Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WYCHOWANIE WSPÓŁCZESNE PROBLEMY ZIEMNOWICZ 1931

17-10-2014, 19:38
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 59.99 zł      Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 4678497544
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 17-10-2014 19:40:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
KOSZT WYSYŁKI 10 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

DR. MIECZYSŁAW ZIEMNOWICZ
PROBLEMY WYCHOWANIA WSPÓŁCZESNEGO
WYDANIE CZWARTE
MCMXXXI
WARSZAWA KRAKÓW
WYDAWNICTWO J. MORTKOWICZA
TOWARZYSTWO WYDAWNICZE W WARSZAWIE





SPIS TREŚCI.

I KONIECZNOŚĆ PRZEBUDOWY SZKOŁY......str. 1 -7
Fazy rozwoju szkoły w wieku ostatnim str. 1. - Niezadowolenie ze szkoły przed wojną str. 5. - Reakcja przeciw szkole str. 7.
II PRZESŁANKI TEORETYCZNE REFORMY SZKOŁY . str. 8-16 Próby poznania duszy dziecka str. 9. - Podstawa fizjologiczna str. 11. - Riologiczny pogląd na życie str. 13. - Wpływ socjolo-gji str. 15.
III ISTOTA WYCHOWANIA ...........str 17 -27
Sprzeczne poglądy na wychowanie str. 17. - Intuicyjne wychowanie w rodzinie str. 21. - Przymus w wychowaniu str. 23. -Wychowanie przekazuje doświadczenia rasy str. 24. - Wychowanie świadome trwa od niedawna str. 26. - Wychowanie jako funkcja społeczna str. 27.
IV CEL WYCHOWANIA.............str- 28-48
Istnienie celu w wychowaniu str. 28. - Różnorodność celów wychowania str. 30. - Relatywizm str. 31. - Zmienność celów wychowania str. 32. - Ideał ((zdrowy duch w zdrowem cielew str. 33. - Ideał udoskonalenia natury ludzkiej str. 34. - Harmonijny rozwój str. 36. - Ideał szczęścia str. 38. - Ideał religijny str. 40. - Ideał wiedzy i rozwoju str. 42. - Ideał społecznego wychowania str. 43. - Definicje wychowania: Auguste Comte, Schleiermacher, Wundt, Natorp, Willmann, Durkheim, Barth, Bagley, Thorndike, Edwards, Adams, Häberlin, Lange str. 46 i n.
V WYCHOWANIE NARODOWE A PAŃSTWOWE . . . str. 49-61 Potrzeba konkretnego ujęcia ideału społecznego str. 49. - Wychowanie państwowe starsze niż narodowe str. 51. - Pojęcia ((narodowy)) i ((państwowy)) str. 52. - Kosmopolityzm str. 55. - Ideał narodowy i państwowy w Polsce str. 57.
VI SZKOŁA JAKO ORGAN WYCHOWANIA......str. 62-78
Pierwsze wychowanie w rodzinie str. 62. - Wzrost znaczenia społecznego szkoły str. 64. — Szkoła w okresie reakcji str. 65. — Szkoła kontrolą wychowania społecznego str. 66. - Szkoła staje się narzędziem polityki rządu str. 67. — Skuteczność wychowania str. 71. - Źródło skuteczności wychowania str. 73. - Rola szkoły str. 75. - Wpływ szkoły na psychikę narodu str. 76.
VII ŻYCIE SZKOŁY...............str. 79-130
Istotą szkoły nie przepisy ani urządzenia str. 79. -
Dawniejsze metody nauczania.........str. 81—91
Potrzeba ulepszania techniki nauczania str. 81. - Nauczanie w Grecji str. 82. - Nauczanie w Rzymie str. 84. - Nauczanie u żydów str. 85. - W wiekach średnich str. 86. - Odrodzenie str. 87. - Komeński, Locke str. 89. - Herbarta stopnie formalne str. 90. -
Narzekania na dzisiejsze metody uczenia.....str. 92—99
Zalety dawniejszych metod nauczania str. 92. — Heurystyczna metoda str. 94. - Teror w szkole str. 95. - Przyczyny niepowodzenia pracy szkolnej str. 96. -
Formalne kształcenie.............str. 99—103
Cel ((formalnego kształcenia)) str. 99. — ((Formalne kształcenie)) w świetle psychologii doświadczalnej str. 101. - Potrzeba oparcia się na ideale str. 102. -
Idea aktywności w wychowaniu........str. 103—108
Jak pogodzić wychowanie ((naturalne)) z społecznem str. 103. -Co wiemy o naturze ludzkiej? str. 104. - Dziedziczność str. 105. -Instynkt str. 106. -
Idea spontaneizmu w wychowaniu.......str. 108—118
Uwaga str. 108. - Automatyzm str. 111. - Prawo powtarzania str. 111. - Prawo efektu str. 112. - Zakaz w wychowaniu str. 113. - Zabawa, praca, trud str. 115. -
Okresy rozwojowe.............str. 118—125
Wzrost ciała a rozwój ducha str. 118. - Okresy rozwojowe według biologji str. 119. - Według psychologii str. 121. - Charakterystyka epok rozwojowych str. 123. -
Konkluzje.................str. 125—130
Pajdocentryzm str. 126. — Wychowanie indywidualne i gromadne str. 127. - Klasa, jako jednostka psychologiczna i organizacyjna str. 128.
VIII PAJDOCENTRYCZNE METODY........str. 131-214
Wspólne cechy nowych metod str. 131. -
1. Metody szkoły pracy.............str. 132—138
Pojęcie pracy społeczno-ekonomiczne i psychologiczno-pedago-giczne str. 132. - Praca u Deweya str. 134. - Praca u Kerschen-steinera str. 136. -
2. Rosyjska szkoła pracy produktywnej......str. 138—151
Zasady str. 138. - Program str. 140. - Statut jednolitej szkoły pracy str. 144. - Program tej szkoły str. 146. - Krytyka str. 147. -Statut jednolitej szkoły pracy niemieckiego nadwołżańskiego okręgu str. 149. -
3. Niemieckie szkoły doświadczalne........str. 152—165
Ideologja szkół hanzeatyckich str. 152. - Szkół saskich str. 154. -Nauka w szkołach doświadczalnych str. 155. - Szkoła doświadczalna w Neukölln str. 156. - Lekcja historji w Obersecunda str. 158. - Pierwsza faza rozwoju szkół doświadczalnych str. 160. -Druga faza str. 162. - Rola nauczyciela str. 163. - Metody pracy w szkolnictwie oficjalnem str. 164. -
4. Metody ośrodków zainteresowaniu w Belgji .... str. 165—183 Szkoły dla nierozwiniętych str. 165. - System Mannheimski str. 167. - Case dei Bambini str. 168. - Działalność i życie Dra Decroly str. 170. - Jego metoda str. 172. - Zastosowanie w Rrukseli str. 178. - Wzory lekcji na stopniu I i V str. 180. -
Nauka czytania i pisania...........str. 183—186
Rozdział materjału naukowego.........str. 186—191
Ogródek dziecięcy str. 186. - Całoroczny plan pracy na pierwszym i drugim stopniu str. 188. - Szczegółowy plan na czerwiec str. 188. -
5. Daltońska metoda laboratoryjna........str. 191—214
Miss Helen Parkhurst str. 191. - Zasady metody str. 193. - Kontrola pracy str. 195. - Rozkład dnia szkolnego str. 197. - Wzory assignments str. 199. — Zalety metody: swoboda, ciągłość pracy str. 202. - Stanowisko nauczyciela str. 205. - Słabe strony metody str. 207. - Inni twórcy nowych szkół: Angelo Patri str. 209; O'Neill str. 210; Jan Ligthart str. 210; Janusz Korczak str. 211. - ((Gary-Systems str. 213. - ((The Project Methods str. 213.
IX WIDOKI NA PRZYSZŁOŚĆ..........str. 215-235
Specjalny charakter szkół doświadczalnych str. 216. - Co nam dały szkoły doświadczalne str. 217. - Nawrót do pracy indywidualnej str. 219. - Metody Decrolyego i Daltońska nadają się do wprowadzenia str. 221. - Ruchome programy naukowe str. 223. -Rewizja programów naukowych str. 224. - Zmiana stosunku nauczyciela do ucznia str. 225. - Kształcenie nauczycieli str. 227. -Stosunek władz do nauczycieli str. 229. - Swoboda wobec programów str. 230. - Rola podręcznika szkolnego str. 231. - Karność i jej źródła str. 232.
X POLITYKA SZKOLNA............str. 236-260
Demokratyzacja szkoły str. 237. - Dostęp do szkół dla wszystkich str. 238. — Różne uzdolnienia, różne szkoły str. 241. - Wzajemny stosunek różnych szkół str. 241. - Reformy w Anglji, Francji i Niemczech str. 243. - W Polsce niema szkół stanowych str. 246. - Ideą przewodnią szkoły odbudowa państwa str. 247. -Tępienie analfabetyzmu pierwszym obowiązkiem str. 249. - Granice różniczkowania szkolnictwa str. 251. - SiedmiOKlasowa szkoła ideałem str. 25O. - Szkolnictwo zawodowe str. 255 - Organizacja szkoły zależy od warunków ekonomicznych str. 257.





SKOROWIDZ OSÓB I RZECZY.

Adams John 25, 43, 45, 47, 48, 72,
73, 102, 212, 24Ü Adler Dr. 113 Aktywność 18, 54, 103-108, 117, 125:
126, 166, 168, 176, 206, 218, 219 Altenstein 65 Arystofanes 82 Arystoteles 83, 91, 132 Automatyzm 112
Bagley 26, 28, 43, 47. 73, 96, 108, 122
Bacon 88
Barth Paul 46, 67, 82
Basset Miss 192
Behrend 134
Ben Gamala 85
Binet A. 9, 10. 171, 172
Błoński j 138-143, 146, 152
Bobertag 10
Boon 177
Bryan 101
Burk 107
Buyse 10
Buzek J. 57
Catell 9 Chabot Ch. 20 Charcot 9
Claparede 96, 121, 122 Compayré 83, 85 Comte August 46, 121 Crouset Dr. Paul 241
Dahlem Louis 170, 177, 181 Danysz Ant 59
Darroch Prof. 102
Darwin 1Ü
Daudet 6
Decroly Dr. 10, 147, 165, 167 i nast.
191, 213, 219, 220, 221, 231 Descartes 88 De La Chambre 8 Demoor 73, 122, 167 Devogel Victor 186 Dewey John 5, 13, 96, 106, 107, 131,
134-136, 172, 210, 223 Dewey Miss Evelyn 192, 196, 200 Dickens 6 Dostojewski 6 Dugas L. 87
Durkheim 43, 46, 47, 67, 73 Duvillard 170 Dziedziczność 104-106
Edwards A. 47
Emerson 5
Epoki rozwojowe 11, 12, 118-125
Erazm z Roterdamu 88
Ewolucja 11, 30, 43, 52
Fadrus Victor 259
Falski 184
Fernere Ad. 116, 121, 122. 132, 169,
209
Fichte 56, 133, 144 Fontenelle 71 Formalne kształcenie 4, 6, 74, 84, 90,
91, 99-103 France A. 6 Freud 113
Froebel 115, 132-134, 169, 186, 211
Gall 8
Galton 9, 104
Gary System 212, 219
Gaudig 45
Gentile 247
Goddard 10
Godin 120
Goethe 114, 144
Götze Carl 152
Guyau 73
Gunning J. W. L. 210
Häberlin P. 48
Hall Stanley 5, 13, 123, 124, 126
Hamaide Am. 176, 177
Harper 251
Harter 101
Helvetius 71
Herbart 3, 4, 59, 73, 90, 91, 99, 100,
133, 162, 214, 230 Hessen Sergius 144 Holbein Hans 86 Hugo Victor 6 Hylla 10
Instynkt 24, 25, 105-108
James W. 5, 107, 112, 113, 135 Jednolitość szkolnictwa 70,144 i nast.
241, 242, 244, 250 Jonckheere 73, 122, 167 Juwenal 85
Kant 73, 239
Karność i jej źródło 232-2C4 Karsen Fritz 152, 154, 156, 158, 213 Kerschensteiner 134, 136 i nast., 172 Kipling 6
Klasa jako całość 80, 12/ -130 Klops tock 52
Knowlton Dr. Daniel C. 213 Komeński 51, 88, 89, 133 Komisja Edukacji Narodowej 38, 39. 70, 77, 132
Konarski Stan. 52, 77 Konrad v. Fussesbrunn 86 Korczak Janusz 211 Kosmopolityzm 51, 56 Kot St. 83, 84, 85 Krupskaja N. 144
La Chalotais 52 Lamszus Wilh. 153, 154 Lavater 8
Lay Dr. W. A. 97, 238 Le Bon Gustave 73, 111 Le Chatelier 5 Leibnitz 236 Leygues Georges 5, 252 Libanius 84 Ligthart Jan 210 Locke 51, 71, 89, 133 Loti P. 6 Lottig 152
Mac Munn Norman 97
Margueritte P. i V. 6
Marx 134, 138, 140. 147
Matthias Dr. Eug. 11, 119
Maupassant 6
Menander 82
Mendel 10, 104
Metoda wykładowa 4, 93
s paznokciowa 92, 93, 162 )) wychowawcza 112, 113 )) sokratyczna (heureza) 4, 90, 93, 94
Metoda kompleksów 146 i nast. s laboratoryjna (Dalton) 94, 191 i nast.
Metoda Decroly 172 i nast.
Meumann 10
Michelet 6
Mili James 38
Młodowska j. 192
Moltke 76
Monchamp 177
Montaigne 51, 88. 132, 133
Morgenstern Dr. 259
Mussolini 247
Mysłakowski Z. 31, 41. 46, 47 Montesquieu 14
Montessori 115, 165, 168 i nast., 172, 191, 202
Natorp 46
Nauczanie powszechne 63, 68, 80,
236 i nast., 246, 249 Nauczanie obowiązkowe 68, 236
i nast., 246
Nauczanie zawodowe 254 i nast. m bezpłatne 65, 68, 236
i nast., 241, 246 Nauczanie w Grecji 82, 83, 84 a w Rzymie 84, 85
îi w wiekach średnich 86,
87 Nauczanie w Czasach Odrodzenia !
87 i nast. Nauczyciel 13, 152, 153, 157, 162, 163,
205, 225 Nauczyciel (jego kształcenie) 226—
228, 258
Nawroczyński 9, 96, 167 Nawyknienia (habit) 111 i nast., 161 Norsworthy 73, 107, 115, 117
O'Neill E. F. 209, 210
Organizacja szkolnictwa 13, 69, 70;
74, 76, 125, 146, 155, 242-260 Organizacja stanowa 62, 237, 243,
246 Otto Dr. Bertold 208
Pajdocentryzm 126, 131 i nast. Parkhurst Miss Helen 191 i nast.,
202, 203, 206, 210, 219 Pascal 19 Patri Angelo 208 Paulsen F. 65 Pestalozzi 51, 132, 133 Pezard 105 Pf ister 113 Platon 73 Plinius 85 Podręcznik szkolny 231
Poincare Henri 5
Praca 115 i nast., 132 i nast.
w u Deweya 134-130
w u Kerschensteinera 136—138
)) u Błońskiego 138-144
s Szkolna 210 Pragmatyzm 5, 135 Preobrazensky 144 Prévost Marcel 176 Prus 6
Przyjaciel Szkoły 210 Przymus 21-23, 82 i nast., 103, 109,
116, 125, 220
Psychotechniczne egz. 11 Psychologia klasy 127-130, 218, 219
Rabelais 88, 132
Relatywizm 29, 30
Renan 6
Rodzina (jej znaczenie dla wychowania) 14-16, 26, 50, 62 ! nast, 140, 152, 155
Roman F. W. 243
Rousseau 3, 14, 19, 41, 51, 71, 72, 89, 113, 114, 115, 118. 121, 132, 133
Rowid Dr. Henryk 192
Ruch Pedagogiczny 192. 213
Samodzielność 22
Sand G. 6
Scharrelmann H. 31
Schiller F. C. S. 135
Schleiermacher 46
Schneider Dr. Hermann 240
Schneuzer Georg 151
Scholastycyzm 87
Schopenhauer 73
Seneka 85
Sickinger Dr. 167, 168
Simon Th. 9
Simon J. 85
Simyan 5
Smelten 179
Snedden Dr. David 238
Sofiści 83, 91
Sokrates 83, 91
Spontaneizm 108 i nast., 118, 126,
152 i nast., 160-161 Spranger Ed. 123 Staszic 39, 59, 71. 133 Steinhaus Marie 192. 216 Stern W. 10 Stevenson J. A. 213 Strayer 73, 107, 115, 117 Sturm Jan 88 Szczepanowski Stan 65 Szkoły dośw. niem. 152 i nast. System Daltoński 148 i nast. )) Mannheimski 167
Taylor 81
Temperament 104
Testy 9, 10, 11
The Fisher Education Act 243
The Project Method 213
The Winnetka Technique 212
Thorndike E. 37, 47, 99, 103, 107,
114
Tołstoj 6, 132, 144 Trentowski 39, 60, 132 Trocki 143
Uwaga 109, 123, 124 Vives 88
Washburne Carleton 212 Weismann 104
Welton 43
Werbalizm 4, 94—96, 147
Willmann O. 46
Wolność 14, 22, 110, 141, 146, 160, 202
Woodworth 101
Wundt 46
Wychowanie (istota) 13, 17 i nast.,
110
Wychowanie (skuteczność) 71 -71 )) (cel) 18, 28 i nast.
a narodowe 50 i nast.
)) państwowe 49 i nast.
)) (społeczne) 14, 26, 47
i nast.
Wychowanie ((Zdrowy duch)) 33 i 34; ideał udoskonalenia 34 i 35, harmonijny rozwój 36 i nast., ideał szczęścia 38, religijny 35, 38 Wychowanie w starożytności 50, 64 )) w średniowieczu 50,
64
Wychowanie za Odrodzenia 51, 64, 87, 88, 89
Yerkes Robert 10
Zabawa 108, 114—118
Zainteresowanie 12—14, 18, 88, 97, 109, 110, 124, 135, 146, 147, 157, 161, 170, 172 i nast., 202, 218-220
Zola 6
I Żeromski 6





Stoimy wobec problemu przebudowy szkoły i przeobrażenia wychowania. Trudności, piętrzące się przed nami, zmuszają do powolnego tempa pracy, życie zaś, nie cierpiące próżni, każe przyśpieszać budowę własnej szkoły, aby z niej wyszło nowe pokolenie, lepiej przystosowane do zmienionych warunków życia ekonomicznego i społecznego. Ostateczne decyzje, w jakimkolwiek one zapadną kierunku, musi poprzedzić głęboka, spokojna dyskusja, mająca na oku najważniejszy cel wychowania, jakim jest dobro narodu i państwa polskiego.
sProbłemy wychowania współczesnego y chcą się przyczynić do oświetlenia poruszonego tematu. Autor nie wyczerpuje wszystkich zagadnień, gdyż bogactwo ich ogromne, a liczba ich rośnie w miarę wgłębiania się W przedmiot. Autor porusza tylko najważniejsze problemy wychowania, meto-dologji i organizacji szkoły, stara się je przedstawić objektyw-nie i wszechstronnie, zestawia z prądami pedagogicznemi zagranicą, aby pogłębić ich zrozumienie i wskazać, ile to możliwe, na linję rozwojową szkoły i ułatwić wysnuwanie odpowiednich wniosków.
^Problemy wychowania współczesnegoł są przeznaczone metylko dla ludzi, związanych zawodowo z wychowaniem w szkole, lecz dla tych wszystkich, którzy społecznie czują i myślą, którzy zatem nie mogą pozostać obojętni, gdy się buduje gmach wychowania narodowego i państwowego.
Sprawa wychowania publicznego, organizacji szkoły i metod w niej używanych stała się przedmiotem dyskusyj publicznych. O ile .Problemy wychowania współczesnego, przyczynią się do jej pogłębienia i wszechstronnego zrozumienia zagadnień wychowawczych a przez to do budowy trwałych fundamentów szkolnictwa polskiego, cel pracy będzie osiągnięty a najgorętsze pragnienia autora spełnione.





DO WYDANIA II.

W nieoczekiwanie krótkim czasie okazuje się potrzeba drugiego wydania t Problemów a. Okres dwuletni, który upływa właśnie od ukazania się wydania pierwszego, jest za krótki, aby poglądy wyrażone w s Problemach s mogły ulec zmianie i wymagały głębszej rewizji. Są one nadal aktualne, nietylko dlatego, że gmach szkoły polskiej organizacyjnie nie został jeszcze wykończony, lecz i z tego względu, że zasady fnowegos wychowania, nie stały się jeszcze własnością wszystkich wychowawców.
Łaskawe przyjęcie aProblemów^ przez krytykę polską i zagraniczną pozwala mi żywić nadzieję, że ze względu na doniosłość zagadnienia, i to wydanie, nieznacznie zmienione i uzupełnione, dozna równie życzliwego poparcia.

Kraków, w październiku 1928 r.
Autor.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.