|
Tytuł: Wypracowania - gotowe wzory! Klasa 5
Autor: Dorota Stopka
Wydawnictwo: GREG
Ilość stron: 80
Format: 140 x 200 mm
Oprawa: miękka
KSIĄŻKA JEST NOWA
Opis książki:
Wypracowania - gotowe wzory to książka, która niezawodnie przyda się wszystkim uczniom mającym problemy z samodzielnym formułowaniem wypowiedzi pisemnych. Specjalnie dla nich autorka publikacji stworzyła wzorcowe wypracowania na najbardziej popularne tematy zadawane przez nauczycieli. Dzięki temu można mieć pewność, że korzystając z niej odbiorca przestanie mieć kłopoty z odrobieniem zadania domowego, czy napisaniem zadania klasowego.
Spis treści Wstęp OPIS
* Opis przedmiotu * Opis jednego z jesiennych owoców (śliwka, gruszka) * Opis kasztanowych jeżyków * Opis herbu Warszawy * Grecka amfora * Opis chmur za oknem * Niezwykła rzecz, którą widziałem z okna mojej klasy * Opis postaci * Smok wawelski * Matka Marcysia (Maria Konopnicka „Dym”) * Przyjaciółka małych Mostowiaków (Maria Konopnicka „Nasza szkapa”) * Opis postaci polskiego bohatera narodowego na podstawie dowolnej ilustracji lub reprodukcji (Józef Piłsudski, Tadeusz Kościuszko) * Mowgli (R. Kipling Księga dżungli) * Opis różnych postaci syren - na podstawie „Przygód Odyseusza”, legendy „Syrena” i znanych wizerunków syren * Opis ulubionego bohatera mitologicznego * Opis Ani z Zielonego Wzgórza * Opis postaci Becky (M. Twain „Przygody Tomka Sawyera”) * Opis krajobrazu * Otoczenie mojej szkoły * Kiedy jesienią patrzę przez okno, widzę * Pustynia, którą oglądali Staś i Nel * Ania Shirley patrzy na Zielone Wzgórze * Wraz z Mary odwiedzam tajemniczy ogród * Wyspa Cyklopa z pokładu statku Odyseusza * Gdybym mógł się przeprowadzić, to chciałbym, zamieszkać w... * Pejzaż Tartaru, gdzie została porwana Kora * Opis uczuć * Było mi wtedy bardzo przykro * Gdybym wygrał ten konkurs * Rodzice kupili mi psa * Od wczoraj wierzę, że marzenia się spełniają * Nigdy jeszcze nie byłem tak szczęśliwy * Opis uczuć pani z noweli „Kamizelka” * Opis uczuć Stasia porwanego wraz z Nel przez Beduinów * Opis uczuć Ani Shirley, kiedy dowiedziała się, że nie zostanie na Zielonym Wzgórzu * Opis uczuć Demeter na wieść o porwaniu córki * Opis uczuć Boki na wieść o ciężkiej chorobie Nemeczka (F. Molnar „Chłopcy z Placu Broni”) * Opis uczuć Miziołka na widok przyjaciela z dziewczyną, która mu się podoba (J. Olech Dynastia Miziołków)
OPOWIADANIE
* Nasza klasa * Opowieść pana Tomasza (Bolesław Prus „Katarynka”) * Relacja króla Kraka o strasznym potworze i jego pogromcy * Smutne losy pięknego Narcyza (na podstawie mitu o Demeter i Korze) * Sąd Parysa (J. Parandowski „Mitologia”), czyli jak doszło do wojny o piękną Helenę * Opowieść o zajączku, który miał wielu „przyjaciół” (Ignacy Krasicki „Przyjaciele”) * Straszna przygoda w starym zamczysku * Opowiedz o swoich uczuciach i przeżyciach związanych z końcem wakacji i początkiem roku szkolnego * Jak ludzie przygotowują się do zimy * Opowiedz o tym, co najbardziej lubisz, a czego nie lubisz w szkole * Napisz tekst, w którym twój dowolnie wybrany podręcznik przemówi do ciebie, zachęcając cię do przeczytania, a może skarżąc się na coś * Opisz wydarzenie, które dla jednych osób było przyjemne, a dla innych przykre * Dopisz prawdopodobne zakończenie noweli „Katarynka” * Moja praca (w domu, w szkole) i jej rezultaty * Opowiedz balladę A. Mickiewicza „Pani Twardowska” * Opowiedz, jak się zachowujesz, kiedy jest ci wesoło, a jak, kiedy jesteś smutny * Opowiedz o znanych ci przykładach dobroci i życzliwości wśród ludzi * Opowiedz o wierzeniach Greków * Opowiedz o reakcji młodych wilczków na pojawienie się Mowgliego (R. Kipling Księga dżungli)
CHARAKTERYSTYKA
* Ernest Nemeczek („Chłopcy z Placu Broni”) * Tomek Sawyer („Przygody Tomka Sawyera”) * Ania Shirley („Ania z Zielonego Wzgórza”) * Edmund Pevensie (C. S. Lewis „Lew, Czarownica i stara szafa”) * Uczniowie profesora Alcybiadesa - charakterystyka zbiorowa (E. Niziurski „Sposób na Alcybiadesa”) * Mary Lennox (F. H. Burnett „Tajemniczy ogród”) * Colin Craven (F. H. Burnett „Tajemniczy ogród”) * Charakterystyka Alcybiadesa (E. Niziurski „Sposób na Alcybiadesa”) * Witold Sprężycki (W. Gomulicki Wspomnienia niebieskiego mundurka)
SPRAWOZDANIE
* Byłem na statku, kiedy Odyseusz próbował ominąć Scyllę i Charybdę * Widziałem, jak Hades porywa Korę * Staś zdaje ojcu sprawozdanie ze spotkania z Mahdim * Sprawozdanie z wybranej sytuacji w klasie Mikołajka (R. Goscinny, J. J. Sempe Mikołajek) * LIST * List do rodziców z wakacji * List do Ani Shirley z propozycją przyjaźni * List Nel do Stasia * List Colina do taty * List Odyseusza do ukochanej Penelopy z obietnicą szybkiego powrotu * List Penelopy do Odyseusza z prośbą, by szybko wracał * List Kinga do Saby * List do Aslana * List do Mowgliego od jego rodziców
ZAPROSZENIE
* Przykłady
INSTRUKCJA
* Instrukcja wsiadania na wielbłąda * Postępuj zgodnie z tą instrukcją... - wskazówki dla dobrego detektywa
WYPRACOWANIE
* Dlaczego nowela Marii Konopnickiej nosi tytuł „Dym”? * Moja rodzina i jej codzienne sprawy * Dlaczego zwierzęta nie pomogły zającowi uciec przed psami (I. Krasicki „Przyjaciele”)? * Podaj przykłady postępowania obecnego w codziennym życiu, a krytykowanego już w bajkach * Czego uczą nas bajki * Czyja postawa jest ci bliższa - Dedala czy Ikara? Uzasadnij odpowiedź * Nieposłuszne dzieci były znane już w mitologii. Na ich przykładzie wyjaśnij, dlaczego warto słuchać rodziców? * Czy Prometeusz zasłużył na karę, jaka go spotkała * Czy udręka Syzyfa wzbudza w tobie takie samo współczucie jak męka Prometeusza? * Wyjaśnij pojęcie „syzyfowa praca” * Życie ucznia pełne jest niespodzianek. Opisz radości i smutki uczniowskiego życia * Kiedy Aurelia poczuła się szczęśliwa? (M. Musierowicz „Aurelia”) * Nadchodzi burza * Autoportret * Rozwiń mit o Romulusie i Remusie * Jak powstały fiołki? * Jak powstała róża? * Moja rodzina i rodzina Miziołka - porównanie (J. Olech Dynastia Miziołków) * Kim chciałbym zostać? * Moje ulubione zajęcie * Chciałbym mieć zwierzątko * Dlaczego mówimy, że książka to nasz przyjaciel? * Wspomnienia z wakacji * Dlaczego zmieniają się pory roku? * Mark Twain „Przygody Tomka Sawyera” - moja ocena powieści * Legenda o uśmiechu * Czy chciałbym się uczyć w szkole z XIX wieku? (W. Gomulicki Wspomnienie niebieskiego mundurka) * Czy chciałbym się przyjaźnić z chłopcami z klasy Mikołajka? (R. Goscinny, J. J. Sempe Mikołajek)
|
|