Numer: 72250
Uszczelnia pęknięcia bloku cylindrów bez demontażu. Do bloków odlewanych z żelaza, stali lub aluminium. Wytrzymały na wysokie temperatury, ciśnienie wody oraz drgania.
WAŻNE: preparat nie miesza się z płynami chłodzącymi. Powinien być dodawany tylko do wody. Nie dolewać go do oleju, ani nie nalewać bezpośrednio do cylindrów. Sposób użycia:
1. Jeżeli płyn chłodzący ma ponad rok, należy go usunąć, a następnie przepłukać układ chłodzenia wodą lub Wynn’s Cooling System Flush. 2. W przypadku obfitych przecieków przepływ płynu powinien być spowolniony za pomocą zwitka wełny drucianej dobrej jakości trzymanej przy otworze spustowym. 3. Jeżeli temperatura jest niska, należy ogrzać butelkę z preparatem w ciepłej wodzie. Przed użyciem energicznie potrząsnąć butelką.
I. Pęknięcia zewnętrzne: Otworzyć górną uszczelkę chłodnicy. Rozgrzać silnik. Jeśli to konieczne, odprowadzić nieco wody aby uniknąć rozlania. Usunąć termostat i przez powstały w ten sposób otwór nalać preparatu (jedna butelka na układ chłodzenia do 8 litrów). Założyć uszczelkę. Wypełnić chłodnicę ciepłą wodą, nałożyć pokrywę i zostawić silnik na wysokich obrotach przez 15 do 20 min. Podczas zabiegu obserwować wskaźnik temperatury wody. Nie dopuszczać do zagotowania się wody. Wyłączyć silnik i pozwolić mu ostygnąć przez 5 minut, jeśli to konieczne dopełnić ciepłą wodą. Zostawić preparat w układzie chłodzenia przez 3 do 4 dni. Usunąć płyn chłodzący przy zimnym silniku i starannie przepłukać układ chłodzenia. Wypełnić płynem do chłodnicy. Założyć termostat.
II. Pęknięcia wewnętrzne. Postępować w ten sam sposób. Po nalaniu preparatu i dopełnieniu wodą, usunąć z uszkodzonego cylindra świecę zapłonową i zostawić włączony silnik na najwyżej 20 min. Jeżeli uszkodzonych jest kilka cylindrów, usunąć świece zapłonowe po kolei pozostawiając każdą świecę wyłączoną przez 5 minut. Po ostygnięciu i wyschnięciu wypełnić wodą. Założyć termostat. Możliwe, że w trakcie operacji woda dostanie się do instalacji olejowej. Zaleca się jej przepłukanie i wymianę oleju. Przez 3 dni nie używać płynu do chłodnicy. Jeżeli pęknięcia są drobne, nalać preparat do zimnej chłodnicy, włączyć silnik i pozostawić go na wysokich obrotach (15 minut) aż się rozgrzeje. Wyłączyć silnik. Wypełnić gorącą wodą i pozwolić wystygnąć. Jeśli preparat wyleje się na szybę lub farbę, natychmiast spłukać czystą wodą. W razie przecieków z chłodnicy użyć preparatu do uszczelniania układów chłodzenia.
|
|