Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

WYCHOWANIE Dziecko Upośledzone w Szkole Rodzinie

28-01-2012, 2:46
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 33 zł      Aktualna cena: 33 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2062182701
Miejscowość Toruń
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 9   
Koniec: 26-01-2012 21:33:58
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA

 I . przedpłata na konto
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
                     II. POBRANIE
  • 1 książka - priorytet 15,50 zł
  •                 - ekonom. 12,50 zł
  • 2 książki - priorytet 17,00 zł
  •                 -ekonom. 14,00 zł
  • 3 książkl i więcej - priorytet 19,00 zł
  •                 - ekonom. 16,00 zł
(poczta polska)

KONTA BANKOWE:

47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

FORMA:
 

I. wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto (przedpłata)
II. wysłanie pozycji z zapłatą przy odbiorze (przesyłka pobraniowa)


Opieka i wychowanie w rodzinie dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim

Autor: Alicja Kozubska

Format: B-5,

 Stron: 233


Data wydania: 2000

Pozycja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą
dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska
rodzinnego.
Książka przydatna dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się
z tytułowym problemami na co dzień.


SPIS TREŚCI


WSTĘP...............................................................................................7


1. RODZINA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ W NAUKACH SPOŁECZNYCH . 11


1.1. Rodzina podstawowym komponentem środowiska wychowawczego.............17

1.2. Patologia życia społecznego jako czynnik dysfimkcjonalności rodziny..........24

1.3. Funkcja opiekuńczo-wychowawcza rodziny.........................................29

1.4.  Uwarunkowania i trudności wypełniania funkcji opiekuńczo- wychowawczej
 przez rodzinę z dzieckiem upośledzonym umysłowo...............................36

1.5.  Zarys stanu badań nad sytuacją rodzin z dzieckiem upośledzonym umysło-
wo w stopniu lekkim.........................................................................48

1.6.  Podsumowanie — model funkcji opiekuńczo-wychowawczej rodziny.............54


2.ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE WŁASNYCH
BADAŃ EMPIRYCZNYCH.....................59



2.1. Przedmiot i cele badań.....................................................59

2.2. Problemy i założenia badawcze........................................................62

2.3. Metoda, techniki oraz organizacja i przebieg badań.......................70

2.4. Charakterystyka badanej zbiorowości.................................75


3. SYTUACJA MATERIALNO-BYTOWA RODZINY Z DZD3CKIEM UPO-
ŚLEDZONYM UMYSŁOWO W STOPNIU LEKKIM I JEJ ZNACZENIE
W WYPEŁNIANIU FUNKCJI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ...........84


3.1. Wykształcenie i aktywność zawodowa rodziców jako czynnik warunkujący
sytuację materialno-bytową rodziny..............................85

3.2. Poziom dochodów i ich wpływ na zaspokojenie biologicznych potrzeb
dzieci..............................................................................................90

3.3. Indywidualne warunki mieszkaniowe dziecka na tle sytuacji mieszkaniowej rodziny.....................................................................................93

3.4. Poziom materialno-bytowych warunków życia badanych rodzin - ocena różnic.........................................................................................99

3.5. Podsumowanie..............................................................................102


4. UWARUNKOWANIA I POZIOM ŻYCIA PSYCHOSPOŁECZNEGO BADANYCH
RODZIN JAKO CZYNNIK OPTYMALIZACJI FUNKCJI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ.....................................................105


4.1. Zakłócenia atmosfery emocjonalnej w rodzinie...........................106

4.2.  Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo
w stopniu lekkim.................................................................................120

4.2.1. Postawy dziecka lekko upośledzonego umysłowo wobec członków rodziny...................................................................................123

4.2.2.  Postawy członków rodziny w stosunku do dziecka upośledzonego
umysłowo w jego odczuciu.................................................................128


4.2.3. Postawy dziecka normalnie rozwijającego się do członków rodziny.. 131

4.2.4. Postawy członków rodziny wobec dziecka normalnie rozwijającego się.......................................................134

4.2.5. Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
i dzieci normalnie rozwijających się - podobieństwa i różnice..........136

4.2.6. Globalna ocena bilansu uczuciowego dziecka w rodzinie jako przejawu jego akceptacji...........................................................................141

4.3. Podsumowanie...............................................................................143


5. PEDAGOGICZNY ASPEKT WYPEŁNIANIA FUNKCJI
 OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ PRZEZ BADANE RODZINY..................146


5.1. Znaczenie świadomości wychowawczej rodziców w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej................................................................147

5.1.1. Udział rodziców w organizowaniu czasu wolnego i w rozwoju zainteresowań
badanych dzieci...........................................................14S

5.1.2. Stosowane przez rodziców metody i środki wychowawcze
oraz towarzysząca im refleksja pedagogiczna....................................155

5.1.3. Charakter stosunków wychowawczych w badanych rodzinach..........164

5.1.4. Współpraca rodziców ze szkołą jako przejaw poczucia odpowiedzialności
za rozwój dziecka..............................................................168

5.2. Poziom wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczej wjej pedagogicznym zakresie........................................................................................176

5.3. Podsumowanie.............................................................................176

ZAKOŃCZENIE.....................................................................................183

BIBLIOGRAFIA...................................................................................188

SPIS TABEL...............................................................................................206

SPIS DIAGRAMÓW ..............................................................................207

SPIS RYSUNKÓW..............................................................................208

ANEKSY.............................................................................................209

SUMMARY.......................................................................................232