Mikroprocesorowy sterownik MD-01S wyłączający system Start&Stop.
Obecnie w nowych autach montowane są systemy obniżające emisje spalin CO2 - ze względów na ekologię.
Silnik spalinowy nie lubi wyłączania na każdych światłach. Unieruchamianie gorącej jednostki oznacza stres termiczny nie tylko dla turbosprężarki, lecz także dla głowicy i innych elementów. Akumulator – nawet najlepszy – po 3-4 latach, a czasem wcześniej, musi odmówić posłuszeństwa. Ale czy to problem?
Zadaniem konstruktorów jest zbudować takie auto, które będzie absolutnie bezawaryjne przez 2-3 lata. Potem powinno stać się kosztowne w utrzymaniu, by zachęcić do wymiany na nowe. Najlepiej, aby po 6-7 latach zostało oddane na złom, do czego powinny skłonić gigantyczne koszty serwisu i brak części zamiennych. [źródło]: http://www.auto-swiat.pl/1-system-start-stop-nie-jest-dla-kazdego
Koszt akumulatora jest około 2-3 razy droższy od normalnego, nieprzystosowanego do pracy z systemem Start&Stop. Zapewne równie spora jest różnica alternatora i rozrusznika, które jeszcze nie są oficjalnie znane.
Opis działania
Moduł jest w 100% bezpieczny, posiada galwaniczną separację układu od instalacji samochodu. Sterownik pełni rolę automatycznego przycisku Start&Stop. Może być stosowany do wszystkich aut z przyciskiem w konsoli. Zdjęcia zrobione z Fiata Grande Punto 2012r.
Dla kogo ?
Kilka powodów dla których warto zastosować moduł:
chronisz akumulator i rozrusznik przed nadmiernym zużyciem
nie masz przykrych niespodzianek gdy chcesz szybko ruszyć ze świateł, skrzyżowania itp
silnik nie zgaśnie gdy toczysz się na luzie
radio nie wyłącza się podczas podróży (dotyczy radii nie fabrycznych, które wyłączają się na chwilę w momencie uruchamiania silnika z systemem Start&Stop)
pamiętaj, że to Ty kierujesz samochodem, a nie samochód Tobą - zadbaj o swoje bezpieczeństwo i dynamikę jazdy
Instalacja, montaż
Instalację można przeprowadzić samemu lub w warsztacie zajmującym się elektryką/elektroniką samochodową – np. autoalarmy, immobilizery itp. Cały proces instalacji sprowadza się do podłączenia 4 przewodów. Dwa podłączamy pod zasilanie po zapłonie, a pozostałe dwa pod przycisk Start&Stop.
Czas pracy nie powinien przekroczyć 30 minut.
Układy wykonane są w technologi powierzchniowej SMD, w szczelnych na wilgoć obudowach.
Programowanie
Moduł w razie potrzeby można wyłączyć - nie ingerując już w instalację - za pomocą impulsów ze stacyjki (dokładny opis programowania w instrukcji obsługi) lub jednorazowo przez fabryczny przycisk. Całkowite wyłączenie może być przydatne, np. przy przeglądzie w autoryzowanym serwisie.
Instrukcja w formacie elektroniczym PDF POBIERZ.
Cena dotyczy 1szt.
Na produkt udzielana jest gwarancja na okres 24 miesięcy.