WWE SmackDown! vs. Raw 2007 to kolejna odsłona popularnej serii gier, traktujących o wrestlingu. Owa dyscyplina, stanowiąca formę zapasów, zyskała największą popularność w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Japonii. Warto dodać, iż wspomniany sport jest jednym z niewielu, w których rozrywka i chęć zrobienia dobrego show góruje nad prawdziwą rywalizacją.
Niniejszy tytuł pozwala na wcielenie się w jednego z zawodników, znanych przede wszystkim z programów telewizyjnych WWE SmackDown! i WWE Raw. Do dyspozycji użytkownika oddano kilkadziesiąt postaci, wśród których znajdują się m.in. Jon Cena, Shelton Beniamin, Rey Mysterio, The Great Khali i Undertaker. Rzecz jasna bohaterowie różnią się pod względem techniki, umiejętności, zręczności, szybkości i wielu innych aspektów. Gracz ma także sposobność do stworzenia własnego sportowca i rozwijania go podczas zabawy.
Zdecydowanie ulepszony Season Mode składa się z czterdziestu scenariuszy. W jednym z nich użytkownik wciela się w nowicjusza, dopiero co rozpoczynającego swoją wrestlingową karierę. Natomiast w innym staje się zawodnikiem o wielkiej sławie i uznaniu wśród kibiców. Specjalnie z myślą o miłośnikach zabawy w trybie multiplayer przygotowano przeszło pięćdziesiąt rodzajów meczów, odbywających się za pośrednictwem Internetu.
Istotny element stanowi dwadzieścia tzw. hotspotów czyli miejsc w danej lokacji, wykorzystywanych w nieco niestandardowy sposób. Znajdując się w owym obszarze i stosując właściwy cios posiada się możliwość uruchomienia krótkiej sekwencji filmowej, ukazującej pewne zdarzenie. W przypadku gdy hotspotem jest głośnik, użytkownik po wykonaniu odpowiedniego ruchu ogląda scenkę, w której jego przeciwnik zderza się z owym urządzeniem. Całemu zajściu towarzyszą liczne efekty specjalne, jak chociażby iskry.
Poszczególne ciosy zadaje się za pomocą odpowiedniego operowania gałką analogową. Łącznie przygotowano ok. czterdzieści rodzajów ataków. Aby dodatkowo urozmaicić zabawę, zaoferowano przeszło sześćdziesiąt przedmiotów (m.in. butelki i parasolki), wykorzystywanych w starciu z przeciwnikiem. Użytkownik niejednokrotnie ma sposobność do walki poza ringiem – aspekt ten został usprawniony i obecnie tłum otaczający arenę wchodzi w interakcje z zawodnikami (np. klepanie sportowców po ramieniu czy rzucanie im broni).