Wychowanie fizyczne w zreformowanej szkole. T. 2
Dodatkowe informacje
ISBN:[zasłonięte]978-8363-778-8liczba stron: 312Okładka: miękkaWydawnictwo: KULWymiary: 148 x 210 mmRok wydania: 2008 Opis
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH NAD WARTOŚCIOWANIEM WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
1. Założenia badawcze pracy
2. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy
3. Dobór osób badanych i organizacja badań własnych
4. Metody badawcze i narzędzia badań
5. Sposób opracowania materiału empirycznego
Rozdział II
PEDAGOGICZNE IMPLIKACJE UZYSKANYCH WYNIKÓW BADAN. WARTOŚCI I WARTOŚCIOWANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W POLSKIEJ SZKOLE
1. Charakterystyka badanych grup
1.1. Grupa uczniów
1.2. Grupa rodziców
1.3. Grupa nauczycieli
2. Opis i analiza wyników uzyskanych w badaniach kwestionariuszami
2.1. Wartości preferowane przez uczniów i "Podstawę programową wychowania fizycznego". (Etap I edukacji szkolnej - klasa III szkoły podstawowej)
2.2. Wartości preferowane przez uczniów i "Podstawę programową wychowania fizycznego". (Etap II edukacji szkolnej - klasa VI szkoły podstawowej)
2.3. Wartości preferowane przez uczniów i "Podstawę programową wychowania fizycznego". (Etap III edukacji szkolnej - klasa III gimnazjum)
2.4. Wartości preferowane przez uczniów i "Podstawę programową wychowania fizycznego". (Etap IV edukacji szkolnej - szkoła ponadgimnazjalna)
2.5. Wartości preferowane przez nauczycieli i "Podstawę programową kształcenia ogólnego"
2.6. Wartości preferowane przez rodziców
3. Wartościowanie zdrowia i sprawności fizycznej w szkole (w badaniach uczniów klas III Techniką 'Narysuj i napisz' T. Williamsa, N. Wettona, A. Moona)
4. Preferencja wartości wychowania fizycznego przez uczniów klas VI (badanych Skalą Wartości Wychowania Fizycznego)
5. Wybór wartości przez podmioty szkoły (w badaniach Skalą Wartości Schelerowskich (SWS) P Brzozowskiego)
5.1. Analiza wyników uczniów (ujęcie ogólne i w stosunku do płci)
5.2. Analiza wyników nauczycieli (ujęcie ogólne i w stosunku do płci)
5.3. Analiza wyników rodziców (ujęcie ogólne i w stosunku do płci)
5.4. Analiza porównawcza wartościowania przez uczniów, nauczycieli i rodziców
5.5. Wartości preferowane a obiektywnie związane z wychowaniem fizycznym
5.5.1. Podskala wartości witalne - analiza wyników uczniów
5.5.2. Podskala wartości witalne - analiza porównawcza wyników uczniów, nauczycieli i rodziców
5.5.3. Podskala wartości moralne - analiza wyników uczniów
5.5.4. Podskala wartości moralne - analiza porównawcza wyników uczniów, nauczycieli i rodziców
5.5.5. Podskala wartości związanych z wychowaniem fizycznym - analiza wyników uczniów
5.5.6. Podskala wartości związanych z wychowaniem fizycznym - analiza porównawcza wyników uczniów, nauczycieli i rodziców
6. Hierarchia wartości wychowania fizycznego uczniów, nauczycieli i rodziców
7. Analiza porównawcza uzyskanych wyników w zakresie rozwoju wartościowania wybranych wartości wychowania fizycznego ....
8. Korelacja wartości wychowania fizycznego badanych osób i "Podstawy programowej wychowania fizycznego" we współczesnej szkole
9. Weryfikacja hipotez postawionych w pracy
Zakończenie
Bibliografia prac cytowanych
Spis schematów, tabel, wykresów
Aneksy
Mini ankieta dla uczniów klas III szkoły podstawowej - wychowanie fizyczne
Ankieta dla uczniów szkoły podstawowej - wychowanie fizyczne
Ankieta dla uczniów gimnazjum - wychowanie fizyczne
Ankieta dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - wychowanie fizyczne
Ankieta dla rodziców - wychowanie fizyczne
Ankieta dla nauczycieli wychowania fizycznego - wychowanie fizyczne
Technika 'Narysuj i napisz' - analiza prac plastycznych
Skala Wartości Wychowania Fizycznego