Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wybrane zagadnienia z psychologii

24-01-2014, 12:12
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 36.80 zł     
Użytkownik arkotm
numer aukcji: 3872520818
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 4   
Koniec: 24-01-2014 12:01:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.59 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2002
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

TYTUŁ:

Wybrane zagadnienia z psychologii

 

AUTOR:

Ewa Dubowik, Ryszard Kościelak, Henryk Kulas, Agnieszka Tomczak-Witych

OPIS:

Wydawca: AWFiS Gdańsk,   ISBN: 83[zasłonięte]85968-5

Gdańsk 2002, wyd 2, format 170 x 240, objętość 336 str., oprawa ,miękka

Prezentowany podręcznik zawiera wybór treści z obszernej dziedziny wiedzy teoretycznej i praktycznej jaką zajmuje się współczesna psychologia. W opracowaniu autorzy kierowali się najnowszymi osiągnięciami z zakresu psychologii ogólnej i rozwojowej, niezbędnymi w odpowiednim przygotowaniu przyszłych nauczycieli i trenerów.

Układ podręcznika obejmuje dwie części.

Pierwsza zawiera wiadomości z psychologii ogólnej, oparte na obszernym materiale źródłowym. Rozdział 1 omawia procesy orientacyjno-poznawcze: wrażenia, spostrzeżenia, uwagę, pamięć, a także problematykę uczenia się i myślenia. Rozdział 2 poświęcony jest najnowszym badaniom w zakresie emocji i motywacji. Rozdział 3 przedstawia wybrane zagadnienia bogatej problematyki osobowości z ogólnym omówieniem jej składników.

Drugą część stanowią wiadomości wybrane z szerokiego wachlarza problematyki psychologii rozwojowej i wychowawczej.

Rozdział 4 przedstawiano pojęcie rozwoju psychicznego, charakterystykę zmian rozwojowych, modele i stadia rozwoju, tempo i rytm rozwoju, teorie rozwoju, teorie rozwoju, ogólną charakterystykę okresów rozwojowych.

Rozdział 5 traktuje temat klasy szkolnej jako grupy społecznej, jej strukturę, wpływ na jednostkę, klasę szkolną jako grupę formalną i nieformalną, czynniki wyznaczające pozycję jednostki w grupie, metody i techniki poznawania nieformalnej struktury klasy szkolnej.

Rozdział 6 przybliża czytelnikowi zaburzenia rozwoju psychicznego.

SPIS TREŚCI:

Część I
PODSTAWY PSYCHOLOGII OGÓLNEJ
Rozdział I. Procesy oricntacyjno-poznawcze (Ewa Dubowik).
1. Wrażenia
2. Spostrzeganie
3. Wyobrażenia
4. Uwaga
5. Pamięć.
6. Uczenie się
7. Myślenie
Bibliografia.
Rozdział II. Procesy regulacyjne. Emocje (Ewa Dubowik).
1. Pojęcie emocji.
2. Charakterystyka procesu emocjonalnego
Bibliografia.
3. Charakterystyka procesu motywacyjnego
(Agnieszka Tomczak-Witych).
Bibliografia.
Rozdział III. Wybrane zagadnienia problematyki osobowości (Ryszard Kościelak)
1. Pojęcie osobowości.
2. Wybrane główne teorie osobowości
3. Struktura osobowości
Bibliografia.
Część II
GŁÓWNE PROBLEMY PSYCHOLOGII ROZWOJOWEJ 1 WYCHOWAWCZEJ
Rozdział IV. Charakterystyka rozwoju psychicznego
(Ewa Dubowik)
Bibliografia
Rozdział V. Klasa szkolna jako grupa społeczna oraz metody i techniki poznawania jej struktury nieformalnej [Henryk Kulas)
1. Klasa szkolna jako grupa społeczna.
2. Metody i techniki poznawania nieformalnej struktury klasy
szkolnej
Bibliografia
Rozdział VI. Zaburzenia rozwoju psychoruchowego
(Ryszard Kościelak)
Bibliografia