Książka zawiera informacje niezbędne do dokonania prawidłowej obsługi, podstawowych regulacji i usuwania najczęstszych usterek układów wtryskowych benzyny popularnych samochodów. Opisano krótką historię rozwoju układów wtryskowych oraz opis budowy i działania poszczególnych części układów, sposoby współpracy z układem zapłonowym i sposoby samodiagnostyki. Omówiono przyrządy diagnostyczne, podstawowe czynności sprawdzające części układów oraz sposoby rozpoznawania usterek (za pomocą czytnika kodów). Szczegółowo opisano układy: Bosch Mono-Motronic oraz Motronic, Ford EEC IV, GM Multec MPI oraz SPI, Honda/Rover PGM-FI, Magneti-Marelli G5, G6, 8F, Mazda EGI, Nissan ECCS, Renix MPI oraz SPI, Rover MEMS oraz SPI, Toyota TCCS, VW Digifant, Weber- Marelli. W każdym opisie zamieszczono sposoby działania i regulacji, sprawdzania czujników i elementów wykonawczych, wykaz styków urządzenia sterującego oraz wykaz kodów usterek. Opisy są zwięzłe , przedstawiają poszczególne prace "krok po kroku". Bogaty materiał ilustracyjny ułatwia wykonanie pracy. Poradnik jest doskonałym źródłem fachowych wiadomości.
SPIS TREŚCI: 1 HISTORIA ROZWOJU UKŁADÓW WTRYSKU BENZYNY 2 WŁAŚCIWOŚCI UKŁADÓW WTRYSKU BENZYNY I SYSTEMÓW STEROWANIA 1. Definicja systemu sterowania silnikiem 2. Sygnały analogowe i cyfrowe 3. Podstawowe wiadomości z dziedziny elektrotechniki 4. Systemy sterowania silnika 5. Zapłon elektroniczny 6. Elektroniczne układy wtrysku benzyny 7. Czujniki układu wtrysku benzyny 8. Elementy wykonawcze układu wtrysku benzyny 9. Obwód zasilania w paliwo 10. Turbodoładowanie 11. Katalizator i kontrola spalin 3 PRZYRZĄDY DIAGNOSTYCZNE 1. Wstęp 2. Przyrządy diagnostyczne 4 PODSTAWOWE CZYNNOŚCI SPRAWDZAJĄCE Ogólne czynności sprawdzające 1. Wstęp 2. Sprawdzanie napięcia 3. Sprawdzanie rezystancji 4. Sprawdzenia cyklu pracy 5. Potencjometr 6. Sprawdzanie stopnia sprężania 7. Sprawdzanie obwodu wtórnego (wysokiego napięcia) układu zapłonu w pojazdach z rozdzielaczem 8. Sprawdzanie obwodu wtórnego (wysokiego napięcia) układu zapłonu w pojazdach bez rozdzielacza Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 9. Sygnał inicjujący obwodu pierwotnego - czujnik położenia wału korbowego 10. Podstawowy sygnał inicjujący - czujnik hallotronowy 11. Obwód pierwotny układu zapłonowego 12. Czujnik spalania stukowego 13. Obsługa wtryskiwacza paliwa wielopunktowego układu wtryskowego (MPI) 14. Obsługa wtryskiwacza paliwa jednopunktowego układu wtryskowego (SPI) 15. Indukcyjny czujnik fazy 16. Hallotronowy czujnik fazy 17. Przepływomierz powietrza 18. Czujnik ciśnienia bezwzględnego - analogowy i cyfrowy 19. Czujnik temperatury powietrza 20. Potencjometr regulacyjny CO 21. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 22. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) 23. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 24. Czujnik prędkości pojazdu 25. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego 26. Grzałka obudowy przepustnicy i kolektora 27. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 28. Wyłącznik bezwładnościowy 29. Przekaźniki systemu 30. Pompy paliwa 31. Ciśnienie w układzie paliwa (wtrysk jednopunktowy i wielopunktowy) 32. Sonda lambda 33. Próbkowanie sygnału z sondy lambda 34. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym 5 DIAGNOSTYKA TECHNICZNA USTEREK Przegląd podstawowy Rozpoznawanie usterek za pomocą czytnika kodów (FCR) Rozpoznawanie usterek 1. Złe wyniki analizy spalin - pojazdy bez katalizatora i z katalizatorem 2. Podstawowe czynności wykonywane przed przystąpieniem do rozpoznawania usterek 3. Zimny silnik nie daje się uruchomić 4. Gorący silnik nie daje się uruchomić 5. Wypadanie zapłonów 6. Mieszanka za bogata 7. Mieszanka za uboga 8. Brak mocy 9. Nierównomierna praca silnika 10. Silnik dławi się lub przestaje pracować na biegu jałowym (także źle pracuje w okresie nagrzewania) 11. Zła praca silnika w okresie nagrzewania 12. Spalanie stukowe 13. Wybuchy mieszanki w układzie wlotowym 14. Wybuchy mieszanki w układzie wydechowym 15. Usterki chwilowe Lista objawów Ocena głównych funkcji silnika za pomocą urządzeń diagnostycznych 6 BOSCH MOTRONIC MPI (35-stykowy, 55-stykowy i 88-stykowy) Warunki techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Pierwotny i wtórny obwód układu zapłonowego 5. Wtrysk benzyny (MPI) 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Czynności przygotowawcze 8. Regulacje przepustnicy 9. Sprawdzanie punktu zapłonu 10. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 11. Czujnik położenia wału korbowego 12. Obwód pierwotny układu zapłonowego 13. Czujnik spalania stukowego 14. Działanie wtryskiwacza paliwa 15. Hallotronowy czujnik identyfikujący cylindry, silniki 16-zaworowe produkowane przez koncern GM 16. Przepływomierz powietrza 17. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze 18. Czujnik temperatury powietrza 19. Potencjometr CO 20. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 21. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) 22. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 23. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego 24. Masy i napięcia zasilające urządzenia 25. Przekaźniki systemu 26. Ciśnienie paliwa 27. Sonda lambda 28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym Kody usterek 29. Odczytywanie kodów usterek Tablica kodów usterek - BMW - Motronic 1.1, 1.3 Tablica kodów usterek - BMW - Motronic 1.7, 3.1 Tablica kodów usterek - Citroën/Peugeot - Motronic Tablica kodów usterek - GM Motronic 7 FORD EEC IV MPI/CFi Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon rozdzielaczowy 5. Zapłon bezrozdzielaczowy 6. Wtrysk benzyny 7. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 8. Przygotowanie do regulacji 9. Regulacje przepustnicy 10. Sprawdzanie punktu zapłonu 11. Regulacje przewodów obsługowych 12. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 13. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego 14. Element wyzwalający zapłon - czujnik hallotronowy 15. Obwód pierwotny układu zapłonu 16. Działanie wtryskiwaczy (MPI) 17. Działanie wtryskiwacza (SPI) 18. Czujnik identyfikujący cylindry 19. Przepływomierz powietrza 20. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze 21. Czujnik temperatury powietrza 22. Potencjometr regulacyjny CO 23. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 24. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 25. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego (typ Hitachi) 26. Silnik krokowy 27. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego 28. Wyłącznik bezwładnościowy 29. Przekaźniki systemu 30. Pompa paliwa 31. Ciśnienie paliwa 32. Sonda lambda 33. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym 34. Układ recyrkulacji spalin EGR 35. System napowietrzania układu wydechowego Kody usterek 36. Odczytywanie kodów usterek Tablica kodów usterek podstawowej wersji EEC IV (silniki 2.0 SOHC i 2.8 V6) Tablica dwucyfrowych kodów usterek ulepszonej wersji EEC IV (oprócz 2.4/2.9 V6 z katalizatorem) Tablica dwucyfrowych kodów usterek ulepszonej wersji EEC IV (2.4/2.9 V6 z katalizatorem) Tablica trzycyfrowych kodów usterek ulepszonej wersji EEC IV (2.4/2.9 V6 z katalizatorem) 8 GM MULTEC MPI/SPI Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon rozdzielaczowy 5. Zapłon bezrozdzielaczowy 6. Wtrysk benzyny 7. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 8. Przygotowanie do regulacji 9. Regulacje przepustnicy 10. Sprawdzanie punktu zapłonu 11. Regulacje biegu jałowego i poziomu CO Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 12. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego lub czujnik indukcyjny 13. Element wyzwalający zapłon - czujnik hallotronowy 14. Obwód pierwotny układu zapłonowego (układ rozdzielaczowy) 15. Układ zapłonu bezrozdzielaczowy 16. Działanie wtryskiwaczy (MPI) 17. Działanie wtryskiwacza (SPI) 18. Przepływomierz powietrza z "gorącym drutem" 19. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze 20. Czujnik temperatury powietrza 21. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 22. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 23. Czujnik prędkości pojazdu 24. Silnik krokowy 25. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego 26. Pojedynczy przekaźnik systemu 27. Pompa paliwa i obwód 28. Ciśnienie paliwa 29. Sonda lambda Kody usterek 30. Odczytywanie kodów usterek Tablica kodów usterek 9 HONDA / ROVER PGM-Fi Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Przygotowanie do regulacji 8. Regulacje przepustnicy 9. Sprawdzanie punktu zapłonu 10. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 11. Czujnik położenia wału korbowego 12. Obwód pierwotny układu zapłonu 13. Działanie wtryskiwacza 14. Czujnik identyfikujący cylindry 15. Czujnik ciśnienia bezwzględnego 16. Czujnik ciśnienia atmosferycznego 17. Czujnik potencjometryczny zawartości CO 18. Czujnik temperatury powietrza 19. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 20. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 21. Zawór regulacyjny prędkości biegu jałowego 22. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego 23. Wyłącznik bezwładnościowy 24. Przekaźnik systemu 25. Pompa paliwa i obwód 26. Ciśnienie paliwa 27. Sonda lambda 28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym 29. Skrzynka sterująca przyłączy podciśnienia (silniki V6, 2.7) Kody usterek 30. Odczytywanie kodów usterek Tablica kodów usterek 10 MAGNETI-MARELLI G5/G6/8F/8P MPI/SPI Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Przygotowanie do regulacji 8. Regulacje przepustnicy 9. Sprawdzanie punktu zapłonu 10. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 11. Czujnik położenia wału korbowego 12. Obwód pierwotny układu zapłonu 13. Czujnik spalania stukowego 14. Działanie wtryskiwaczy (MPI) 15. Działanie wtryskiwacza (SPI) 16. Czujnik ciśnienia bezwzględnego 17. Czujnik temperatury powietrza 18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 20. Czujnik prędkości pojazdu 21. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego 22. Silnik krokowy 23. Grzałka korpusu przepustnicy 24. Napięcia zasilające i podłączenie do masy urządzenia sterującego 25. Przekaźniki systemu 26. Pompa paliwa i obwód 27. Ciśnienie paliwa 28. Sonda lambda 29. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym Kody usterek 30. Odczytywanie kodów usterek Tablica kodów usterek (MM G5, G6, 8P, Citroën/Peugeot) 11 MAZDA EGI Wymagania techniczne Wartość rezystancji obwodu pierwotnego i punkt zapłonu Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Przygotowanie do regulacji 8. Regulacje przepustnicy 9. Sprawdzanie punktu zapłonu 10. Regulacje biegu jałowego (typowe) Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 11. Czujnik położenia wału korbowego (w kole pasowym wału korbowego, jeśli jest) 12. Czujnik hallotronowy wyzwalający zapłon 13. Obwód pierwotny układu zapłonu 14. Czujnik spalania stukowego 15. Działanie wtryskiwaczy (MPI) 16. Przepływomierz powietrza 17. Czujnik temperatury powietrza 18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr / wyłącznik) 20. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego 21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 22. Przekaźniki systemu 23. Pompa paliwa 24. Ciśnienie paliwa 25. Sonda lambda 26. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym 27. Zawory elektromagnetyczne 28. Działanie układu EGR Kody usterek 29. Odczytywanie kodów usterek Tablica kodów usterek 12 NISSAN ECCS Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Przygotowanie do regulacji 8. Regulacje przepustnicy 9. Sprawdzanie punktu zapłonu 10. Regulacje biegu jałowego (typowe) Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 11. Czujnik położenia wału korbowego 12. Obwód pierwotny układu zapłonu 13. Czujnik spalania stukowego 14. Działanie wtryskiwacza (SPI) 15. Przepływomierz powietrza 16. Czujnik temperatury powietrza 17. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 18. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 19. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego 20. Grzałka korpusu przepustnicy (tylko silniki z SPI) 21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 22. Przekaźniki systemu 23. Pompa paliwa 24. Ciśnienie paliwa 25. Sonda lambda 26. Filtr z węglem aktywnym i zawór podciśnieniowy układu recyrkulacji gazów wydechowych Kody usterek 27. Odczytywanie kodów usterek 28. Inne sposoby odczytywania kodów usterek - tylko w niektórych modelach Tablica kodów usterek 13 RENIX MPI / SPI Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny 6. Turbodoładowanie 7. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 8. Przygotowanie do regulacji 9. Regulacje przepustnicy (MPI) 10. Regulacje przepustnicy (SPI) 11. Sprawdzanie punktu zapłonu 12. Regulacje biegu jałowego (typowe) Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 13. Czujnik położenia wału korbowego 14. Obwód pierwotny układu zapłonu 15. Czujnik spalania stukowego 16. Działanie wtryskiwaczy (MPI) 17. Działanie wtryskiwacza (SPI) 18. Czujnik ciśnienia bezwzględnego 19. Czujnik temperatury powietrza 20. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 21. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) 22. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 23. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego 24. Silnik krokowy (SPI) 25. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 26. Przekaźniki systemu 27. Pompa paliwa 28. Ciśnienie paliwa 29. Sonda lambda 30. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym Kody usterek 31. Odczytywanie kodów usterek 14 ROVER MEMS - MPI / SPI Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Przygotowanie do regulacji 8. Regulacje przepustnicy (MPI) 9. Sprawdzanie punktu zapłonu 10. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 11. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego 12. Obwód pierwotny układu zapłonu 13. Czujnik spalania stukowego 14. Działanie wtryskiwaczy (MPI) 15. Działanie wtryskiwacza (SPI) 16. Czujnik identyfikujący cylindry 17. Czujnik ciśnienia bezwzględnego 18. Czujnik temperatury powietrza 19. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 20. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) 21. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 22. Silnik krokowy 23. Grzałka kolektora (tylko silniki SPI) 24. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 25. Wyłącznik bezwładnościowy 26. Przekaźniki systemu 27. Urządzenie wielofunkcyjne 28. Pompa paliwa 29. Ciśnienie paliwa 30. Sonda lambda 31. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym Kody usterek 32. Odczytywanie kodów usterek 15 ROVER SPI Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny Regulacje 6. Przygotowanie do regulacji 7. Regulacje przepustnicy 8. Sprawdzanie punktu zapłonu 9. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 10. Czujnik położenia wału korbowego 11. Obwód pierwotny układu zapłonu 12. Czujnik spalania stukowego 13. Działanie wtryskiwacza 14. Czujnik ciśnienia bezwzględnego 15. Czujnik temperatury powietrza 16. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 17. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) 18. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 19. Silnik krokowy 20. Grzałka kolektora 21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 22. Wyłącznik bezwładnościowy 23. Przekaźniki systemu 24. Pompa paliwa 25. Ciśnienie paliwa Kody usterek 26. Odczytywanie kodów usterek 16 TOYOTA TCCS Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Przygotowanie do regulacji 8. Regulacje przepustnicy 9. Sprawdzanie punktu zapłonu 10. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 11. Czujnik położenia wału korbowego 12. Obwód pierwotny układu zapłonu 13. Działanie wtryskiwacza 14. Wychyłowy przepływomierz powietrza 15. Czujnik ciśnienia bezwzględnego 16. Czujnik temperatury powietrza 17. Potencjometr CO 18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr - wyłącznik) 20. Zawór podciśnieniowy układu recyrkulacji gazów wydechowych zwiększający prędkość biegu jałowego 21. Zmienny układ dolotowy 22. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 23. Przekaźniki systemu Kody usterek 24. Odczytywanie kodów usterek Tablica kodów usterek (układ czujnika MAP, kody jednocyfrowe) Tablica kodów dwucyfrowych 17 WV DIGIFANT Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon rozdzielaczowy 5. Wtrysk benzyny 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Przygotowanie do regulacji 8. Regulacje przepustnicy 9. Sprawdzanie punktu zapłonu 10. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 11. Hallotronowy czujnik podstawowego sygnału inicjującego 12. Obwód pierwotny układu zapłonu 13. Czujnik spalania stukowego 14. Działanie wtryskiwacza 15. Przepływomierz powietrza 16. Czujnik ciśnienia bezwzględnego 17. Czujnik temperatury powietrza 18. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 19. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 20. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) - jeśli jest 21. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego 22. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 23. Przekaźniki systemu 24. Pompa paliwa 25. Ciśnienie paliwa 26. Sonda lambda Kody usterek 27. Odczytywanie kodów usterek 18 IAW WEBER - MARELLI MPI Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Przygotowanie do regulacji 8. Czujnik położenia wału korbowego 9. Czujnik identyfikujący cylindry 10. Regulacje przepustnicy 11. Punkt zapłonu 12. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 13. Element wyzwalający zapłon - czujnik położenia wału korbowego 14. Obwód pierwotny układu zapłonu 15. Czujnik spalania stukowego 16. Działanie wtryskiwaczy 17. Czujnik identyfikujący cylindry 18. Czujnik ciśnienia bezwzględnego 19. Czujnik temperatury powietrza 20. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 21. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 22. Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego 23. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 24. Przekaźniki systemu 25. Pompa paliwa 26. Ciśnienie paliwa 27. Sonda lambda 28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym Kody usterek 29. Odczytywanie kodów usterek Tablica kodów usterek - pojazdy Ford Tablica kodów usterek - pojazdy Fiat / Lancia 19 BOSCH MONO-MOTRONIC Wymagania techniczne Opis działania systemu 1. Wstęp 2. Funkcje sterujące 3. Podstawowy sygnał inicjujący 4. Zapłon 5. Wtrysk benzyny 6. Katalizator i oczyszczanie spalin Regulacje 7. Przygotowanie do regulacji 8. Regulacje przepustnicy 9. Sprawdzanie punktu zapłonu (tylko w samochodach Volkswagen i Audi) 10. Regulacje biegu jałowego Sprawdzanie czujników i elementów wykonawczych systemu 11. Czujnik położenia wału korbowego - pojazdy Fiat / Lancia, Citroën / Peugeot / 12. Czujnik hallotronowy - pojazdy Volkswagen i Audi 13. Obwód pierwotny układu zapłonu 14. Czujnik spalania stukowego 15. Działanie wtryskiwaczy 16. Czujnik temperatury powietrza 17. Czujnik temperatury płynu chłodzącego 18. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) 19. Silnik krokowy 20. Grzałka kolektora wlotowego 21. Masy i napięcia zasilające urządzenia sterującego 22. Przekaźniki systemu 23. Pompa paliwa 24. Ciśnienie paliwa 25. Sonda lambda 26. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym Kody usterek 27. Odczytywanie kodów usterek Tablica kodów usterek (Citroën i Peugeot) Tablica błyskowych kodów usterek (Volkswagen i Audi) Tablica kodów usterek (Fiat i Lancia) OSTRZEŻENIA