 |
|
Księgarnia
PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 24
tel. 501 [zasłonięte] 370
Księgarnia
stacjonarna: 519 [zasłonięte] 288
504 029
187 [zasłonięte]@tlen.pl |
|
 |
|
Książkę wysyłamy listem poleconym lub paczką w ciągu 1-3
dni roboczych po otrzymaniu wpłaty na konto.
Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę
VAT.
W tytule
przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji.
Odbiór osobisty:
Księgarnia PIM,
Tychy
ul. Jana Pawła II 24
pon-pt 10-19; sob
10-16.
tel. 519 [zasłonięte] 288
Przy odbiorze osobistym
proszę o kontakt z księgarnią w godzinach pracy księgarni.
|
|
 |
|
Wpłata na konto:
Alior Bank
21 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 798709
|
|
 |
|
Bez względu na ilość zakupionych książek koszt przesyłki
doliczamy tylko raz i wynosi on maksymalnie 10 zł. |
| |
Wykłady o filozofii politycznej Kanta (oryginalnie: Lectures
on Kant?s Political Philosophy) Arendt Hannah
Wydawnictwo: Fundacja Augusta hr.
Cieszkowskiego ISBN:
978-83-[zasłonięte]-0906-2 Tłumaczenie: Kuczyński Rafał, Moskalewicz
Marcin Format: 13.5x20.5cm Liczba stron:
160 Oprawa: Miękka ze skrzydełkami Wydanie: 1,
2012 r.
Opis: Rozum bezwarunkowo potępia wojnę, nie stanowi ona
jednak nieuleczalnego zła, a różnorodność narodów, wraz ze
wszystkimi wynikającymi z niej konfliktami, jest wehikułem postępu.
Tego rodzaju ustalenia będące wynikiem sądu estetycznego i
refleksyjnego nie niosą żadnych praktycznych skutków dla działania.
Wszelako maksymy działania nie unieważniają sądu estetycznego i
refleksyjnego. Innymi słowy, choćby nawet Kant zawsze działał na
rzecz pokoju, to i tak wiedziałby i pamiętałby o swoim sądzie
afirmującym wzniosłość wojny. Jeśli jednak działałby na podstawie
wiedzy, którą uzyskał jako widz, we własnych oczach okazałby się
przestępcą. A jeśli z racji owego "moralnego obowiązku" zapomniałby
o swoich ustaleniach jako widza, stałby się tym, czym staje się
wielu dobrych, zaangażowanych po stronie pokoju i związanych ze
sprawami publicznymi ludzi - idealistycznym głupcem. (Fragment
Wykładów Hannah Arendt)
Daje się tu słyszeć głos innego Kanta, który wie, że wojna
dynamizuje rozwój i pobudza znieczulone przez "opium" i dostatek
wartości. Ale to nie małostkowa kalkulacja potencjalnych zysków,
jakie niesie konflikt wojenny, każe mu się za nim warunkowo
opowiedzieć. Jego apologia wojny ma charakter estetyczny i nie
przecina się z refleksją moralną. Mówiąc inaczej, przyjęcie
powszechnie ważnej maksymy działania w formie imperatywu
hipotetycznego ("aby obronić pokój, potrzebna jest teraz wojna") nie
wyklucza raz powziętych sądów estetycznych. (You smell that? Do you
smell that? Napalm, son. Nothing else in the world smells like that.
I love the smell of napalm in the morning). Gdyby Kant temu
przeczył, wyszedłby - wedle słów Arendt - na "idealistycznego
głupca", gdyby to aprobował, we własnych oczach stałby się
przestępcą. (Ze Wstępu Piotra Nowaka)

|
|