##### ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJIE #####
*
WYKORZYSTANIE
TECHNOLOGII I SYSTEMÓW
INFORMATYCZNYCH W
PROCESACH DECYZYJNYCH *
Narzędzia informatyczne, zwłaszcza wykorzystujące nowoczesne technologie, mogą w znacznym stopniu proces podejmowania decyzji ułatwić i podnieść znacznie procent decyzji podjętych właściwie. Aby wykorzystanie narzędzi informatycznych mogło być efektywne i skuteczne, muszą być one właściwie wdrożone i zasilone niezbędnym zasobem wiarygodnej informacji. Wiąże się to z prawidłowym przygotowaniem i przeprowadzeniem wdrożenia systemu informacyjnego, a nieodłącznym procesem takiego przedsięwzięcia jest wałaściwe zestrukturyzowanie wykorzystywanej przez system informacji. Niniejsze opracowanie omawia problematykę wykorzystania technologii i systemów informatycznych w trzech aspektach: - ogólnych wymagań informacyjnych - wdrażania systemów informatycznych - aplikacji, wspomagających proces decyzyjny
Słowa kluczowe: • technologie informatyczne • systemy informatyczne • wspomaganie decyzji • procesy decyzyjne
Spis treści:
1. Wstęp
2. Legalność oprogramowania 2.1. Podstawa prawna 2.2. Abolicja 2.3. Pozyskiwanie oprogramowania 2.4. Uprawnienia użytkownika 2.5. Podsumowanie
Literatura
3. Pozyskiwanie informacji z Internetu 3.1. Wstęp 3.2. Portale internetowe 3.2.1. Zasób informacji 3.2.2. Personalizacja 3.3. Wyszukiwarki 3.3.1. Składnia zapytań 3.3.2. Multiwyszukiwarki 3.3.3. Adresy internetowe 3.4. Katalogi stron WWW 3.4.1. Podział tematyczny 3.5. Grupy dyskusyjne 3.5.1. Podział na kategorie 3.6. Serwisy WWW 3.6.1. Strony konkurencji 3.6.2. Płatne i bezpłatne serwisy informacyj 3.6.3. Własne strony źródłem informacji 3.7. Oprogramowanie 3.7.1. Internetowy poszukiwacz 3.7.2. Copernic 2000 Literatura
4. Encje w modelach struktur danych systemów MRPII/ERP 4.1. Wstęp 4.2. Pozycja asortymentowa 4.3. Konstrukcja i technologia 4.4. Produkcja w toku 4.5. Uwagi końcowe
Literatura
5. Wdrożenie hurtowni danych w przedsiębiorstwie 5.1. Wstęp 5.2. Etapy tworzenia hurtowni danych 5.2.1. Etap 1. Analiza 5.2.2. Etap 2. Projektowanie 5.2.3. Etap 3. Budowa i wdrażanie 5.2.4. Etap 4. Konserwacja hurtowni 5.3. Pionierzy hurtowni danych
Literatura
6. Czynniki, wpływające na wdrożenie SI w przedsiębiorstwie 6.1. Wprowadzenie 6.2. Wdrożenie systemu informatycznego (SI) 6.3. Czynniki, wpływające na wdrożenie 6.4. Podsumowanie
Literatura
7. Metody kontroli i oceny wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych (ZSI) 7.1. Wstęp 7.2. Wybrane metody analizy, kontroli i oceny a metodologia wdrażania ZSI 7.2.1. Analiza 7.2.2. Wybór systemu i jego dostawcy 7.2.3. Projektowanie systemu 7.2.4. Wdrożenie 7.2.5. Zamrożenie i utrzymanie 7.3. Analiza krytycznych czynników sukcesu dla wdrożenia systemu informatycznego 7.4. Mierniki finansowe do oceny inwestycji informatycznych 7.5. Strategiczna Tablica Wskaźników Balanced Scorecard do oceny inwestycji informatycznych 7.6. Podsumowanie
Literatura
8. Komputerowe wspomaganie sterowania jakością 8.1. Wstęp 8.2. Normy ISO a zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie 8.3. Narzędzia informatyczne wspomagające sterowanie jakością
Literatura
9. Wspomaganie oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa 9.1. Wprowadzenie 9.2. Podstawy teoretyczne systemów ekspertowych 9.3. Podstawy teoretyczne sztucznych sieci neuronowych 9.3.1. Rodzaje sieci 9.3.2. Zastosowanie sieci neuronowych 9.4. Analiza Du Ponta
9.4.1. Wartości graniczne wskaźników 9.5. Opis systemu ekspertowego interpretującego wyniki analizy Du Ponta 9.6. Opis sieci neuronowej interpretującej wyniki analizy Du Ponta 9.6.1. Procedura tworzenia sieci neuronowych w aplikacji Neuronix 9.6.2. Praktyczny przykład sieci neuronowej 9.6.2.1. Projekt sieci neuronowej 9.6.2.2. Uczenie sieci
9.6.2.3.Uruchomienie sieci 9.7. Praktyczne zastosowanie systemu ekspertowego i sieci neuronowej w ocenie kondycji finansowej wybranych przedsiębiorstw 9.7.1. Analiza Du Ponta firmy Remak SA 9.7.2. Analiza Du Ponta firmy „Alfa" 9.7.3. Analiza Du Ponta firmy „Beta" 9.8. Porównanie wyników działania systemu ekspertowego i sieci neuronowej 9.9. Wnioski końcowe
Literatura
10. Metody porządkowania liniowego w ocenie przedsiębiorstw 10.1. Wstęp 10.2. Redukcja cech diagnostycznych 10.2.1. Cechy zbędne 10.2.2. Cechy quasi-stałe 116 10.3. Procedury normalizacji zmiennych diagnostycznych 10.3.1. Ujednolicenie charakteru zmiennych 10.3.2. Wzajemna porównywalność- standaryzacja 10.3.3. Wyeliminowanie wartości niedodatnich 10.4. Rangowanie taksonomiczne - porównanie obiektów wielowymiarowych
10.4.1. System wag Literatura
11. Zarządzanie kontaktami z klientami 11.1. Wstęp 11.2. Oprogramowanie 11.3. Dotychczasowe bazy danych o klientach
11 ADefinicja bazy wiedzy 11.5. Moduł marketingu i sprzedaży 11.6. Help Desk 11.7. Zakończenie
Literatura
12. Systemy bankowości elektronicznej w Polsce 12.1. E-banking - system bankowości elektronicznej 12.2. Zasady działania e-bankingu 12.2.1. Obszary zastosowań 12.2.2. Uczestnicy systemu bankowości elektronicznej
12.2.3. Mechanizmy bezpieczeństwa 12.2.4. Tryb pracy systemu bankowego 12.3. Polskie rozwiązania e-bankingu 12.3.1. Użytkownicy e-bankingu w Polsce 12.3.2. Analiza infrastruktury teleinformatycznej niezbędnej do wdrożenia systemu bankowości elektronicznej 12.4. Podsumowanie Literatura
13. Prognozowanie zapotrzebowania na energię elektryczną 13.1. Wprowadzenie 13.2. Ogólne założenia prognozy 13.3. Przygotowanie danych źródłowych 13.3.1. Prognoza w systemie dziennym 13.3.2. Prognoza w systemie godzinowym 13.4. Zależność zapotrzebowania od zmiany temperatury 13.5. Etap prognozowania 13.6. Podsumowanie
Literatura
WYDAWCA - Politechniki Śląskiej Gliwice 2002r.
AUTOR - praca zbiorowa pod red. A. Michalskiego STROM - 154 FORMAT - B5 STAN - db
POLECAM 100 %%%
|