Oto Range Rover Classic.
Mamy do tych aut słabość, podobnie jak do większości klasycznych, ponadczasowych samochodów w tym prawdziwych 4x4. Reklamowany przez Land Rover’a jako „4 by 4 by Far” czyli auto z napędem 4x4 o możliwościach przerastających dalece to, co miała do zaoferowania konkurencja, nasz RR to samochód z roku 1991. Do Polski trafił w 2006 roku, z tego co wiemy, z Włoch.
To czym nasz Range urzeka jest jego kolor. Tak, to może dziwne, że mówimy tak w kontekście mocnej terenówki, ale jednak błyszczący, szary lakier tego egzemplarza to coś, co na pewno zasługuje na wzmiankę. W tym samym stopniu, co klasyczne, niepowtarzalne kształty tego modelu. Bądźmy szczerzy, nie da się od niego oderwać wzroku. A to dopiero początek.
Nasz Range ma bogate wyposażenie pokładowe. Znajdziemy tu klimatyzację, tempomat, skórzaną tapicerkę, drewniane aplikacje, otwierany szklany dach, elektrycznie sterowane wszystkie szyby i zewnętrzne lusterka, centralny zamek a nawet podgrzewaną przednią szybę.
Wnętrze samochodu świetnie się prezentuje. Deska rozdzielcza jest kompletna, bez pęknięć, z oryginalnymi gumowymi matami w zagłębieniach. Przyjemna w dotyku i nieponiszczona tapicerka dopełniają luksusowego obrazu samochodu. Nad głowami jadących jest nowa podsufitka. To jednak sprawy, na które zwracamy uwagę przy powierzchownych oględzinach. W tym samochodzie nie rozczarujecie się również przy bardziej wnikliwej obserwacji.
Bodaj największą zaletą naszego samochodu jest nadzwyczaj dobry stan blacharski. Rama jest w doskonałej kondycji, nienaprawiana. Zakola, w tym mocowania tylnych pasów bezpieczeństwa tylnej kanapy, idealne. Podłoga bez zarzutu. Samochód trzyma fason i linie.
Mechanicznie również jest bardzo fajnie. Range nie traktowany jako terenowy wół roboczy, dlatego brak tu jakichkolwiek luzów. Do wymiany nadawały się tylko tylne łączniki stabilizatora i końcówki w układzie kierowniczym. Już założyliśmy nowe. Amortyzatory i sprężyny(żółte) są jak nowe. Auto wydaje się lekko podniesione w stosunku do serii. Możliwe też, że po prostu stoi tak jak powinno i tak też amortyzuje. Wydech w dobrej kondycji.
Samochód jest napędzany silnikiem wysokoprężnym 2.5 tdi VM. Należy podkreślić, że silnik ładnie zapala, nie kopci i ma moc. Do tego charakteryzuje się niskim spalaniem. Nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów. Z wad układu napędowego należy wymienić lekko nieszczelny układ wspomagania (pompa lub przewody) a także wycieki z silnika, z którymi można żyć lub usunąć w czym chętnie pomożemy. Mamy również drugi silnik wraz z samochodem (Alfa 164TD) o nieco wyższej mocy (125KM) również marki VM w doskonałej kondycji w bardzo rozsądnej cenie przy zakupie RR.
Range Rover jest ubezpieczony do kwietnia 2015. Przegląd ma do stycznia 2016 roku. W dowodzie wbity hak z DMC 4000kg, więc przyczepę z końmi może ciągnąć bez problemu. Rozważymy przyjęcie innego ciekawego samochodu w rozliczeniu do 10 tyś zł.
Zapraszamy do rozmowy z nami. Jesteśmy pasjonatami motoryzacji, kochamy samochody. Zajrzyj na naszą stronę na Facebooku i zobacz inne samochody i projekty, nad którymi pracujemy. Jeśli masz pytania o auto, czekamy na telefon. Zapraszamy...
Marcin - 607 [zasłonięte] 908 Michał - 660 [zasłonięte] 403