|
|
Księgarnia
PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 24
tel. 501 [zasłonięte] 370
Księgarnia
stacjonarna: 519 [zasłonięte] 288
504 029
187 [zasłonięte]@tlen.pl |
|
|
|
Książkę wysyłamy listem poleconym lub paczką w ciągu 1-3
dni roboczych po otrzymaniu wpłaty na konto.
Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę
VAT.
W tytule
przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji.
Odbiór osobisty:
Księgarnia PIM,
Tychy
ul. Jana Pawła II 24
pon-pt 10-19; sob
10-16.
tel. 519 [zasłonięte] 288
Przy odbiorze osobistym
proszę o kontakt z księgarnią w godzinach pracy księgarni.
|
|
|
|
Wpłata na konto:
Alior Bank
21 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 798709
|
|
|
|
Bez względu na ilość zakupionych książek koszt przesyłki
doliczamy tylko raz i wynosi on maksymalnie 10 zł. |
| |
Wyobrażenie Fenomenologiczna psychologia wyobraźni Sartre
Jean-Paul
Wydawnictwo: Aletheia ISBN:
978-83-[zasłonięte]-8288-7 Tłumaczenie: Beylin
Paweł Format: 12.0x19.5cm Liczba stron:
286 Oprawa: Miękka Wydanie: 2012 r.
Opis: Francuski filozof Jean-Paul Sartre (1905–1980)
napisał „Wyobrażenie” dość wcześnie (1936–1939) z przeznaczeniem na
pracę doktorską. Choć wydawałoby się, że takie przeznaczenie nie
zapowiada zajmującej lektury, rozprawa jest frapująca, pełna
odważnych tez i nowoczesna, bo fenomenologiczna. W tym okresie
Sartre zapoznawał się z pracami Husserla oraz Heideggera i łącząc
ich z Bergsonem, mógł zaproponować nową „fenomenologiczną
psychologię wyobraźni”. W książce chodzi przede wszystkim o obraz,
którego jedną z postaci, obrazem myślowym, jest tak zwane
wyobrażenie. Obraz jest świadomością, głosi podstawowa teza Sartre’a
– nie rzeczą, nie przedmiotem, lecz aktem „obrazowania”. Bez tej
aktywności umysłu obraz malarski byłby tylko nagromadzeniem barwnych
plam, a wyobraźnia nie umiałaby wytworzyć sobie „wyobrażenia”
nieobecnej rzeczy. Sartre wprowadza wiele przytomnych, ale wówczas
jeszcze nowatorskich koncepcji, na przykład odróżnia obraz od
postrzeżenia z jednej strony, a od gotowego przedmiotu z drugiej,
nie przeciwstawia obrazu sferze myślowej, lecz go do niej zalicza.
Ten wkład w fenomenologiczną psychologię zawiera już elementy
filozofii egzystencjalnej, którą autor wyłoży kilka lat później w
„Bycie i nicości”.
|
|