefana Żeromskiego (na podstawie wspomnień Moniki Żeromskiej)
  • Porównaj stosunek do życia Don Kichota i Sancho Pansy - porównanie postaw życiowych (M. Cervantes „Don Kichot” fragm.)
  • Kim był Michaś z noweli „Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela” H. Sienkiewicza
  • Portret Ebenezera Scrooge'a z uwzględnieniem motywów postępowania bohatera (K. Dickens Opowieść wigilijna)
  • „Słynie szeroko w Litwie Dobrzyński Zaścianek” - charakterystyka zbiorowa szlachty zaściankowej (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • „Ogrodniczka dziewczynką zdawała się małą, a pani ta niewiastą już w latach dojrzałą” - charakterystyka porównawcza Zosi i Telimeny (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Dwa oblicza Jacka Soplicy - charakterystyka dynamiczna (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Porównaj losy i postawy życiowe Marcina Borowicza, Andrzeja Radka i Bernarda Zygiera - charakterystyka porównawcza (S. Żeromski „Syzyfowe prace”)
  • Jakim nauczycielem był John Keating? (N. H. Kleinbaum „Stowarzyszenie umarłych poetów”)
  • Scharakteryzuj bohatera Pamiętnika z powstania warszawskiego i przedstaw jego działalność podczas powstania (M. Białoszewski Pamiętnik z powstania warszawskiego)
  • "Wspaniali szaleńcy" - napisz charakterystykę Dywizjonu (A. Fiedler Dywizjon 303)
  • Napisz charakterystykę Santiago (E. Hemingway Stary człowiek i morze)
  • Co sprawiło, że Karola Wojtyłę uważano za niekonwencjonalnego księdza? Na podstawie książki Pawła Zuchniewicza Wujek Karol. Kapłańskie lata Papieża scharakteryzuj przyszłego Papieża (P. Zuchniewicz Wujek Karol. Kapłańskie lata Papieża)

OPIS

  • To był najpiękniejszy widok w moim życiu - Robinson opisuje bezludną wyspę (D. Defoe „Przypadki Robinsona Kruzoe”)
  • Pożegnanie z „Kapitanem” - opis uczuć i przeżyć Todda Andersona („Stowarzyszenie umarłych poetów”)
  • Opisz życie mieszkańców okupowanej Warszawy (M. Białoszewski Pamiętnik z powstania warszawskiego)
  • Opisz, jak wyglądało życie więźniarek w obozie w Ravensbruck (K. Lanckorońska Wspomnienia wojenne)

DIALOG, MONOLOG, WYWIAD

  • Ułóż dialog „dworzanina”, „podróżnika”, „adwokata” oraz „najemnego żołnierza” jaki prowadzą siedząc w ogrodzie gospodarza z pieśni Kochanowskiego (J. Kochanowski „Pieśń świętojańska o sobótce”)
  • Przeobraź się na chwilę w Tadeusza i ułóż jego monolog wewnętrzny zakończony słowami: „Cóż ona winna, że ja się pomylił?” (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Na podstawie wersów 223-z Księgi V („wreszcie czas upatrzywszy... przymówki sypać i wyrzuty”) ułóż wypowiedź Telimeny skierowaną do Tadeusza (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Rozmowa z Santiago (E. Hemingway Stary człowiek i morze)
  • Przeprowadź wywiad z pilotami Dywizjonu (A. Fiedler Dywizjon 303)

WYPRACOWANIE

  • Na podstawie fraszek Kochanowskiego opisz życie dworzan królewskich (J. Kochanowski Fraszki)
  • Jakie wartości warto cenić - odpowiedz na podstawie fraszek (J. Kochanowski Fraszki)
  • Na podstawie Opowieści wigilijnej ułóż informację o obchodzeniu świąt Bożego Narodzenia w Anglii, w 2 połowie XIX wieku. Porównaj świętowanie Brytyjczyków z naszymi zwyczajami (K. Dickens Opowieść wigilijna)
  • Wina i kara, cierpienie i ofiara w „Panu Tadeuszu” (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Przedstaw cechy charakterystyczne opowiadań zawartych w tomie Bursztyny (Z. Kossak-Szczucka Bursztyny)
  • Czy postawa harcerzy z Szarych Szeregów może być dla ciebie wzorem i przykładem - głos w dyskusji (A. Kamieński „Kamienie na szaniec”)
  • Pomiędzy dwoma oprawcami - przedstaw sposoby zniewalania Polaków przez Sowietów i Niemców (K. Lanckorońska Wspomnienia wojenne)
  • Czy zgadzam się z opinią Małego Księcia o dorosłych? - mój głos w dyskusji (A, de Saint-Exupery „Mały Książę”)
  • Moja wizyta na planecie Pijaka była krótka, bo... - dokończ wypowiedź bohatera powieści (A. de Saint-Exupery „Mały Książę”)
  • O czym jest mowa w wierszu K. I. Gałczyńskiego Spotkanie z matką? Napisz interpretację i analizę utworu (K. I. Gałczyński Spotkanie z matką)
  • Przedstaw filozofię życiową J. Kochanowskiego, jego spojrzenie na wartości istotne w życiu człowieka, na podstawie poznanych fraszek (J. Kochanowski „Fraszki”)
  • Piękno i urok „kraju lat dziecinnych” ukazane w poznanych fragmentach „Pana Tadeusza” (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Czy stwierdzenie z opowiadania Ernesta Hemingwaya Stary człowiek i morze - "Człowiek nie jest stworzony do klęski. Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać" - chciałbyś uczynić swoim przesłaniem życiowym? (E. Hemingway Stary człowiek i morze)
  • Uzasadnij trafność tytułu opowiadania J. Iwaszkiewicza „Ikar”
  • Bohaterowie „Kamieni na szaniec” jako nasze wzorce osobowe (A. Kamiński „Kamienie na szaniec”)
  • Komunizm a katolicyzm. Przedstaw stosunek komunistycznej władzy do religii katolickiej (P. Zuchniewicz Wujek Karol. Kapłańskie lata Papieża)
  • Wyjaśnij metaforyczny sens przypowieści o synu marnotrawnym - notatka syntetyzująca (Biblia, fragment „Syn marnotrawny”)
  • Oceń dokonania Robinsona na bezludnej wyspie (D. Defoe „Przypadki Robinsona Kruzoe”)
  • Wyjaśnienie tytułu „Syzyfowe prace” (S. Żeromski „Syzyfowe prace”)
  • "Dobrze, że widzi się tylko sercem" - czy zgadzasz się ze stwierdzeniem Małego Księcia? Odpowiedz na podstawie opowiadania Ernesta Hemingwaya Stary człowiek i morze (E. Hemingway Stary człowiek i morze)
  • Wyjaśnij pojęcia „walka z wiatrakami” i „donkiszoteria” - notatka (M. Cervantes „Don Kichot” fragm.)
  • Komputer na ławie oskarżonych - bronię
  • Któż może powiedzieć, że za tymi chmurami nie ma słońca? To pytanie uczyń kluczem do odczytania Kamizelki Bolesława Prusa (B. Prus Kamizelka)
  • Komputer na ławie oskarżonych - oskarżam
  • Przedstaw swoją opinię na temat narkomanii - „krainy ułudy szczęścia czy dno bólu”?
  • Głos w dyskusji w sprawie kobiety
  • Na czym polega oryginalność języka w Pamiętniku z powstania warszawskiego Mirona Białoszewskiego? (M. Białoszewski Pamiętnik z powstania warszawskiego)
  • Jaką wizję końca świata przedstawił Konstanty Ildefons Gałczyński w utworze Koniec świata. Wizje świętego Ildefonsa czyli satyra na wszechświat? (K. I. Gałczyński Koniec świata)
  • Czy rycerz Roland może być wzorcem osobowym dla współczesnej młodzieży? (Pieśń o Rolandzie)
  • Jak przedstawia się ideał człowieczeństwa w Dywizjonie 3Arkadego Fiedlera? (A. Fiedler Dywizjon 303)
  • Przedstaw losy i działalność Karoliny Lanckorońskiej w czasie drugiej wojny światowej (K. Lanckorońska Wspomnienia wojenne)
  • Czym są tytułowe bursztyny w tomie opowiadań Zofii Kossak-Szczuckiej? (Z. Kossak-Szczucka Bursztyny)

ROZPRAWKA

  • Czy chciałbyś być uczniem klerykowskiego gimnazjum? - rozprawka (S. Żeromski „Syzyfowe prace”)
  • Jak literatura wpłynęła na życie bohatera noweli „Latarnik”? - rozprawka (H. Sienkiewicz „Latarnik”)
  • Czy profesor John Keating był dobrym nauczycielem? - rozważania w formie rozprawki (N. H. Kleinbaum „Stowarzyszenie umarłych poetów”)
  • Który z bohaterów „Syzyfowych prac” jest mi bliski i dlaczego - rozprawka z elementami charakterystyki ((S. Żeromski „Syzyfowe prace”)
  • Który z bohaterów „Syzyfowych prac” jest mi bliski i dlaczego - rozprawka z elementami charakterystyki ((S. Żeromski „Syzyfowe prace”)
  • „Syzyfowe prace” to wyjątkowo trafny tytuł - rozprawka (S. Żeromski „Syzyfowe prace”)
  • „Szkice...” - dokument czy dzieło artysty? - rozprawka (M. Wańkowicz „Szkice spod Monte Cassino”)

INSTRUKCJA

  • Instrukcja dla rycerzy, którzy wystąpią w turnieju rycerskim (H. Sienkiewicz „Krzyżacy”)
  • Napisz instrukcję dla uczestników polowania na niedźwiedzia (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Sformułuj współczesny kodeks rycerski

ZAPROSZENIE, ZAWIADOMIENIE

  • W imieniu Sędziego napisz do jednego z jego gości zaproszenie na wieczerzę w zamku (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Zawiadomienie o wizytacji kuratoryjnej (M. Musierowicz „Kwiat kalafiora”)

PRZEPIS, REKLAMA

  • Reklama filmu „Stowarzyszenie umarłych poetów” (N. H. Kleinbaum „Stowarzyszenie umarłych poetów”)
  • Reklama „Gospody pod Lutym Turem” (H. Sienkiewicz „Krzyżacy”)
  • Kiedy jestem głodny, przygotowuję sobie... - przepis na ciepłe danie

NOTATKA

  • W jaki sposób Parsifal przestrzegał kodeksu rycerskiego - artykuł do gazetki szkolnej (Legendy arturiańskie)
  • Notatka prasowa zawierająca komentarz do zachowania się ludzi w chwilach nieszczęścia (E. Hemingway Stary człowiek przy moście)

STRESZCZENIE

  • Streszczenie opowiadania Jarosława Iwaszkiewicza „Ikar” (J. Iwaszkiewicz „Ikar”)
  • Streszczenie noweli Bolesława Prusa Kamilzelka (E. Hemingway Kamizelka)

LIST

  • Jak Mały Książę umotywowałby swój powrót do róży w liście zostawionym narratorowi (A. de Saint-Exupery „Mały Książę”)
  • Napisz list do kolegi i zaproponuj przeczytanie opowiadań Zofii Kossak-Szczuckiej Bursztyny (Z. Kossak-Szczucka Bursztyny)

INNE

  • Wznosimy toast (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Sprawozdanie z akcji pod Arsenałem (A. Kamieński „Kamienie na szaniec”)
  • Scenariusz filmu, który można nakręcić na podstawie fraszki „O doktorze Hiszpanie” ze szczególnym uwzględnieniem dialogów (J. Kochanowski „O doktorze Hiszpanie”)

Pełny opis książki: Wypracowania - gotowe wzory! - klasa 3


ISBN: [zasłonięte]978-8327-484-6
liczba stron: 96
typ oprawy: oprawa zeszytowa
format: 142 x 205 mm
wersja mini: tak


opis książki

Wypracowania - gotowe wzory to książka, która niezawodnie przyda się wszystkim uczniom mającym problemy z samodzielnym formułowaniem wypowiedzi pisemnych. Specjalnie dla nich autorka publikacji stworzyła wzorcowe wypracowania na najbardziej popularne tematy zadawane przez nauczycieli. Dzięki temu można mieć pewność, że korzystając z niej odbiorca przestanie mieć kłopoty z odrobieniem zadania domowego, czy napisaniem zadania klasowego.

spis treści

OPOWIADANIE

  • Napisz opowiadanie zaczynające się od słów: „zawsze miałem zaufanie do rozumu i siły”, w którym Kreon ocenia swoje postępowanie (Sofokles „Antygona”)
  • Historia jednego przedmiotu - opowiadanie na podstawie wiersza W. Szymborskiej „Muzeum” (W. Szymborska „Muzeum”)
  • Opowiedz historię nieszczęśliwej miłości bohaterów (W. Szekspir „Romeo i Julia”)
  • „Krew za krew...” - historia zbrodni, zdrady i zemsty - opowiadanie o kniaziu Chwostku (J. I. Kraszewski „Stara baśń”)
  • Losy zamku Horeszków - opowiadanie odtwórcze
  • To była straszna noc - wesoło i poważnie o pewnym duchu

CHARAKTERYSTYKA

  • Scharakteryzuj bohatera wiersza Cz. Miłosz „Z chłopa król”
  • Porównanie postaw życiowych Ramzesa XIII i Herhora (B. Prus „Faraon”)
  • Charakterystyka porównawcza Ramzesa XIII i Herhora (B. Prus „Faraon”)
  • Charakterystyka Holdena Caulfielda (J. D. Salinger „Buszujący w zbożu”)
  • Jaka była - wrażliwa, ofiarna, czy szukająca tylko „mocnego życia”? - charakterystyka Ruth (L. Kruczkowski „Niemcy”)
  • Winicjusz postacią dynamiczną (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)
  • Dlaczego właśnie on - charakterystyka mojego przyjaciela
  • Ligia - mój ideał piękna i dobroci (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)
  • Charakterystyka profesora Waltera Sonnenbrucha (L. Kruczkowski „Niemcy”)

OPIS

  • Relacja z wyprawy Longinusa Podbipięty spod Zbaraża z uwzględnieniem opisu uczuć i przeżyć (H. Sienkiewicz „Ogniem i mieczem”)
  • Skomplikowany świat uczuć i przeżyć bohaterów „Nocnego lotu” A. de Saint-Exupery - opis przeżyć wewnętrznych (A. de Saint-Exupery „Nocny lot”)
  • Opisz pole bitwy widziane oczami adiutanta i przedstaw jego uczucia (A. Mickiewicz „Reduta Ordona”)
  • „Pan Tadeusz” jako obraz świata szlacheckich obyczajów i ideałów - opis (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Starosłowiańska osada - opis życia mieszkańców zagrody Wisza i Piastuna (J. I. Kraszewski „Stara baśń”)
  • Moje przeżycia w trakcie lektury powieści H. Sienkiewicza „Quo vadis”
  • Kwitnący sad w wiosennym deszczu

WYWIAD

  • Przeprowadź wywiad ze staruszkiem z wiersza. Zacznij od pytania: „Skąd pan wie, że innego świata nie będzie?” (Cz. Miłosz „Piosenka o końcu świata”)
  • Wywiad z Janem Skrzetuskim na temat: „Obowiązki i postawa życiowa prawdziwego rycerza” (H. Sienkiewicz „Ogniem i mieczem”)

WYPRACOWANIE

  • Antygona przed sądem - oskarżam... (Sofokles „Antygona”)
  • Antygona przed sądem - bronię... (Sofokles „Antygona”)
  • Sąd nad profesorem Sonnenbruchem - oskarżenie - przemówienie (L. Kruczkowski „Niemcy”)
  • Sąd nad profesorem Sonnenbruchem - obrona - przemówienie (L. Kruczkowski „Niemcy”)
  • Wyjaśnienie tytułu powieści „Placówka” na podstawie definicji ze „Słownika języka polskiego” oraz znajomości treści lektury (B. Prus „Placówka”)
  • Czy warto brać przykład z bohatera powieści „Placówka”? - głos w dyskusji na temat korzyści i zagrożeń związanych z przyszłym wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej (B. Prus „Placówka”)
  • Postawy Niemców wobec faszyzmu - na podstawie dramatu „Niemcy” L. Kruczkowskiego - notatka syntetyzująca (L. Kruczkowski „Niemcy”)
  • Sformułuj główną myśl opowiadania H. Sienkiewicza „Wspomnienie z Maripozy” (H. Sienkiewicz „Wspomnienie z Maripozy”)
  • Piękno i wyrazistość obrazów poetyckich w poznanych „Trenach” Kochanowskiego (J. Kochanowski „Treny” V i VIII)
  • Podobieństwa i różnice w nastroju podmiotów lirycznych wierszy J. Słowackiego „Hymn” i C. K. Norwida „Moja piosnka II” (C. K. Norwid „Moja piosnka II”)
  • Interpretacja tytułu powieści „Buszujący w zbożu” (J. D. Salinger „Buszujący w zbożu”)
  • Uroczystości pogrzebowe w starożytnym Egipcie - artykuł do gazetki szkolnej (B. Prus „Faraon”)
  • Wyobraź sobie, że Ramzes XIII Kandyduje na prezydenta Egiptu. Przedstaw w maksymalnie krótkiej i zwięzłej formie jego program wyborczy (reformy, jakie zamierza wprowadzić w Egipcie) (B. Prus „Faraon”)
  • Napisz w punktach przebieg wątku patriotycznego w „Panu Tadeuszu” - plan problemowy (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Literacki „kraj lat dziecinnych” jest prawdą czy tylko zmyśleniem - rozważ to na dowolnych przykładach
  • Miłość Ligii i Winicjusza - anachronizm czy niedościgły ideał (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)
  • Jak zostały wyrażone uczucia podmiotu lirycznego w „Trenach” J. Kochanowskiego?
  • Gdybym był poetą... - moje przemyślenia na temat poezji
  • Gdy jest mi smutno, jadę w góry - mój sposób na nudę
  • Kiedy uśmiecham się do ludzi na ulicy
  • Fikcyjny horoskop dla kolegi

ROZPRAWKA

  • Przedstaw filozofię życiową poety wyrażoną w poznanych pieśniach - rozprawka (J. Kochanowski, pieśni „Serce roście”, „Nie porzucaj nadzieje” i „Czego chcesz od nas Panie...”)
  • Czy refleksje zawarte w pieśniach J. Kochanowskiego są aktualne? - rozprawka
  • Dlaczego „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza nazywamy epopeją narodową?
  • „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe” - w formie rozprawki rozważ słuszność tego stwierdzenia
  • Związek człowieka z ojczyzną jako temat przewodni wielu utworów literackich
  • Czy słowa ks. Jana Twardowskiego „spieszmy się kochać Ludzi, tak szybko odchodzą” wydają ci się słuszne? Rozważ je

ZAPROSZENIE, ZAWIADOMIENIE

  • Zaproszenie do wymyślonego adresata na wieczór poetycki do Petroniusza (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)

PRZEPIS, REKLAMA

  • Reklama walki gladiatorów (H. Sienkiewicz „Quo vadis”)

STRESZCZENIE

  • Napisz streszczenie fragmentu „scena balkonowa”, wyeksponuj tylko najważniejsze treści (W. Szekspir „Romeo i Julia”)
  • Streść wątek sporu o zamek w „Panu Tadeuszu” - streszczenie (A. Mickiewicz „Pan Tadeusz”)
  • Streszczenie III aktu „Niemców” L. Kruczkowskiego

LIST

  • W ułożonym przez siebie liście do Holdena sformułuj listę pytań, jakie chciałbyś mu postawić. Czy potrafiłbyś pomóc Holdenowi? (J. D. Salinger „Buszujący w zbożu”)
  • Koniecznie przeczytaj wiersz Z. Herberta „Kamyk” - list do przyjaciel

    Klienci kupujący tę książkę kupili też na naszych aukcjach !