Zajmujemy się ściąganiem filtrów ze stron internetowych.
Przygotowujemy pliki ze szkodliwymi linkami prowadzącymi linkami do Państwa strony.
Wysyłamy te linki do Google za pomocą narzędzia Disavow Tools.
Staramy się podać/zgłosić jak najmniejszą ilość linków dzięki czemu nie trzeba zaczynać pozycjonowania od początku.
1.W pierwszej kolejności podajemy linki które są z miejsc o niskiej jakości, kopiowanych tekstów oraz posiadają sztucznie dobraną kotwicę linka (anchor).
2.Wysyłamy plik z linkami i prosimy Google o rozpatrzenie wniosku.
Powtarzamy kroki 1 oraz 2 aż do skutku tzn otrzymania informacji o ściągnięciu kary przez Wyszukiwarkę !
Korzystamy z najlepszych narzędzi Ahrefs.com, Majestic seo, Seoodkurzacz, Sitecondition lecz końcową analizę przeprowadzamy własnoręcznie !!!
W razie pytań proszę o e-mail [zasłonięte]@extraseo.pl
Przeczytaj więcej :
Filtr ręczny
Najlepiej jest rozpocząć od sprawdzenia czy na stronę został nałożony filtr ręczny. W tym celu należy zalogować się do Narzędzi dla Webmasterów i w zakładce Ruch związany z wyszukiwaniem – Działania ręczne sprawdzić czy widnieje informacja o podjęciu ręcznych działań przeciwspamowych. Powiadomienie wskazuje również przyczynę filtra, np. nienaturalne linki przychodzące.
Procedura wychodzenia z filtra ręcznego może być dwojaka. Możemy wprowadzić zmiany pod kątem zgodności z wytycznymi Google i zwyczajnie poczekać na wygaśnięcie filtra, jednak po pierwsze trwa to dość długo - od kilku miesięcy nawet do ponad roku, a po drugie jeśli strona nadal będzie łamała wytyczne filtr zostanie odnowiony. Aby szybciej uporać się z filtrem musimy napisać prośbę o ponowne rozpatrzenie witryny, która powinna zostać poprzedzona naprawieniem błędów stanowiących naruszenie wytycznych Google. W przypadku kary za nienaturalne linki przychodzące należy przeanalizować linki prowadzące do naszej witryny i wyselekcjonować te, które mogły przyczynić się do nałożenia filtra (w szczególności warto zwrócić uwagę na odnośniki z przeoptymalizowanymi anchorami oraz pozyskiwane automatycznie). Następnie musimy zwrócić się do właścicieli witryn, na których znajdują się niechciane linki, z prośbą o ich usunięcie. Jeśli nie udało się usunąć wszystkich linków możemy rozważyć skorzystanie z narzędzia Disavow Links, w celu zrzeczenia się niechcianych odnośników. Ostatnim krokiem jest wysłanie prośby o ponowne rozpatrzenie, w której powinna być zawarta informacja o tym, w jaki sposób strona naruszała wytyczne Google i jakie zmiany zostały poczynione. Po około 7-30 dniach otrzymamy odpowiedź o pozytywnym lub negatywnym rozpatrzeniu zgłoszenia. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia po około 7 dniach widoczne powinny być pierwsze efekty.
Filtry ręczne mogą być również nakładane za linki wychodzące oraz nadmierną optymalizację strony. W pierwszym przypadku powinniśmy skupić się na przeanalizowaniu linków wychodzących z naszej witryny, pamiętając o tym, że linki reklamowe powinny posiadać atrybut nofollow. W drugim przypadku należy sprawdzić stronę pod kątem przeoptymalizowania, zwracając szczególną uwagę na występowanie keyword stuffing, tj. upychania słów kluczowych w treści, titlach, altach.
Filtr algorytmiczny
Filtry algorytmiczne są karami nakładanymi w sposób automatyczny. Jeśli nie otrzymaliśmy powiadomienia o ręcznych działaniach, a pozycje strony nagle spadły najprawdopodobniej mamy do czynienia właśnie z filtrem algorytmicznym. W odróżnieniu od kary ręcznej w tym przypadku nie ma możliwości wyjścia z filtra przez wysłanie prośby o ponowne rozpatrzenie witryny. Cofnięcie filtra polega w tym przypadku na naniesieniu odpowiednich zmian i poczekaniu na ich zaindeksowanie. Filtry algorytmiczne nakładane są zwykle przy dużych update'ach, jak i drobniejszych zmianach w algorytmie Google. Poniżej krótka charakterystyka najważniejszych update'ów, które mogą być przyczyną filtra.
Panda
Update wprowadzony został w lutym 2011 w celu obniżenia pozycji stron niskiej jakości, z ubogą i niezbyt obszerną treścią, nie niosących ze sobą wartości dla użytkowników oraz kopiujących treści z innych witryn. Działania naprawcze powinny polegać w tym przypadku na zadbaniu o unikalność treści (teksty nie powinny być powielane na innych stronach), rozwiązaniu problemu duplikatów w obrębie witryny oraz jeśli posiadamy dość ubogą treść także na rozbudowaniu strony o nowe wartościowe, oryginalne, obszerne treści.
Pingwin
Update, który wszedł w życie 24 kwietnia 2012 ma za zadanie obniżać pozycje witryn stosujących niezgodne z wytycznymi metody pozyskiwania linków oraz zawierających nadmiernie upchane słowa kluczowe, powodujące, że strona staje się mało czytelna. Działania naprawcze powinny w tym przypadku skoncentrować się na poprawieniu nasycenia słów kluczowych w serwisie, podjęciu kroków w kierunku wyeliminowania spamu związanego z witryną oraz poprawienia profilu linków przychodzących.
|