Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wychowawcza rola szkoły J. Kirenko, D. Wosik-Kawal

20-08-2014, 0:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 29.99 zł     
Użytkownik cykalmen12345
numer aukcji: 4501126761
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 1   
Koniec: 19-08-2014 23:51:35

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wychowawcza rola szkoły

Autor: Janusz Kirenko, Danuta Wosik-Kawala, Teresa Zubrzycka-Maciąg (red.)

ISBN:[zasłonięte]978-8384-160-0

Wydawnictwo: UMCS, Lublin

Liczba stron: 387

Wymiar: 170 x 240 mm

Stan: bardzo dobry

Problematyka wychowawcza wciąż jest niedoceniana w polskim systemie edukacji, a przecież wychowanie, obok kształcenia i opieki, to główne zadania współczesnej szkoły. Oczekuje się od niej, aby była nie tylko instytucją nauczającą, ale także chroniącą indywidualność każdego ucznia, przygotowującą do świadomego i wartościowego uczestnictwa w życiu społecznym oraz do kierowania własnym rozwojem i samorealizacji. Szczególną rolę w procesie wychowania szkolnego odgrywają nauczyciele - wychowawcy klas. Od ich wiedzy, umiejętności, postaw i zaangażowania w dużej mierze zależy stosunek uczniów do obowiązków szkolnych, nastawienie i motywacja do nauki, funkcjonowanie w grupie rówieśniczej, a w konsekwencji jakość życia szkolnego. Bardzo ważne dla skuteczności podejmowanych przez nauczyciela działań wychowawczych jest pozyskanie dla współpracy rodziców. Tym głównym kierunkom refleksji pedagogicznej nad wychowaniem w szkole poświęcone jest niniejsze opracowanie. To książka dla tych, którym zagadnienia związane z wychowaniem dzieci i młodzieży są bliskie, pomagają bowiem w racjonalnej i efektywnej pracy z nimi.

Spis treści:

Wstęp
Część I SZKOŁA JAKO ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE
Maria Chodkowska Współodpowiedzialność rodziców i szkoły za wychowanie młodych pokoleń (wświetle raportów CBOS)

Wiesława Walc Opiekuńczo-wychowawcza funkcja polskiej szkoły

Teresa Zubrzycka-Maciąg, Danuta Wosik-Kawala Wychowanie w szkole w świetle doświadczeń i opinii studentów pedagogiki

Dorota Pankowska, Anna Witek Strata czasu czy szansa rozwojowa? Godziny wychowawcze w percepcji uczniów szkół ponadpodstawowych

Jolanta M. Wolińska Obraz szkoły, nauczyciela i kolegi w percepcji uczniów gimnazjum

Beata Bednarczuk Atmosfera uczenia się w świadomości absolwentów klas prowadzonych na podstawie założeń pedagogiki Marii Montessori

Wojciech J. Maliszewski Indywidualność w kształceniu i wychowaniu. Perspektywa nauczyciela i wychowanka

Część II NAUCZYCIEL JAKO WYKONAWCA ZADAŃ WYCHOWAWCZYCH

Teresa Lewandowska-Kidoń Stereotyp nauczyciela w opinii społecznej

Maria Kocór Kompetencje wychowawcy klasy w ocenie uczniów i nauczycieli

Małgorzata Samujło Przygotowanie uczniów do pracy nad sobą jako zadanie nauczyciela wychowawcy

Izabella Maria Łukasik Kompetencje społeczne pedagogów z różnym poczuciem samoskuteczności

Janina Janowska Interakcje nauczyciel-uczeń jako czynnik stresogenny (w świetle badańwłasnych)

Anna Bochenek, Anna Grabowiec Przygotowanie przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego do realizacji zadańwychowawczych

Marzena Kowaluk O krok od bezradności, czyli nauczyciel wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Danuta Osik-Chudowolska Możliwości współpracy szkoły z oddziałami integracyjnymi z rodziną dzieci niepełnosprawnych

Joanna Jemielnik Możliwości współpracy nauczycieli i rodziców w procesie wychowania i kształcenia uczniów w szkole muzycznej

Część III WYCHOWANIE W SZKOLE W UJĘCIU HISTORYCZNYM (w świetle badańpolskich i ukraińskich)

Barbara Kalinowska-Witek Oczekiwania wobec szkoły elementarnej i średniej na przełomie XIX i XX wieku (wświetle wybranych czasopism kobiecych Królestwa Polskiego)

Adam Marcinkowski Refleksje na temat założeń polityki oświatowej i wychowawczej II Rzeczypospolitej

Katarzyna Kochan Wychowanie patriotyczne w elementarzach II Rzeczypospolitej

Mariya Chepil Działalność wychowawcza ukraińskich nauczycieli Galicji w procesie edukacji narodowej uczniów (1[zasłonięte]867-19)

Anna Pohorila The role of the teacher in the formation of senior pupils‘ creative personality (1[zasłonięte]950-19)
Rola nauczyciela w kształtowaniu osobowości twórczej licealistów w latach 1[zasłonięte]950-19

Roman Vyshnivskyi Iwan Franko about the role of a teacher inyouth education
Iwan Franko na temat roli nauczyciela w edukacji uczniów

Gorąco zachęcam do licytacji :)