W 2011 roku seria sportowych bijatyk studia Yuke's, znana wcześniej jako WWF/WWE SmackDown! oraz WWE SmackDown vs. Raw, doczekała się gruntownej przebudowy, co zaakcentowane zostało także zmianą (a w zasadzie uproszczeniem) nazwy. WWE '13 jest drugą odsłoną odświeżonego cyklu. Ekipa deweloperska zdecydowała się rozwinąć wprowadzone wcześniej rozwiązania, zaimplementować nowe funkcje, a także rozszerzyć listę dostępnych wrestlerów.
Wzorem wcześniejszych gier z serii, podstawą zabawy w WWE '13 są walki toczone według reguł amerykańskiego wrestlingu. Pojedynki odbywają się na wirtualnych ringach, a gracze mają okazję wcielić się w znanych zawodników tego sportu lub stworzyć własnych wrestlerów. Najważniejszą nowością wprowadzoną w WWE '13 jest kampania jednoosobowa – Story Mode, która zastąpiła tryb Road To WrestleMania obecny w poprzednich częściach serii. Ten wariant rozgrywki umożliwia wcielenie się w jednego z ośmiu zapaśników i wzięcie udziału w serii walk osławionego, telewizyjnego cyklu „Monday Night Wars”.
Pod względem mechaniki rozgrywki WWE '13 bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach, które uzupełniono o nowe opcje, w tym chociażby system WWE Universe 3.0. Zwiększono również liczbę dostępnych wrestlerów, wśród których znaleźli się czołowi zawodnicy z historycznego okresu tzw.The Attitude Era (m.in. Steve „Stone Cold” Austin, Undertaker i Mankind).
Oprawa wizualna gry nie odbiega od standardów wyznaczonych przez WWE '12. Twórcy wprowadzili jednak kilka znaczących
udoskonaleń, w tym system Predator Technology 2.0, odpowiedzialny za animacje postaci i sposób sterowania ich ruchami. Większy nacisk położono także na widowiskowość walk, w tym pracę kamery wzorowaną na transmisjach telewizyjnych. Wydarzenia na ekranie relacjonowane są przez zawodowych komentatorów: Jimma Rossa, Jerry'ego Lawlera oraz Michaela Cole'a.