Odporność antykorozyjna: powyżej 480 godzin (test w komorze solnej, kryteria wg ISO 9227).
Guma wycieraka - wykonana z mieszanki opartej na 100-procentowym kauczuku naturalnym oraz 12-tu komponentach chemicznych z dodatkiem grafitu, polepszającego współczynnik tarcia i niwelujacego głośną pracę wycieraczki. Użycie grafitu na etapie przygotowania mieszanki powoduje iż nie osadza się on na szybie, co bywa częstym zjawiskiem w wycierakach konkurencyjnych firm, które są grafitowane jedynie powierzchniowo. Gumy wycieraków MOTGUM spełniają wymagania norm FIAT i GM w zakresie własności mechanicznych, skuteczności wycierania i odporności ozonowej.
Boczne listwy sprężyste - wykonane ze stali kwasoodpornej, gat. 1.4310 (2H18N9) o wytrzymałości powyżej 1800N/mm2.
Części metalowe (dźwignie i spojler) - wykonane z blachy stalowej o podwyższonej wytrzymałości. Alu-cynkowa powłoka antykorozyjna o grubości powyżej 25 mikrometrów.
Elementy z tworzywa - PBT (politereftalan butylu) - tworzywo techniczne o doskonałych właściwościach mechanicznych i wysokiej odporności na warunki atmosferyczne.
Pokrycia - farba: żywica poliestrowa wysoce odporna na promienie UV oraz warunki atmosferyczne (sole, kwasy, zanieczyszczenia pochodzące ze spalin).
Pióra wycieraków ze spojlerem spełniają wymagania określone w specyfikacjach FIAT 9.93605 oraz DAEWOO EDS - M - 7501 w zakresie funkcjonalności i własności materiałowych. Zarówno gumy jak i kompletne pióra posiadają certyfikaty bezpieczeństwa „B", zaś proces produkcyjny jest okresowo oceniany i kwalifikowany przez głównych odbiorców.